Gå til innhold

Muntlig teoriprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har tatt teoriprøven for klasse B muntlig?

Jeg har strøket på teorien 2 ganger nå og fordi jeg har dyskalkuli kunne jeg ta den muntlig. Men er det til noen fordel? Er det veldig anderledes for å ta den skriftlig?

Har hørt at fler klarer det når det er muntlig. Er det lettere?

Jeg føler for å gi opp hele teorien. Første gang hadde jeg 8 feil, også leste jeg boka 2 ganger og tok tusen tester på nettet og andre gang jeg tok prøven fikk jeg 13 feil!! Hva i all verden? Blir så utrolig umotivert, føler at lappen er så langt unna :-(

Klem fra fortvilet øvelseskjører

Anonymous poster hash: 26a29...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da, den er ikke langt unna. :) Du må ikke ta det så hardt på deg selv.

Har du prøvd å øve deg på teoritentamen.no? For en 50 lapp får du døgnpass og kan ta så mange tester du vil. De er samme type spørsmål som du får hos selve teorien, så skal ikke se bort fra at spørsmål du har svar før, faktisk dukker opp på prøven. :)

Tror ikke du skal henge deg for mye i den boka, bare fortsett å løse masse oppgaver. Neste gang vil du sikkert klare den. :)

Anonymous poster hash: 54b01...455
Skrevet

Beklager, klarte å trykke på post før jeg fikk skrevet ferdig.

Har ingen erfaring med muntlig, men hvis du føler deg bedre med det, så prøv gjerne. Øv deg med venner eller familie. Kanske du er bedre på muntlig enn skriftlig.

Anonymous poster hash: 54b01...455
Skrevet

Muntlig teoriprøve er at en sensor leser opp spørsmålene for deg. Tror du at det er derfor du stryker, at du misforstår spørsmålene når du leser de på egenhånd? I så fall kan muntlig teoriprøve være et forsøk.

Lykke til!

Anonymous poster hash: ac65e...a26
Skrevet

Jeg tok muntlig teoriprøve for ca 5 år siden.

Var på ett rom med sensor og vi satt på hver vår pult med pc sjerm framfor oss.

Ble enige om at han leste spm, når jeg sa jeg var usikker, så prøvde han og forklare litt bedre hva egentlig spm gikk ut på, sensor var veldig flink til og forklare på en mer utfyllende måte.

Det hele gikk svært bra, fikk kun 1 feil.

Skrevet

TS her!

Jeg er veldig usikker egentlig! Var hvertfall ett spørsmål jeg ikke skjønte husker jeg, men jeg tror egentlig det kan være at jeg rett og slett ikke kan stoffet godt nok.

Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan øve? Har lest hele boka 1 gang samt skumlest den engang til, og tatt utallige prøver på nettet.

Om jeg klarer 45 spørsmålstesten på teoritentamen.no omtrent hver gang jeg tar den, burde jeg være klar da?

Jeg klarer den nemlig ikke så ofte..

Men for meg virker det jo nesten som om muntlig er verre! Føler nesten litt press på seg da, fordi det sitter en sensor der! :P men på en annen side virker det jo egentlig litt bedre også, du får jo forklart presist hva spørsmålet er, og hvis du lurer på noe er det bare å spørre. Er vel verdt et forsøk? :)

Anonymous poster hash: 26a29...e95

Skrevet

Det virker som om det er stoffet som er utfordringen din, og ikke lesevansker? (Men det er vanskelig å vite sikkert ut i fra det lille man skriver på et forum...). Dersom du sliter såpass mye med å stå testene på nett er nok ikke teorikunnskapene helt der de bør være, og da vil du slite like mye muntelig.

Det å lese en bok er ikke det samme som å lære den. Så det virker som om du har utfordringer med studieteknikken din? Bruk gul markørpenn og kulepenn. Stryk under hovedpoenger og ta notater, repeter hovedpoengene for hvert kapittel. Få noen til å høre deg. Hold over overskriften og prøv å oppsummere hva som står under. Trigg hjernen din til å lære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...