Maleficenta Skrevet 10. november 2014 #841 Skrevet 10. november 2014 Hæ? Hvordan skulle dette ha foregått? Ord mot ord. At msnnen er rågod på å juge ig framstille henne som den som juger. Og så hjelper det på med en mannlig jury som allerede kan ha forhåndsdømt situasjonen
Timza Skrevet 10. november 2014 #842 Skrevet 10. november 2014 (endret) Ord mot ord. At msnnen er rågod på å juge ig framstille henne som den som juger. Og så hjelper det på med en mannlig jury som allerede kan ha forhåndsdømt situasjonen Ord mot ord? Og du mener at kvinnen vil kunne tape en rettssak kun grunnet ord mot ord uten bevis? Hva slags lit har du til rettsvesenet egentlig? Den siste delen der er kun absurd. Endret 10. november 2014 av Timza 1
Maleficenta Skrevet 10. november 2014 #843 Skrevet 10. november 2014 Ord mot ord? Og du mener at kvinnen vil kunne tape en rettssak kun grunnet ord mot ord uten bevis? Hva slags lit har du til rettsvesenet egentlig? Den siste delen der er kun absurd. Folk blir da uskyldig dømt for ting hele tiden...
Timza Skrevet 10. november 2014 #844 Skrevet 10. november 2014 (endret) Folk blir da uskyldig dømt for ting hele tiden... Folk blir uskyldig dømt for drap. Skal vi avlaste loven da om drap? Det at folk kan bli uskyldig dømt er da ikke et argument for å kutte ut en lov, såpass forstår vell du også. Heldigvis er det kun enkelttilfeller der dette foregår, slik at loven i seg selv gjør mer godt enn vondt. Endret 11. november 2014 av Tekola 3
Maleficenta Skrevet 10. november 2014 #845 Skrevet 10. november 2014 Ved å kalle meg arrogant og påstå at jeg liksom ikke skal være noe gjør du det. Hold opp nå er du snill. Kom heller med kilder som støtter argumentet om at menn presser kvinner til abort Du personangriper du og. Eneste forskjellen er at du er subtil
Jolene Skrevet 10. november 2014 #846 Skrevet 10. november 2014 Du personangriper du og. Eneste forskjellen er at du er subtil Ok. Ingen kilder mao. Det er helt greit 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #847 Skrevet 11. november 2014 Er dere de så redd for å få barn får de kastrere seg, er dere med på leken får dere tåle steken. Anonymous poster hash: 9a3ba...c32 Da må det gjelde alle de kvinnene som velger abort også. Jeg er kvinne selv, men helt for en lov som gir menn adgang til juridisk abort. Dette er noe jeg har ment i alle år. Anonymous poster hash: 4f4da...e95 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #848 Skrevet 11. november 2014 Da må det gjelde alle de kvinnene som velger abort også. Jeg er kvinne selv, men helt for en lov som gir menn adgang til juridisk abort. Dette er noe jeg har ment i alle år. Anonymous poster hash: 4f4da...e95 Tidligere så var det jo et argument som gikk igjen i det kjedsommelige om at menn bare kan tre på en kondom, som om det er en løsning på alt. Vel, det er en løsning, men det er ikke en rettferdig løsning på samme måte som at man ikke kan nekte kvinner abort heller med argumentet at de bare kunne hatt sex med prevensjonsmidler eller avstått. Ved å ha muligheten til juridisk abort, så fordrer det at kvinnen også tar et ansvar under sex ved at hun allerede da må vurdere om usikker sex er verdt å utsette seg for når resultatet kan bli et barn hun må ha eneomsorg for. Dersom hun med sikkerhet vet at hun ikke ønsker abort eller ikke ønsker risikoen (selv om de er små) ved å måtte bruke angrepille eller ta abort, så bør hun enten bruke prevensjon eller avstå. Anonymous poster hash: 344d9...863 4
Jolene Skrevet 11. november 2014 #849 Skrevet 11. november 2014 Tidligere så var det jo et argument som gikk igjen i det kjedsommelige om at menn bare kan tre på en kondom, som om det er en løsning på alt. Vel, det er en løsning, men det er ikke en rettferdig løsning på samme måte som at man ikke kan nekte kvinner abort heller med argumentet at de bare kunne hatt sex med prevensjonsmidler eller avstått. Ved å ha muligheten til juridisk abort, så fordrer det at kvinnen også tar et ansvar under sex ved at hun allerede da må vurdere om usikker sex er verdt å utsette seg for når resultatet kan bli et barn hun må ha eneomsorg for. Dersom hun med sikkerhet vet at hun ikke ønsker abort eller ikke ønsker risikoen (selv om de er små) ved å måtte bruke angrepille eller ta abort, så bør hun enten bruke prevensjon eller avstå. Anonymous poster hash: 344d9...863 Kondomen ja. Det er en fin løsning, men som med alt annet kan det skje skader på dem også. Dermed blir det ingen garanti for at det ikke kan skje noe feil med den. Kvinner har mange muligheter hva prevensjon og abort angår, på tide at menn også får flere muligheter. Personlig tror jeg juridisk abort hadde kunnet gagnet samfunnet på sikt, da barn hadde hatt en bedre forutsetning enn de som fødes per nå etter ons/lureri/ol. Det er på tide at kvinner faktisk må stå til ansvar for sine valg, ikke bare lempe ansvaret på andre. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #850 Skrevet 11. november 2014 Kondomen ja. Det er en fin løsning, men som med alt annet kan det skje skader på dem også. Dermed blir det ingen garanti for at det ikke kan skje noe feil med den. Kvinner har mange muligheter hva prevensjon og abort angår, på tide at menn også får flere muligheter. Personlig tror jeg juridisk abort hadde kunnet gagnet samfunnet på sikt, da barn hadde hatt en bedre forutsetning enn de som fødes per nå etter ons/lureri/ol. Det er på tide at kvinner faktisk må stå til ansvar for sine valg, ikke bare lempe ansvaret på andre. Det tror jeg også. Merkelig så stille det ble i tråden forresten.. Anonymous poster hash: 344d9...863
Maleficenta Skrevet 11. november 2014 #851 Skrevet 11. november 2014 Hele denne tråden jolene beviser menns holdninger til graviditet. Selvsagt er det menn som da har et sterkest ønske om abort og er den som får panikk og begynner å presde til det
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #852 Skrevet 11. november 2014 Hele denne tråden jolene beviser menns holdninger til graviditet. Selvsagt er det menn som da har et sterkest ønske om abort og er den som får panikk og begynner å presde til det Ja, det kan godt hende, men hvilken forskjell har det fra dagens ordning? Du skriver at det da er menn som har et sterkt ønske om å presse kvinnen til abort, det vil jeg tro er et mye mer sannsynlig scenario dersom mannen ikke har mulighet til å fraskrive seg det økonomiske ansvaret. Anonymous poster hash: 344d9...863
Jolene Skrevet 11. november 2014 #853 Skrevet 11. november 2014 Hele denne tråden jolene beviser menns holdninger til graviditet. Selvsagt er det menn som da har et sterkest ønske om abort og er den som får panikk og begynner å presde til det Da har ikke vi lest samme tråd. Jeg diskuterer menns muligheter til å ikke bli presset til å være far, i tillegg er det ikke bare menn som svarer i denne tråden. Selv er jeg kvinne forøvrig, men jeg anerkjenner at kvinner i dagens samfunn har en særstilling når det kommer til reproduksjon. Menn som har svart i denne tråden ønsker ikke å presse en kvinne til abort, de ønsker flere rettigheter rundt reproduksjon. Det er en viss forskjell i det der. Dersom kvinner kan ta abort og dermed velge om de ønsker å bære frem et barn, burde menn kunne gjøre det samme. Siden menn ikke kan bære frem barn, vil en juridisk abort kunne være en løsning på sikt. At det hadde måttet blitt forhandlet frem vilkår for hvordan premissene for en slik abort skulle vært er selvsagt, men det å få gjennomslag for abort for kvinner i sin tid var heller ikke gjort over natten. Hvor er dine kilder forresten? De har fortsatt ikke kommet. En artikkel fra VG som tom feilsiterer den forskningen som ble gjort, er faktisk en lite troverdig kilde. 1
Maleficenta Skrevet 11. november 2014 #854 Skrevet 11. november 2014 Ja, det kan godt hende, men hvilken forskjell har det fra dagens ordning? Du skriver at det da er menn som har et sterkt ønske om å presse kvinnen til abort, det vil jeg tro er et mye mer sannsynlig scenario dersom mannen ikke har mulighet til å fraskrive seg det økonomiske ansvaret.Anonymous poster hash: 344d9...863 Men da kommer det til å gå ut over barnet når mora må klare å ta seg av barnet med en inntekt. Kanskje må hun da ha to jobber og dermed aldri ha tid til barnet.
Timza Skrevet 11. november 2014 #855 Skrevet 11. november 2014 Men da kommer det til å gå ut over barnet når mora må klare å ta seg av barnet med en inntekt. Kanskje må hun da ha to jobber og dermed aldri ha tid til barnet. Barnet er aldri tenkt på i første omgang. Med en slik mor så hadde barnet aldri en sjanse, og den eneste grunnen til at barnet kom til verden er fordi mora i seg selv er egoistisk. Hun bruker et barn for å få det som hun vil. Skal ditt argument handle om "barnets beste" så er det mye mer logisk å tvinge folk til å tenke seg om før de får barn. Det er mer fordelaktig for et godt samfunn at barna som kommer har større sjanse for å leve opp med to foreldre. Vi har til og med foreslått barnebidrag som et fond til barna der pengene ville blitt brukt til utdanning til barnet fremfor 100% i hendene til disse kvinnene som fra før av er egoistiske og tenker seg selv først. Systemet slik det er idag, fungerer ikke og det ser man idag i politikken. 2
Maleficenta Skrevet 11. november 2014 #856 Skrevet 11. november 2014 Barnet er aldri tenkt på i første omgang. Med en slik mor så hadde barnet aldri en sjanse, og den eneste grunnen til at barnet kom til verden er fordi mora i seg selv er egoistisk. Hun bruker et barn for å få det som hun vil. Skal ditt argument handle om "barnets beste" så er det mye mer logisk å tvinge folk til å tenke seg om før de får barn. Det er mer fordelaktig for et godt samfunn at barna som kommer har større sjanse for å leve opp med to foreldre. Vi har til og med foreslått barnebidrag som et fond til barna der pengene ville blitt brukt til utdanning til barnet fremfor 100% i hendene til disse kvinnene som fra før av er egoistiske og tenker seg selv først. Systemet slik det er idag, fungerer ikke og det ser man idag i politikken. Så en kvinne som blir gravid ved et uhell er egoistisk og fæl om hun inne klarer å ta abort? Men mannen som bare vil stappe pikken i noen og stikke fra alle konsekvenser er ikke egoistisk?
Timza Skrevet 11. november 2014 #857 Skrevet 11. november 2014 (endret) Så en kvinne som blir gravid ved et uhell er egoistisk og fæl om hun inne klarer å ta abort? Men mannen som bare vil stappe pikken i noen og stikke fra alle konsekvenser er ikke egoistisk? Dette er kun gjentagelser og totalt meningsløst. Dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre, og du svarte heller ikke på noen av argumentene. Om du ønsker en debatt, så skjerp deg rett og slett. Endret 11. november 2014 av Timza 3
Maleficenta Skrevet 11. november 2014 #858 Skrevet 11. november 2014 Dette er kun gjentagelser og totalt meningsløst. Dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre, og du svarte heller ikke på noen av argumentene. Om du ønsker en debatt, så skjerp deg rett og slett. Jeg nekter å svare før du går bort fra den der alle kvinner er slemme og lurer menn for å bli gravide med vilje tullet ditt. Det er ikke normalt eller vanlig at dette skjer
Timza Skrevet 11. november 2014 #859 Skrevet 11. november 2014 Jeg nekter å svare før du går bort fra den der alle kvinner er slemme og lurer menn for å bli gravide med vilje tullet ditt. Det er ikke normalt eller vanlig at dette skjer Dette er også gjentagelser og du har blitt fortalt at så ikke er tilfellet mange, mange, mange ganger. Det er som sagt ikke normalt å drepe heller. Skal vi fjerne loven om drap siden det ikke er normalt? Eller at folk blir feilaktig dømt for det i ekstreme enkelttilfeller? 1
Jolene Skrevet 11. november 2014 #860 Skrevet 11. november 2014 (endret) Jeg nekter å svare før du går bort fra den der alle kvinner er slemme og lurer menn for å bli gravide med vilje tullet ditt. Det er ikke normalt eller vanlig at dette skjer Men alle menn presser kvinner til å ta abort? Det blir jo også bare tull uten troverdige kilder som backer deg opp! Det er ikke normalt eller vanlig at dette skjer. Kan du ikke svare på de spørsmålene jeg stilte deg angående logisk tenkning forøvrig? Jeg er spent på dine tanker rundt dette: Så hva er din logikk rundt det hele da? Siden klassisk logikk i det store og det hele omhandler tenkningens lover. Hvordan skal tenkningens lover definere juridisk abort? Eller tenker du på logikk som i sammenhengen med den moderne måten, hvor man benytter seg av bla bevisteori og aksiomatisk mengdelære? Hvordan kan det sees i sammenheng med juridisk abort? Det samme med modal logikk, hvordan kan dette brukes i sammenheng med juridisk abort? Jeg venter i spenning på gode argumenter, ikke gjentagelser fra tidligere sider. Å kaste bort tid på å komme med følgende blir for dumt: Menn burde tenkt på det før de hadde sex Menn kunne brukt kondom Menn presser kvinner til abort Hva med det stakkars barnet Etc Endret 11. november 2014 av Jolene 2
Anbefalte innlegg