herzeleid Skrevet 14. november 2014 #921 Skrevet 14. november 2014 Altså, man kan jo ikke spørre et foster hva det foretrekker dersom valget står mellom å bli født og vokse opp med en alenemor eller å ikke bli født i det hele tatt. Spør man en voksen person med sunn psykisk helse så vil han selvfølgelig svare at han er glad for å leve, men i realiteten er dette en absurd problemstilling. At det brukes av abortmotstandere var bare som en digresjon. Anonymous poster hash: 344d9...863 Hva er det absurde ved dette? Du kan spørre ett lite barn, og det vil antagelig velge livet, selv om det savner en far. Det absurde for min del blir her å på den ene side snakke om at menn ikke kan bli innvilget rettigheten til å ikke delta som far, med belegg i barnets beste, samtidig som det å ikke la det bli født/få leve anses som en selvfølgelighet. 1
Peter007 Skrevet 14. november 2014 #922 Skrevet 14. november 2014 Det er jeg klar over. Samtidig gir en juridisk abort flere rettigheter til menn. Kvinner har alle rettighetene hun trenger, nå er det på tide at menn også får det kjære deg Hei Jolene. Dette er veldig godt formulert. Samtidig er det bedre og vokse opp alene med mor, samtidig med en far som ikke vil være far. Dette fungerer sjelden bra. Det gir også mor muligheter til og slippe konflikter med mannen som donerte sine spermier i kvinnen. Alt i alt en bra ting både for barnet, mor og den biologiske faren.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #923 Skrevet 14. november 2014 Hva er det absurde ved dette? Du kan spørre ett lite barn, og det vil antagelig velge livet, selv om det savner en far. Det absurde for min del blir her å på den ene side snakke om at menn ikke kan bli innvilget rettigheten til å ikke delta som far, med belegg i barnets beste, samtidig som det å ikke la det bli født/få leve anses som en selvfølgelighet. Jeg skriver jo at folk som allerede lever ville valgt å leve såfremt de har en sunn helse, det er et menneskelig instinkt. Synes jeg forklarte hvordan argumentet ditt var absurd i forrige innlegg. Anonymous poster hash: 344d9...863
Maleficenta Skrevet 14. november 2014 #924 Skrevet 14. november 2014 Hvor stor sjanse har et barn for å få et godt liv når det blir unnfanget under en tilfeldig ons, eller blir pålurt faren? Hvis man kan minske antallet barn som opplever denne oppveksten så burde det da være positivt? Det du argumenterer imot her er den økonomiske biten, og den finnes ikke. Kvinner som har hatt sex med 10 forskjellige menn og som nekter å fortelle om dette grunnet "løshets" faktoren eller hva en kan skylde på kan skrive "uvisst" på fødselsatesten og får dermed da "bidragsforskudd". Altså ungen har fremdeles like god "råd" som en unge uten en far som får barnebidrag. Er argumentet nå at staten må ut med mer penger, så går dette opp i opp med at det vil bli færre barn som blir født uten en far og dermed også færre alenemødre som trenger stønader i utgangspunktet. Jeg mener selvsagt at mora da helst bør ta abort men greia er jo om hun ikke gjør det eller ikke rekker å få gjort det.noen går gravide og får mensen de 3 første mnd og dermed ikke finner det ut før det er for sent. Er ikke bare en grunn fpr at abort ikke blir gjort. Og da er skaden skjedd og ungen kommer. Hva fa?
Maleficenta Skrevet 14. november 2014 #925 Skrevet 14. november 2014 Jeg syns heller mannen som og har pult rundt heller skal betale enn staten...
Teethgrinding Skrevet 14. november 2014 #926 Skrevet 14. november 2014 (...) når det gjeller å beskytte seg mot denne formen for bedrageri (..) Gjeller? Kødder du eller?
Timza Skrevet 14. november 2014 #927 Skrevet 14. november 2014 Jeg mener selvsagt at mora da helst bør ta abort men greia er jo om hun ikke gjør det eller ikke rekker å få gjort det.noen går gravide og får mensen de 3 første mnd og dermed ikke finner det ut før det er for sent. Er ikke bare en grunn fpr at abort ikke blir gjort. Og da er skaden skjedd og ungen kommer. Hva fa? Leste du mitt forslag lengre opp så ville denne kvinnen som du snakker om klart seg helt fint. Hun valgte isåfall å ha sex med en mann som ikke var under denne ordningen og han ville heller ikke kunnet ta juridisk abort på et barn hvor det er for seint å gjøre noe med det. Menn som ikke har skrevet under på denne ordningen hadde heller funnet ut at barn ikke er så galt om uhellet skulle være ute. 1
Timza Skrevet 14. november 2014 #928 Skrevet 14. november 2014 Jeg syns heller mannen som og har pult rundt heller skal betale enn staten... Du er tilbake her ser jeg. Hver gang du ikke klarer å svare på innlegg, så kommer dette. En gjentagelse. 3
Jolene Skrevet 14. november 2014 #929 Skrevet 14. november 2014 Du er tilbake her ser jeg. Hver gang du ikke klarer å svare på innlegg, så kommer dette. En gjentagelse. Personlig så savner jeg gode argumnter MOT juridisk abort jeg, ikke bare bortforklaringer. Er vel for mye å forvente... 2
Timza Skrevet 14. november 2014 #930 Skrevet 14. november 2014 Personlig så savner jeg gode argumnter MOT juridisk abort jeg, ikke bare bortforklaringer. Er vel for mye å forvente... En god debattant burde kunne sette seg inn i begge sidene rundt et tema for deretter å kunne debattere både for og imot. Jeg utfordrer de som i utgangspunktet er imot juridisk abort å prøve seg på å argumentere for. Så skal jeg ta den andre siden for en gangs skyld. Kanskje det kommer nye argumenter opp i lyset da fremfor kun gjentagelser. ^^ 3
Maleficenta Skrevet 14. november 2014 #931 Skrevet 14. november 2014 (endret) Leste du mitt forslag lengre opp så ville denne kvinnen som du snakker om klart seg helt fint. Hun valgte isåfall å ha sex med en mann som ikke var under denne ordningen og han ville heller ikke kunnet ta juridisk abort på et barn hvor det er for seint å gjøre noe med det. Menn som ikke har skrevet under på denne ordningen hadde heller funnet ut at barn ikke er så galt om uhellet skulle være ute. Men det du tenker er at dersom juridisk abort blir en greie så vil dette skremme kvinner fra å ha uforpliktende sex? Det høye barnebidraget har ukke skremt menn fra å ha uforpliktende sex, hvorfor skulle juridisk abort skremme kvinner vekk fra det? Men forslaget du nevner her er jo godt i teorien. Endret 14. november 2014 av Maleficenta 1
Maleficenta Skrevet 14. november 2014 #932 Skrevet 14. november 2014 En god debattant burde kunne sette seg inn i begge sidene rundt et tema for deretter å kunne debattere både for og imot. Jeg utfordrer de som i utgangspunktet er imot juridisk abort å prøve seg på å argumentere for. Så skal jeg ta den andre siden for en gangs skyld. Kanskje det kommer nye argumenter opp i lyset da fremfor kun gjentagelser. ^^ Syns nå jeg har kommet med gode argumenter jeg men 1
Maleficenta Skrevet 14. november 2014 #933 Skrevet 14. november 2014 Du er tilbake her ser jeg. Hver gang du ikke klarer å svare på innlegg, så kommer dette. En gjentagelse. Du som nevnte det med staten igjen. Jeg svarte så. Man jeg mener helt seriøst at de som er skyld i graviditeten er de som har ansvar for ungen. Jeg gidder ikke å betale for andres barn 1
Timza Skrevet 14. november 2014 #934 Skrevet 14. november 2014 Men det du tenker er at dersom juridisk abort blir en greie så vil dette skremme kvinner fra å ha uforpliktende sex? Det høye barnebidraget har ukke skremt menn fra å ha uforpliktende sex, hvorfor skulle juridisk abort skremme kvinner vekk fra det? Men forslaget du nevner her er jo godt i teorien. Begrepet "uforpliktende sex" er missledene. Sex er aldri uforpliktende ettersom barn kan være resultatet. Så ja, hvis juridisk abort kan få folk til å forstå at det finnes konsekvenser så mener jeg at det hadde gagnet samfunnet. Jeg mener også at menn er ute av stand til å tenke på utfallet av sex, ettersom det ikke er dem som blir gravide. Kvinner sitter altså med tankene rundt graviditet og velger partnere som et resultat av dette, derfor er det også logisk nok enklere å dytte denne tankegangen på kvinner. Dere tenker allerede på dere selv og hva graviditet og barn vil gjøre med livet deres før dere har sex. Men gjør stort sett det ikke. Derfor vil jeg også tru at det er enklere for kvinner å nekte sex om kondomen ikke blir brukt enn det er for menn. Ja, vi er primitive skapninger når det kommer til sex, noe nok de fleste kvinner kan si seg enig om. ^^ 1
Timza Skrevet 14. november 2014 #935 Skrevet 14. november 2014 (endret) Du som nevnte det med staten igjen. Jeg svarte så. Man jeg mener helt seriøst at de som er skyld i graviditeten er de som har ansvar for ungen. Jeg gidder ikke å betale for andres barn Du betaler allerede for andres barn, og argumentet mitt handler om at du ville betalt mindre for andres barn med et slikt system enn slik systemet fungerer idag. Bare overgangsstønaden idag tapper Norge for milliarder av kroner. Og dette er nok en av grunnene til at denne har gått fra hele 10 år, til 3 år, og nå muligens 1 år. Endret 14. november 2014 av Timza 2
Timza Skrevet 14. november 2014 #936 Skrevet 14. november 2014 Syns nå jeg har kommet med gode argumenter jeg men Ja, men jeg spurte om du kunne komme med argumenter for juridisk abort. Altså at du prøvde å sette deg inn i det andre setet for å argumentere for noe du i utgangspunktet er imot. Jeg skal gjøre det samme, kun som et eksperiment for å se hvor diskusjonen fører hen. 2
Maleficenta Skrevet 15. november 2014 #937 Skrevet 15. november 2014 (endret) Begrepet "uforpliktende sex" er missledene. Sex er aldri uforpliktende ettersom barn kan være resultatet. Så ja, hvis juridisk abort kan få folk til å forstå at det finnes konsekvenser så mener jeg at det hadde gagnet samfunnet. Jeg mener også at menn er ute av stand til å tenke på utfallet av sex, ettersom det ikke er dem som blir gravide. Kvinner sitter altså med tankene rundt graviditet og velger partnere som et resultat av dette, derfor er det også logisk nok enklere å dytte denne tankegangen på kvinner. Dere tenker allerede på dere selv og hva graviditet og barn vil gjøre med livet deres før dere har sex. Men gjør stort sett det ikke. Derfor vil jeg også tru at det er enklere for kvinner å nekte sex om kondomen ikke blir brukt enn det er for menn. Ja, vi er primitive skapninger når det kommer til sex, noe nok de fleste kvinner kan si seg enig om. ^^ Når jeg sier uforpliktende mener jeg selvsagt sex utenom forhold, som fuckbuddies og ons og slikt noe. Syns det er rart at menn ikke skulle tenke over at det kan bli barn av sex bare fordi de selv ikke blir gravide. Selv med dårlug seksualundervisning på skolen vet de hva som kan skje. Og det overhengende barnebidraget burde være skremsel i seg selv. Nekter å tro at dere er ute av stand til å tenke over dette. SÅ dumme er dere ikke. Endret 15. november 2014 av Maleficenta 1
Timza Skrevet 15. november 2014 #938 Skrevet 15. november 2014 Når jeg sier uforpliktende mener jeg selvsagt sex utenom forhold, som fuckbuddies og ons og slikt noe. Syns det er rart at menn ikke skulle tenke over at det kan bli barn av sex bare fordi de selv ikke blir gravide. Selv med dårlug seksualundervisning på skolen vet de hva som kan skje. Og det overhengende barnebidraget burde være skremsel i seg selv. Nekter å tro at dere er ute av stand til å tenke over dette. SÅ dumme er dere ikke. Ja, jeg forsto jo det. Men tenkte på antallet folk som faktisk havner i den situasjonen idag der "uforpliktende" sex ikke lengre endte opp med å være like uforpliktende. Og det er jo det som faktisk er litt synd. Først anbefalte man folk å bruke bilbeltet ettersom det reddet liv under kollisjoner. Folk brydde seg ikke og det kom ikke en betydelig forbedring før det faktisk var straffbart og man fikk bøter under kontroller for å ikke bruke bilbeltet. Det er med andre ord mye enklere å tenke "dette skjer ikke meg" enn å tenke på en fjern risiko som kan forekomme. Det handler heller ikke om å være "dumme". Risikoen ved sex er som oftest mye mindre en "fortjeneste" av sex og gleden rundt sex. Om du sto på kanten av et lite hull som var 1000 meter dyp, der du fikk beskjed om at du fikk 10,000,000 kr for å hoppe over, så hadde du nok tatt risikoen selv om den i seg selv er dum. Men grunnet din blindhet rundt pengebeløpet samt hvor "enkelt" det ville vært å få de pengene, så hadde nok de fleste tatt et skritt over hullet for å få pengene. Sånn er det nok også med menn og sex. De ser kun premien og gir ikke en tanke til noe annet om premien er mulig å innkassere. Hadde dette hullet vært annerledes der den for menn hadde vært 2 meter brei, mens den var 0,5 meter brei for damene, så ville man nok sett en annen tankegang og mennene hadde tenkt litt mer på risikoen før de hoppet. Fremfor å bare ta det steget, så ville man kanskje forsikret seg om at bakken rundt var trygg. Man ville sparket litt i jorda for å sjekke grep, samt tatt ekstra fart bare for sikkerhetens skyld. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #939 Skrevet 15. november 2014 Det kommer til å være mange danske barn uten pappa i fremtiden hvis dette kommer igjennom. Hurra! NOT. Anonymous poster hash: bd3c5...73b
Sofia123 Skrevet 15. november 2014 #940 Skrevet 15. november 2014 Stakkars barn. Kanskje likegreit hvis dette går igjennom. Slike menn fortjener ikke å bli kalt far. 1
Anbefalte innlegg