AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette, men prøver her. Jeg er ei dame på 26 år og for 1,5 år siden ble jeg kjent med ei jente på nett som er like gammel som meg. Hun hadde nettopp flyttet i nærheten av der jeg bor, og var ute etter nye venner. Vi skrev en del og utvekslet etterhvert tlf.nr og Facebook. Vi avtalte etterhvert å møtes en gang når vi begge skulle ut på byen, men den gangen ditchet hun fordi hun ble syk. Senere begynte hun å mase veldig på å møtes hele tiden. Jeg er ganske sjenert og sliter litt med sosial angst, så jeg har ikke for vane å møte verken potensielle venner eller potensielle kjærester, for den del, over noe kopp kaffe midt i uka. Bare tanken er kjempeklein, og derfor har jeg prøvd å forbeholde evt. møter til helger, når man kan møtes litt mer casual, og at det ikke blir så høytidelig og jeg må ro i gang en samtale. Her om dagen vurderte jeg faktisk å slette henne fra Facebook, ettersom vi aldri får møttes og hun sikkert er lei av å vente. Jeg fortalte henne om min sosiale angst ganske tidlig, og hun forsto og lot meg få ta min tid. Vi avtalte flere ganger etter det å møtes på byen, men det blir bare aldri noe av, fra begges side. Nå har hun begynt å spørre om å møtes igjen, og det er jo på høy tid.. Men jeg tør ikke! Hva skal jeg si til henne? Jeg kan jo ikke utsette for alltid.. Men vil heller ikke skylde mer på angsten.. Hjelp? Anonymous poster hash: cff87...71b
ini Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Det er lett for å bli litt "pratepress" hvis man drikker kaffe, men dere kan jo kanskje møtes et sted hvor dere -gjør- noe? Da er det lettere å holde praten i gang, pluss at det ikke blir like kleint hvis dere ikke har noe å snakke om likevel.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Det er lett for å bli litt "pratepress" hvis man drikker kaffe, men dere kan jo kanskje møtes et sted hvor dere -gjør- noe? Da er det lettere å holde praten i gang, pluss at det ikke blir like kleint hvis dere ikke har noe å snakke om likevel. Som hva? Forslag taes imot med stor takk.. Anonymous poster hash: cff87...71b
Honey Dew Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Som hva? Forslag taes imot med stor takk.. Anonymous poster hash: cff87...71b Museum, shopping, severdigheter, gallerier
ini Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Museum, shopping, severdigheter, gallerier ..for eksempel.
Sirah Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Museum, shopping, severdigheter, gallerier God ide. Da kan man prate om alt eller ingenting. Man må ikke holde samtalen igang om noe "viktig" men kan diskutere ting man ser rundt seg
Lilac Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har akkuratt samme problem som deg. Nesten som om jeg skulle skrevet alt det der selv. Noen ganger velger jeg å bare hoppe ut i det, og det går som regel greit. Oppdater gjerne, er interresert i å vite hvordan det går og hva du velger å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Bowling kan også være kjekt, da kan dere prate, le litt, spille, og gjøre flere ting på en gang. Ellers er det bare å hoppe i det, du har jo ikke noe å tape. Om du syntes det er lettere å møte henne på byen feks under en øl eller noe, kan du jo bare si at du lurte på å ta en tur til **** utested, og spør om hun vil være med? Anonymous poster hash: cb533...385
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Eller om dere har noen felles interesser, kan du jo invitere til det. Jeg har hund for eksempel, og kan gjerne gå en tur med hunden sammen med en venninne som også har hund, reise til hundeparken osv. Anonymous poster hash: cb533...385
Kjempeliten Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Hva prater dere om på nett da? Prøv å prat om de tingene når dere møtes Dessuten er det jo ikke du som skal stå for all pratinga, hun kommer jo til å prate hun og. Så bygger du jo bare på det hun prater om. Stiller spørsmål, forteller om lignende hendelser fra ditt liv e.l Bowling, museum eller noe sånt er en god ide ja:)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Vi pratet en del sammen i starten om alt og ingenting for å bli kjent, og vi har jo fulgt med på hverandre på Facebook for å få ett visst inntrykk. Egentlig tror jeg vi er ganske forskjellige og vi lever ganske forskjellige liv, men hun kan jo være kjempehyggelig for det. Jeg vet også at hun er ganske sosial og har allerede fått seg mange andre venner, så hun hadde sikkert fint klart å holde samtalen i gang, egentlig. Jeg sliter rett og slett bare med vårt første møte, etter det ville det nok gått greit, når jeg vet "hva jeg går til". Hun ønsker å møtes utenom byen o.l, hun vil gjerne at jeg/hun skal komme på besøk eller gå på kafè, og jeg vil ikke svare før jeg har ett annet forslag til hvor vi kan møtes som hadde vært mer beleilig for meg.. Ellers er jeg redd vi har lite til felles. Hun er med på alt som er sosialt, hun har mange hobbyer og mange jern i ilden, mens jeg har lite. TS Anonymous poster hash: cff87...71b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Flere forslag..? Anonymous poster hash: cff87...71b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Se film, lage mat, reise på byen, shoppe, reise å bade, kino, ut å spise, drikke vin og reise ut etterpå Anonymous poster hash: 6308f...856 1
Kjempeliten Skrevet 11. januar 2014 #14 Skrevet 11. januar 2014 Spillkveld? Finn frem noen morsomme brettspill, lag litt te/kaffe/kakao og noe snacks, sett på radio/musikk. Hvis dere kan fks møtes hjemme hos deg da. Eller om hun har noen brettspill? Eller kanskje en av dere har noen morsomme tv-spill? Type guitar-hero kan jo være morsomt. Eller bare vanlig tv-spill med 2-player. Hvis du er interessert i sånt da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå