Snop Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har nettopp flyttet inn i leilighet hvor det stod en seng fra før av. Så har jeg oppdaget at den lukter svette - kjenner det bare akkurat på noen cm når jeg går forbi den, ikke når jeg ligger i den. Jeg vet jeg kan/bør/må be huseieren om å fjerne den, men jeg har på ingen måte råd akkurat nå til å kjøpe ny seng, ei heller til å leie tilhenger for å få gratis seng fra finn.no. Har ny overmadrass på den, og lurer på om det er noe annet jeg kan gjøre fram til jeg kan få meg ny seng. Trippelt laken? Something, anything? :frown:
Tabris Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Du kan se under "Gis bort" på Finn.no, men da får du kanskje samme problem en gang til om du er riktig uheldig.
Nordvesta Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Om det er kaldt hos dere så hiver du først madrassen ut i kulda. Det tar bakterier. Når du har tatt den inn igjen og den er tørr strør kaffegrut over madrassen. La det ligge til det tørker og så støvsuger du det opp. Da blir forhåptentligvis lukten borte og så legger du på en overmadrass så du slipper å ligge på madrassen. 3
Snop Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2014 Om det er kaldt hos dere så hiver du først madrassen ut i kulda. Det tar bakterier. Når du har tatt den inn igjen og den er tørr strør kaffegrut over madrassen. La det ligge til det tørker og så støvsuger du det opp. Da blir forhåptentligvis lukten borte og så legger du på en overmadrass så du slipper å ligge på madrassen. Teit spørsmål kanskje, men holder det å bare sette den ut eller må jeg legge den nedi snøen? Og kaffegrut, vil ikke det lage veldige merker?
Nordvesta Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Teit spørsmål kanskje, men holder det å bare sette den ut eller må jeg legge den nedi snøen? Og kaffegrut, vil ikke det lage veldige merker? Du kan godt bare sette den ut, så slipper du at den blir så våt. Nei, kaffegrut setter ikke merker. Ikks strø det over når den er helt våt, men kaffegrut fra 1-2 timer tilbake er gullfint. Strø det over madrassen og la det ligge til den er helt tørr.
Snop Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2014 Du kan godt bare sette den ut, så slipper du at den blir så våt. Nei, kaffegrut setter ikke merker. Ikks strø det over når den er helt våt, men kaffegrut fra 1-2 timer tilbake er gullfint. Strø det over madrassen og la det ligge til den er helt tørr. Dette skal prøves! Hvor lenge må den stå ute?
Antoinette Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Sett den ut i kulda min minst seks time og spray den med luktfjerner (finnes på vanlig butikk) og re opp med sengetøy og laken som er kokvasket.
Bellablue Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Går også ann å strø på bakepulver. Det tar lukt og absorberer eventuell fukt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Hvis du leier av ordentlige folk, kan det tenkes at de skaffer ny seng/madrass til deg hvis du sier i fra. De vil forstå problemet. En seng er et sted man tilbringer mye tid. Der vil man ikke at det skal lukte vondt og spesielt ikke andres kroppssvette. Tilby dem f eks å se etter en rimelig en (på finn eller hva med Jysk, der er det superbillige madrasser/senger.) De har kanskje mulighet for å bringe den også. Anonymous poster hash: 61c50...ebd
Rotemor Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Går også ann å strø på bakepulver. Det tar lukt og absorberer eventuell fukt. Det skulle jeg også skrive Spray på eddik, strø på bakepulver. La det tørke, og støvsug. Da fjernes bakterier og lukt!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Skrevet 11. januar 2014 Hei! Vet du hva jeg vil tipse deg om? Jeg vil anbefale deg å gi grei beskjed til utleier om en ny seng. Jeg er nå 29 år og leier leilighet sammen med min samboer, men har leid mye før den tid og funnet meg i masse rart fra utleiere. Og når jeg tenker tilbake så tenker jeg "hvorfor sto jeg jeg ikke mer på krava?". Jo det er vanskelig der og da, men faen heller du vil vel ikke sove i en rotten seng? Prøv å tenke på huseier på samme måte som han tenker på deg; Som et redskap for å betale på hans formue. Han er et redskap for at du skal ha en plass å bo. Ja, det er ekkelt å kreve, jeg husker det så godt fra min tid, men søren og den fyren kjenner godt med penger på deg. Send en melding og si at sengen er ubrukelig. Har han leid ut med seng må han skaffe en ny, og det er hans problem å finne ny seng og kvitte seg med den gamle!! Jeg søtter deg!! Anonymous poster hash: 56db1...1a1 1
Lea2 Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Det er litt forskjell på å leie fullt møblert og leie et sted der det står en seng (som man kan disponere om man vil). Men kanskje utleier er villig til å være med på å spleise på en rensemaskin (slik man leier for å rense tepper og tekstilmøbler) en helg? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #14 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har nettopp flyttet inn i leilighet hvor det stod en seng fra før av. Så har jeg oppdaget at den lukter svette - kjenner det bare akkurat på noen cm når jeg går forbi den, ikke når jeg ligger i den. Jeg vet jeg kan/bør/må be huseieren om å fjerne den, men jeg har på ingen måte råd akkurat nå til å kjøpe ny seng, ei heller til å leie tilhenger for å få gratis seng fra finn.no. Har ny overmadrass på den, og lurer på om det er noe annet jeg kan gjøre fram til jeg kan få meg ny seng. Trippelt laken? Something, anything? :frown: Du kjøper papirlaken og legger mellom den gamle madrassen og din nye overmadrass. Du kan kjøpe sånt som apoteket selger. Det er masse gratis senger å få tak i. Anonymous poster hash: e7e91...ba5
Gjest star123 Skrevet 13. januar 2014 #15 Skrevet 13. januar 2014 http://www.kk.no/880097/naar-skiftet-du-overmadrassen-sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå