AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Min kjære gode lillesøster, alltid vært veldig sjenert, god, og ikke minst verdens beste tante til min lille sønn. Hun har hatt lav selvtillit i mange år. Plutselig hører vi ikke fra henne på en mnd, og hører nå at hun har blitt kjæreste og flyttet inn med en 44 år gammel amfetamin misbruker. Det gjør så utrolig vondt i hele meg. Hun vil ikke snakke med oss, har snudd ryggen til oss alle. Jeg har truffet henne èn gang siden august, og jeg ser jo at hun ikke har det bra. Hun er tynn, full av sår. Ser ut som en typisk stoffmisbruker. Hun er så god og snill og fortjener så mye bedre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo grenser for hvor mye jeg kan gjøre også. Hun er jo voksen, og bør klare å ta gode valg selv, men det gjør likevel vondt å se henne slik. Nå har jeg ikke hatt noe som helst kontakt med henne på mange mnd. Fikk en stygg melding av kjæresten hennes om at hun ikke ville ha noe med oss (meg og min mor) å gjøre fordi vi ikke kunne akseptere henne. Er det noe jeg kan gjøre i denne situasjonen? Noen som har vært i lignende situasjon? Jeg vil så gjerne hjelpe, er redd for at hun skal dø av overdose eller lignende. Hun har vært deprimert i lang tid, og dette kan ikke hjelpe stort. Det provoserer meg at en voksen mann drar en ung jente inn i et slikt helvete. Anonymous poster hash: c4657...e73
Antoinette Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Her kan du faktisk bare ringe politiet og be de oppsøke boligen til denne mannen. 5
Gjest Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Uff... Jeg har ingen gode råd her, men sender en klem. Forferdelig å sitte hjelpeløs på gjerdet.
lygekryss Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Ettersom du har vansker med å komme i dialog med din søster foreslår jeg at du kontakter en avrusingsklinikk og lager en avtale med dem. Kanskje du kan tilby å følge henne dit. Råder deg til å kontakte fastlegen hennes først, gjør vedkommende oppmerksom på din søsters situasjon. 1
Sirah Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Lykke til TS… Grusom situasjon for dere. Har ingen råd annet enn de som allerede er kommet...
Antoinette Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Meningen min var da IKKE så skaffe søsteren din trøbbel men få mannen i politiets søkelys. Kommer de på døra og han har stoff der kan de ihvertfall ta han med seg og gi søsteren din en sjanse til å komme unna.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 dette må være en så utrolig hjelpeløs situasjon! har selv vært inn inn å ut av rusmiljøet før å den dag idag så kan jeg ikke tenke meg hvor vanskelig dette må ha vært for familie og venner. eneste jeg kan fortelle deg av erfaring er det at uansett hva du gjør eller sier vil mest sannsynlig ikke hjelpe, å det vil ihvertfall ikke hjelpe å ringe politiet. vil tro hun vil bli mer sint av dette.. denne mannen har nok veldig stor innflytelse på henne, å han får henne nok til å føle seg elsket. så mitt råd er vel det å prøve å få henne til å føle seg savnet av dere å at dere vil ha søster/datter tilbake. når man er påvirket av narkotika å har holdt på med dette en stund så forandrer det tankegangen din helt. å når du er påvirket føler du deg som oftest veldig lykkelig å "on top of the world". så det er viktig at dere får kontakt med henne når hun mest sannsynlig ikke er så påvirket, grunnen til det er at da vil hun nok føle seg veldig nedfor og deprimert.. er nok ikke så lett, i å med at vist man først er avhengig av stoff, så er det kun stoff man vil ha. stoffet kommer før alt annet, inkl de nærmeste.. Anonymous poster hash: 6756c...12d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 har vært i samme situasjon som deg! Jeg prøvde alt! Slet meg helt ut med å være der for søstern min. Det pågikk i flere år og jeg pendlet fra Oslo til hjembygda for å hjelpe henne med et håp om at hun skulle slutte med amfetamin. Hadde hele tiden et lite håp om at det skulle bli bra men det gjorde ikke det.. ikke før jeg satte hardt mot hardt og bare kuttet kontakten og ba resten av familien om å ikke hjelpe henne noe mer. Da hun møtte døra hjemme hos familie og jeg nektet å hjelpe henne med noe så ble det faktisk bedre. Hun var ganske hardt på kjøret allerede men da vi kuttet henne ut med beskjed om at hun kunne komme tilbake når hun var klar for å bli innlagt så havnet hun enda lengere ned og var en periode hjemløs,venneløs,pengeløs og familieløs. Da skjønte hun at hun måtte legge seg inn. Om du syns det blir vanskelig så burde du i det minste være streng. Ikke gi henne penger og sett grenser. Vis at du mener alvor. Si at hvis hun møter opp rusa hos deg så ringer du politiet , og ikke la det være tomme trusler. Hjelper du med penger,husly, mat og andre ting så holder du bare liv i flammen. De må være så langt nede at de ikke orker å ha det sånn mer. Enten det eller så må du leie en hytte langt inni ingenmannsland og lenke hu fast der en måneds tid. Søstern min ble helt gæren. Hun fløy på meg og moren min og truet oss med å drepe oss. Hun løp etter oss med kniv og stjal alt av verdi hjemme hos moren min. Etterhvert mistet hun alt og da mener jeg alt. hun mistet også retten over dattern sin. Da hun måtte sove ute under brua hjemme og var uvelkommen til alle normale folk hu kjente så skjønte hu at dette ikke var greit. Søstern min er frisk i dag etter to års opphold på en rusklinikk Anonymous poster hash: 8bad7...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2014 #9 Skrevet 19. november 2014 Å Så forferdelig ! :-( Vett at tråden er gammel, og TS er her sikkert ikke lenger. Håper det går bra med søsteren din. Sitter i en lignende situasjon selv med noen i familien. Man føler seg jo helt hjelpeløs. Hva kan man egentlig gjøre?Anonymous poster hash: 8c0ae...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå