AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hei, jeg lurer på om jeg kan gi katten min voksenmat nå som han er sterilisert? Han ble kastrert for to mnd siden og jeg ser han legger på seg lettere nå. Er det da greit å gi ham noe voksenmat sammen med kattungematen? Anonymous poster hash: 09110...666
Gjest Gjest_Flodhestene Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Det fins eget for for kastrerte katter. Jeg skal snart sterilisere jenta her i hus og tenkte da å blande 50/50 hvis ikke dyrlegen har noen bedre forslag Endret 11. januar 2014 av Flodhestene
Bazinga! Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Royal Canin har mat til kastrerte kattunger http://www.royalcanin.no/produkter/products/kattefor-i-faghandel/feline-health-nutrition/kitten-sterilised 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Hei, jeg lurer på om jeg kan gi katten min voksenmat nå som han er sterilisert? Han ble kastrert for to mnd siden og jeg ser han legger på seg lettere nå. Er det da greit å gi ham noe voksenmat sammen med kattungematen?Anonymous poster hash: 09110...666 Gi han mat for kastrerte katter. Han skal IKKE ha for mye kalsium, da kan han få bla urinstein, som er svært smertefullt og som hindrer han i å urinere. Du burde sette deg litt mer inn i det å ha en katt, i ditt tilfelle en kastrert katt. Det er en grunn til at han skal ha kastrat-mat, både pga urinveier og vekta. Det er ikke bare å kjøpe en tilfeldig matsort til katta. Og hadde veterinæren vært seriøs hadde du fått informasjon om dette da du kastrerte ham.Anonymous poster hash: a425b...56d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Gi han mat for kastrerte katter. Han skal IKKE ha for mye kalsium, da kan han få bla urinstein, som er svært smertefullt og som hindrer han i å urinere. Du burde sette deg litt mer inn i det å ha en katt, i ditt tilfelle en kastrert katt. Det er en grunn til at han skal ha kastrat-mat, både pga urinveier og vekta. Det er ikke bare å kjøpe en tilfeldig matsort til katta. Og hadde veterinæren vært seriøs hadde du fått informasjon om dette da du kastrerte ham.Anonymous poster hash: a425b...56d Er vel derfor jeg spør her? For all den maten jeg har funnet til kastrerte katter er for voksne. Hadde jeg ikke brydd meg, hadde jeg ikke spurt. Til den andre som tipset om Royal Canin, takk! Jeg skal se om jeg får bestilt det på nett, for jeg har ikke funnet noe på butikkene rundt her. Der finner jeg bare den vanlige RC til kattunger. Anonymous poster hash: 09110...666 2
Bazinga! Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Har aldri bestilt Royal Canin på nett, så vet ikke hvilke nettbutikker som har bra utvalg. Men om du har butikker som fører RC i nærheten kan du kontakte de og be de ta inn til kastrerte kattunger neste gang de bestiller. Frem til da ville jeg fortsatt med kattungemat.
Gjest RockOn Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Vi har kjøpt kattemat hos veterinæren, det er for kastreres ungkatter (under ett år) betaler 200 kr for 2 kg, varer mellom en til to måneder.
Aviendha Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Jeg fikk hunkatten min på 8 mnd. kastrert, og da ga veterinæren klar beskjed om at jeg måtte slutte med kattungemat, fordi denne er veldig energitett. Når kattene i tillegg legger på seg mye lettere etter kastrering, er det mye bedre å gå over til voksenmat, aller helst kattemat som er tilpasset kastrerte katter. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Min var i tynneste laget da han ble kastrert, så jeg fikk beskjed om å fore ham slik vi gjorde i håp om at han la på seg. Og det har han jo heldigvis gjort Men jeg husker jo ikke hva veterinæren sa ang. voksenmat/ kontrollert foring, så greit å høre her når det er helg. Vil gjerne fortsette med fri foring så lenge det er mulig. Voksenmat tilpasset kastrerte katter så jeg flere av i går. Tipper jeg prøver både noe for kastrerte voksenkatter som er lett tilgjengelig og hører med dem om de kan ta inn den for kastrerte småpuser. Anonymous poster hash: 09110...666
Minya Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Er vel derfor jeg spør her? For all den maten jeg har funnet til kastrerte katter er for voksne. Hadde jeg ikke brydd meg, hadde jeg ikke spurt. Til den andre som tipset om Royal Canin, takk! Jeg skal se om jeg får bestilt det på nett, for jeg har ikke funnet noe på butikkene rundt her. Der finner jeg bare den vanlige RC til kattunger. Anonymous poster hash: 09110...666 Alle dyrebutikker som fører Royal Canin kan bestille inn de typene de vanligvis ikke har inne. Der vi kjøper kattematen vår, bestilte de gladelig et par sekker av RC Kitten Sterilized da vi spurte om de hadde den. De fører den vanligvis ikke, men det var null problem å bestille inn et par sekker likevel. Nå gikk minsten vår uansett og knasket av voksenmaten til gamlepus i tillegg til å spise sin egen mat, så han ble satt over på voksenmat allerede da han var åtte måneder, siden han ikke så ut til å gå glipp av noen næringstoffer. Pluss at gamlepus hadde en lei tendens til å spise kattungematen hans, og hun bør ikke legge på seg mer enn hun allerede har gjort, så i samarbeid med veterinæren vår, satte vi minsten på voksenmat tidligere enn opprinnelig planlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå