Gå til innhold

Gåbånd/sele til barn på 3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal til store fornøyelsesparker i sommer, i USA. Min 3 åringen er en villbass, og han løper rundt overalt. Jeg vil ha han i gåbånd/sele, men er så usikker på hvor jeg kan få tak i det?

Noen som har noen tips? Han skal ikke gå med dette hele tiden, da han også sitter litt i vogn.

Takk!

Anonymous poster hash: 0b8d2...3bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet ditt en hund?

No. Just no.

Anonymous poster hash: bceb1...748

• Liker 7
Skrevet

Er barnet ditt en hund?

No. Just no. Anonymous poster hash: bceb1...748

Nei, en hund er litt mer verdt enn en unge kanskje, ettersom den skal få mulighet til å bevege på seg i motsetning til ungen som bare skal sitte i vogna? Jeg har ikke et slikt bånd selv men jeg klarer å forestille meg at det er en tid og sted hvor det kan være nyttig.

Anonymous poster hash: 58ac4...54c

• Liker 11
Skrevet

Er barnet ditt en hund?

No. Just no.

det er greit på et sted hvor barnet skal få lov å bevege seg men det er en viss fare for at det blir borte når det er store folkemengder. så fort en av foreldrene ser et annet sted i to sekunder så kan barnet ha gått bak et annet menneske å fra der kan det gå fort til barnet forsvinner.

Anonymous poster hash: 1f17e...261

• Liker 2
Skrevet

jeg vet at mine foreldre brukte sånt bånd på meg, og jeg forstår de godt. jeg var nemlig akkurat samme type unge som TS beskriver. jeg var også ekstremt glad i vann selvom jeg ikke kunne svømme, jeg hoppet ofte bare i det med en gang, uansett om det var dypt eller ikke. så, kombi med å løpe vilt rundt, ikke være redd, men heller ekstatisk + elsker vann... ja, så er det kanskje ikke så dumt med en sele :)

man skal ikke nekte barnet å løpe fritt eller hoppe i vannet, men når det er på steder med masse mennesker så er det ikke dumt å la barna få gå rundt, men ikke fritt løp. dette gjelder både for barnet, foreldrene og alle andre tilfeldige folk som er på samme sted.

Skrevet

Dyrebutikker

Anonymous poster hash: 910fe...e6d
  • Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Til sommeren er da din treåring ca 3,5år..

Disse selene er jo beregnet på barn på 1-1,5år ca.

Kanskje greit å lære han å gå pent og høre etter før man drar på slike steder?

• Liker 6
Skrevet

En 3 åring burde forstå hvis dere sier at han må gå ved siden av dere. Hva med å leie han? Trodde virkelig ingen brukte bånd på ungene sine. Høres merkelig ut.

• Liker 2
Skrevet

Syns det er rart at noe som var veldig vanlig for 20-30 år siden nå blir sett på som nesten sjokkerende.... :fnise:

Anonymous poster hash: b3c91...dc9
  • Liker 3
Skrevet

Bånd eller ikke, husk i alle fall å merke ungen med navn på foreldre og mobilnummer. Synes også det høres rart ut med bånd på et så stort barn, men jeg kjenner jo ikke situasjonen... Ville ikke brukt det på min, som er et år yngre, men jeg ville tatt med bæresele. Om hun hadde prøvd å stikke av ville jeg/mannen tatt henne på ryggen til hun gikk med på å gå sammen med oss/holde oss i hånda.

• Liker 2
Skrevet

Evt kan du få kjøpt det i usa i forskjellige versjoner hvis ike du finner det i Norge ;)

Vil tippe babies 'r us eller walmart/target har det.

Anonymous poster hash: 839b0...5d5
Skrevet

Er barnet ditt en hund?

No. Just no.

Tja, nei. Men jeg er glad i hunden min og har den i band slik at jeg ikke mister den. Regner med TS er glad i sitt barn og foretrekker å ha en sele på barnet slik at h*n ikke mister barnet.

Anonymous poster hash: 297bc...8eb

• Liker 2
Skrevet

Det er galskap. Ungen er jo stor?!

(Ikke for å sammenlikne med en stor fornøyelsespark i USA, men så for øvrig noen med en to-åring i bånd på en rolig besøksgård i Oslo forrige helg. Sykt)

Skrevet (endret)

Jeg hadde denne til sønnen min, brukte den på flyplasser o.l frem til i sommer (han fylte tre sist desember): http://flowerkids.dk/gaa-seler?catalogue_selected=280907_30530 Den er en bitteliten sekk, akkurat plass nok til drikkeflaske.

Jeg ser ingen problemer med den type seler og synes det er mye verre med de som tvinger ungene til å sitte i vogn til de egentlig er alt for store. Jeg ville dog ikke brukt det på min unge nå da, men han er veldig enkel å ha med å gjøre også.

Endret av Marmot
  • Liker 2
Skrevet

Etter å ha bodd en periode i London og en periode i New York er jeg vant med å se selene overalt, og ser også den store nytten i det.

Synes ikke mødre som sitter på diverse småplasser rundt om i Norge og bruker bil til og fra barnehage, og aldri har vært med barna i en kaotisk fornøyelsespark eller storby (jeg snakker ikke Oslo eller Tusenfryd her) egentlig vet hva de prater om når de er motstandere av dette...

Anonymous poster hash: 5cb87...c1e
  • Liker 17
Skrevet

Jeg husker jeg var i Kongeparken før jeg fikk barn selv, og en mor mistet sin datter. Den fortvilelsen i stemmen hennes da hun ropte etter henne, gjorde uslettelig inntrykk på meg. Disse var britiske (hørtes det ut som på moren) og datteren snakket da ikke norsk. Bare tanken på at jeg skal miste sønnen min på et ukjent sted i et land der han ikke snakker språket, er helt grusom. Så jeg er enig med siste AB.

• Liker 5
Skrevet

Vi har god erfaring med å bruke seler når gutten var ca 1-3 år. Han var en slik som ALDRI hørte etter, og hadde lett for å slite seg vekk fra oss og bare springe av gårde. Vi brukte det ikke ofte da, men f.eks på ferie hvor vi dro i svære fornøyelsesparker og han lett kunne finne noe intressant og stikke av. Vi gikk jo ikke rundt og holdt ham stramt i bånd, men gikk slakt med sela ved siden av ham. Kjempegreit for å vite at han er i nærheten og ikke kan stikke av.

Det var ikke før han ble ca 3,5 år at han begynte å høre etter.

Ikke hør på de som kritiserer bruken av bånd! Det er mye bedre å "ha ungen i bånd" enn å miste barnet i en stor folkemengde. Spesielt når man er i et annet land!

Vi kjøpte vår på en barnebutikk som f.eks Barnas hus eller lignende. Bare spør etter det i nærmeste forretning.

Anonymous poster hash: 9ddee...2e4
  • Liker 6
Skrevet

Syns det er rart at noe som var veldig vanlig for 20-30 år siden nå blir sett på som nesten sjokkerende.... :fnise:

Anonymous poster hash: b3c91...dc9

Er mye rart som var greit for tretti år siden som ikke er greit i dag. Å gi barn ris på rumpa for eksempel.

Vi har god erfaring med å bruke seler når gutten var ca 1-3 år. Han var en slik som ALDRI hørte etter, og hadde lett for å slite seg vekk fra oss og bare springe av gårde.

Kjempegreit for å vite at han er i nærheten og ikke kan stikke av.

Det var ikke før han ble ca 3,5 år at han begynte å høre etter.

Anonymous poster hash: 9ddee...2e4

Ehm ... Du må LÆRE ungen din at han skal høre etter vettu. Det er ikke et personlighetstrekk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...