AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Tips til hva man gjør sammen med små barn ute på vinteren? Aking er populært, bygge snømann ol. også når snøen er kram, men det blir fort kjedelig. Men hva ellers? Dette er mitt første barn,og jeg er skikkelig lite kreativ. Barnet er halvannet år, og har nettopp begynt å gå. Med tykk dress er det ekstra vanskelig, men det blir stadig bedre. Han elsker å være ute, men jeg skulle gjerne vært en litt morsommere mor når jeg er med. Hva gjør dere ute med de minste? Anonymous poster hash: 3499e...a4c 1
ViljaH Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Utforsker verden rundt oss. Ser på busker, pinner, steiner. Lager snøting. Aker. Jeg jakter på ham, han "løper" frydefullt avsted. I store akebakken kan vi ake sammen på magisk teppe. Ta ut bøtte/spade/uteleker som er i sandkassa om sommeren. Se på dyr om det finnes noen. Min holder koken ganske lenge med å bare titte på ting.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Fort kjedelig handler nok også om at det er litt tungt i dress når man nettopp har lært å gå. Merket stor bedring hos oss på det når gåingen ble stabil og hun ble sterkere. I den alderen trenger de ikke kule tøysemamma som finner på så mye gøy. Hos oss er busker, pinner og steiner samt små kanter som kan klatres på og hoppes ned fra den store hitten. Lekeplass er kjekt i 15 min max men vi har mange i vårt nabolag så gåtur i mellom lekeplassene er minst kike underholdende. Ellers blir det poppulært med vogn mellom lekeplassene og liten sykkel med sånn stang som jeg kan dytte. Anonymous poster hash: 2bdcc...c8b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Må legge til at hos oss har det ikke vært snø i løpet av hele vinteren så det er nok også litt lettere å gå da. Lekehus som vi gjemmer oss bak og sier bø kan underholde lenge.Anonymous poster hash: 2bdcc...c8b
Muscae Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Å leke med vann er jo veldig gøy for barn. Ta ut litt lunkent vann i noen bøtter, og la ham blande det med snøen, eller andre aktiviteter dere kan gjøre med vann på denne årstiden.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Takk for tips! Vi har ingen lekeplasser, men masse snø. Har lett for å gjøre praktiske ting når vi er ute, f.eks hente ved på akebrett, koste snø, mate fugler, se på dyr osv. Ellers blir det gjerne aking. Skulle gjerne vært litt mer leken, i stedet for å gå rundt og lure på hva vi skal gjøre. Å leke med vann er jo veldig gøy for barn. Ta ut litt lunkent vann i noen bøtter, og la ham blande det med snøen, eller andre aktiviteter dere kan gjøre med vann på denne årstiden. Høres artig ut! Men vann, flere minusgrader og halvannetåring høres litt styrete ut, han har ikke spesielt god kontroll og vil helst ha vannet over seg/hendene i vannet. Tror vi tar ut vannet til sommer'n heller, eller venter til neste år. Men takk for bra tips! Anonymous poster hash: 3499e...a4c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Grunnen til at du går rundt å lurer på hva dere skal gjøre er nok nettopp fordi han er så liten og derfor ikke har helt starta på å leke sammen med noen. Så da blir det ikke så lekent når dere er ute. Konsentrasjonen er jo heller ikke så stor på den alderen. Oppdagelse er nok vil jeg tro. Hva med å grave med spann og spade i snøen? Men det dere gjør høres jo supert ut. Mer enn nok for barnets alder!!Anonymous poster hash: 2bdcc...c8b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Men det dere gjør høres jo supert ut. Mer enn nok for barnets alder!!Anonymous poster hash: 2bdcc...c8b Ja kanskje det? Jeg føler alltid at vi må engasjere oss mer. Leser om hvor flinke andre høres ut til å stimulere barna på alle måter, men glemmer kanskje at det kommer med tiden. Da gutten vår var 3mnd var jeg opptatt av å lese bøker med han, fordi jeg hørte om hvor viktig det var. Ser jo nå at det ikke hadde vært krise om jeg hadde ventet noen måneder. TS Anonymous poster hash: 3499e...a4c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Et av de største problemene i våre dager er overstimulerte barn, så ikke stress med å finne på så mye. La barnet oppdage og utforske i eget tempo stedet for hele tiden å skulle finne på nye ting som tilfredsstiller voksne mer enn barn. Anonymous poster hash: 24229...74e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå