AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Hei. Jeg har verdier til over 100.000,- som jeg ønsker å selge. Grovt regnet tjener jeg ca 140.000,- dersom jeg får solgt alt. Dette gjelder blant annet flere designervesker, lommebøker, sjal og skjerf, en rolex klokke etc. Trenger jeg å skatte av dette? Noen som vet hvor mye og hvordan jeg melder det til skatteetaten? Må jeg først selge tingene og deretter melde ifra? Anonymous poster hash: 70d16...3fe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Dette trenger du ikke å skatte av.Anonymous poster hash: c841c...ea1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Dette trenger du ikke å skatte av.Anonymous poster hash: c841c...ea1 Takk for svar! Anonymous poster hash: 70d16...3fe
Medusa13 Skrevet 12. januar 2014 #4 Skrevet 12. januar 2014 Jo det gjør du. Skatteetaten sier på sine sider: Jeg selger varer på ulike markedsplasser på internett, for eksempel Finn, Qxl, eBay, med mer. Er dette skatte- og avgiftspliktig? Denne omsetningen er underlagt de ordinære skatte- og avgiftreglene, uavhengig av markedsplass. Unntak er enkeltstående tilfeller av salg av personlige eiendeler fra privatpersoner slik som brukt sykkel, barnevogn, ski og lignende. Dette er ikke skatte- eller avgiftspliktig. Så har du mer enn et private enkeltgjenstander så må du faktisk skatte av det.
Gjest Wei Wei Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Hvis det er dine brukte eiendeler, så trenger du ikke betale skatt. Hvis du har kjøpt dem spesielt for videresalg med fortjenelse, så må du betale skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå