Gå til innhold

Boeuf bourguignon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er godt som tilbehør?

Hva slags vin er bra å bruke i maten, samt til maten.

Er det noen som har smakt det, og vil kommentere om de synes retten er god eller ikke? :)

Anonymous poster hash: 25d2d...c3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en vindunk med El Gato Negro som endte både i maten og i glasset. Og jeg lager BB relativt ofte, bruker tagine og lar den koke lenge, lenge på veldig svak varme.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB er kjempegodt, og vi serverer det gjerne ved festlige anledninger. Vi har hjemmelaget potetstappe til. Vinen må gjerne være kraftig. Kan godt være en Bourgon.

Vi lager alltid BB i jerngryte og setter den inn i ovnen for å godgjøre seg i mange timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB er kjempegodt, og vi serverer det gjerne ved festlige anledninger. Vi har hjemmelaget potetstappe til. Vinen må gjerne være kraftig. Kan godt være en Bourgon.

Vi lager alltid BB i jerngryte og setter den inn i ovnen for å godgjøre seg i mange timer.

Vi serverer også potetmos til, og lager den i stekeovn. I stedet for vin går det fint an å bruke mørkt øl i gryta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det beste som finnes, og retten skal lages med vin fra Burgund og serveres med vin fra samme distrikt. Den skal kokes i stekeovn, ihvertfall hvis man vil lage den på den tradisjonelle måten.

Jeg serverer gryten med hjemmelaget potetmos og haricots verts.

:heks:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt nydelig rett! Potetmosen må ha masse smør i seg og vinen må være kraftig. Helt ypperlig som partymat!

Anonymous poster hash: 66d52...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det beste som finnes, og retten skal lages med vin fra Burgund og serveres med vin fra samme distrikt. Den skal kokes i stekeovn, ihvertfall hvis man vil lage den på den tradisjonelle måten.

Jeg serverer gryten med hjemmelaget potetmos og haricots verts.

:heks:

Alt det Brunhilde sa. :)

Forøvrig syne sjeg at oppskriften på Trines matblogg er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt høyrygg av okse? På vanlig matbutikk? Hva slags bacon burde jeg bruke?

Anonymous poster hash: 25d2d...c3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt høyrygg av okse? På vanlig matbutikk? Hva slags bacon burde jeg bruke? Anonymous poster hash: 25d2d...c3a

Her hvor jeg bor (Oslo) så hender det at de vanlige, mindre matbutikkene har det innimellom. Større butikker (Ica, Meny, mega etc.) har ofte. Og de kan sikkert ta inn til deg om du spør. Er du så heldig at du har en slakter i nærheten er det også et godt sted. Det går også an å bruke bog. Eller om du riktig skal flotte deg: entrecote (men det er litt poengløst å bruke så dyrt kjøtt synes jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...