Gå til innhold

Utrohet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ukjent

En gang utro alltid utro? Jeg og min partner har ett lite barn sammen. Han har hatt ett forhold som nå er avsluttet, men det mangler en glød i forholdet våres. Mitt spørsmål til dere er kan man rette opp igjen feil som er gjort, er hans utroskap ett resultat av manglende følelser for meg? Ønsker svar fra andre kvinner, men også ifra menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så rart at du føler manglende glød i forhold til din partner. Han har sviktet deg på det groveste. I og med at jeg ikke kjenner dere blir det umulig for meg å lure på om han vil gjøre det igjen.... Det blir din oppgave. Du trodde kanskje aldri han ville finne på å være utro i utgangspunktet... "han er ikke typen til å være utro"... Hvor mange har ikke sagt det om sine menn...??

Det blir opp til hver enkelt hva som kan tilgis av feiltrinn... JEG kunne ikke tilgitt utroskap. Du må finne ut om du kan. Men jeg tror ikke nødvendigvis at han vil være utro igjen... Ei venninne av meg sier at en gang utro ER en gang.... mens to ganger er et mønster....

Jeg mener at det er mer alvorlig dersom forholdet han hadde foregikk over lenger tid. Da viser at han har evnen til å leve et dobbelt liv. Hvordan fant du det ut? Fortalte han det selv?

En ting er sikkert og det er at når tilliten er borte, så tar det lang tid før den er tilbake.... Det kreves mye snakking, gråting og snakking og snakking...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler absolutt med deg. Utroskap er noe av det simpleste som finnes, og ingen fortjener at en du stoler på svikter på det groveste.

Det er selvfølgelig mange grunner til utroskap, og noen kan sikkert forstås/forklares, men det som er det aller viktigste er om du ønsker å få dette til å fungere, i så fall må du gå i deg selv å virkelig kjenne om det er verd det. For det kommer til å gjøre utrolig vondt, være utrolig vanskelig og kreve masse av dere begge.

Utroskapen vil aldri kunne rettes opp, men du vil muligens kunne lære deg å leve med det, og bruke det som et grunnlag til utvikling og vekst.

Det er ikke sikkert at det er manglende følelser for deg som er grunnen - det må han jo svare på selv, men bruk tid på å gå i deg selv og kjenn på dine egne følelser - er du villig til å satse på dette - gjør hvertfall et forsøk.

Uansett - lykke til og husk at det ikke er du som har sviktet - det er hans valg. Ditt valg er nå om du ønsker å prøve å leve med dette og gjøre et forsøk på å få ting til å fungere igjen for deg/dere og barnet deres.

- det er forøvrig ganske mange tråder om utroskap - som sikkert kan være greie å lese gjennom (om ikke annet - for å få litt perspektiv på situasjonen din)

Hilsen

LilleBille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

8) Hei.

Jeg har nylig opplevd utroskap på nært hold, - fra en person jeg aldri ville trodd kom til å være det !!! :evil:

Så MIN konklusjon er klar nå: Det er mange årsaker til utroskap, men menn ER BARE menn!!! Gjentagelse er vel også vanlig, men slett ikke for alle !!! Det kommer jo ann på så mye det... :-? Jeg er ikke enig i flokselen: EN gang utro - alltid utro. Jeg vil heller si: TO ganger utro, mye utro !!! For da kan det ha dannet seg et mønster allerede. Særlig om man aksepterer det. Hvis man da altså VET. Flesteparten får vel aldri vite slikt. Menn flest er svært flinke til å protestere, og å nekte på slike sannheter. :oops: Til sin dødsdag. :wink:

Men ærlig talt: De aller fleste vil komme til å oppleve dette, jeg er omsider sikker i min sak... Desverre !!! Jeg har mistet en del illusjoner i løpet av de siste ukene, stol på det. :roll:

Men denne mannen jeg sikter til; er en nær venninnes samboer; han innrømmet det uten spørsmål forøvrig, og angret sine synder, for han følte seg ikke helt ren lenger. Uansett sannhet eller ikke, de er i allefall separert nå. For hun klarte ikke å akseptere dette sviket. Jeg sier svik, for disse to hadde faktisk alt de kunne drømme om. :lol: Sterk kjærlighet for hverandre, god økonomi, deilig sexliv, en herlig sønn og datter, gode jobber, flott leilighet, masse humor og respekt for hverandre...osv, osv...

Så jeg sier: Det KAN virkelig skje i de beste familier.

Ok, dette var nå MIN lille historie. Håper den kan være til ettertanke. Partnere må selvfølgelig stole på hverandre. Men med blind tillit kan det lett føles som om hele verden raser sammen, om noe først skjer. Behold din sunne skepsis gjennom livet, så opplever vi ikke SÅ dype fall. :o

Ille nok, det er klart. Men menn ER faktisk KUN det: MENN. :-? Ingen "overmennesker." Ingen helter, Guder, eller hva mere noen måtte like å tro...

Og det samme gjelder nok for OSS kvinner også villle jeg tro !!!

Ta vare på kjærligheten. Den er alt vi har av virkelig verdi !!! :D

Vennlig fra Venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når han har vært utro kan han gjøre d igjen! et forhold må være basert på å ha tiltro til hverandre, og utroskap ødelegger alt dette. ikke havn i den samme fellen som så mange har gjort, å tilgi utroskap. det er idiotisk! en mann som helt sikkert elsket deg ville ikke gjort noe sånt, da ville han bare ha øyne for deg!ikke en gang tenke på å være utro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8)  

Så jeg sier: Det KAN virkelig skje i de beste familier.

Ok, dette var nå MIN lille historie. Håper den kan være til ettertanke. Partnere må selvfølgelig stole på hverandre. Men med blind tillit kan det lett føles som om hele verden raser sammen, om noe først skjer. Behold din sunne skepsis gjennom livet, så opplever vi ikke SÅ dype fall.  :o  

Ille nok, det er klart. Men menn ER faktisk KUN det: MENN.  :-? Ingen "overmennesker." Ingen helter, Guder, eller hva mere noen måtte like å tro...

Og det samme gjelder nok for OSS kvinner også villle jeg tro !!!

Ta vare på kjærligheten. Den er alt vi har av virkelig verdi !!!  :D  

Vennlig fra Venus.

Ja, det samme kan sies om kvinner også, dere er jammen på god vei etter oss gutta på dette området. Det er bare å søke på utroskap i det gamle forumet så ser man det. Der hagler det med argumenter som gir en rett til å være utro og bortforklaringer og bagataliseringer fra mange av de som har vært det.

Det er tragisk at utroskap bare ser ut til å øke i samfunnet og fortsetter trenden ender man til slutt opp med at det blir akseptablet å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dessverre er mannen ofte utro, noe om kan ha sammenheng med det å "spre genene" fra naturens side. Men i et moderne samfunn er det ikke akkurat det rette fora å spre gener i.

Der er mange bitre kvinner som har opplevet utroskap, men like mange kvinner som er med å forårsake utroskap.

Bare du kan vite og bestemme hvordan du vil takle den situasjonen du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv vært på/over kanten en gang. Jeg kaller det utroskap selv om vi ikke hadde samleie...

Min løsning ble at jeg flyttet fra min daværende samboer. Grunnen er at jeg i mitt tilfelle fant ut at jeg ikke elsket samboerne min slik jeg "burde" gjøre. Jeg tror likevel at slikt kan skje den "beste" selv om man virkelig elsker den man er sammen med aldri så mye. Så jeg lever etter at "man aldri, skal si aldri". Grunnen til utroskap kan være så mangt.......

Dette er mange år siden og jeg har endret syn på mye siden den gang. For min egen del er jeg tvilende til at det er "meningen" man skal leve med en og samme person hele livet. (selv om enkelte selvfølgelig likevel lever lykkelig sammen ett helt liv). Det er så mye som kan skje. Det trenger ikke å være følelsene som forsvinner, man kan f.eks rett og slett vokse fra hverandre. Vi utvikler oss hele tiden, og det som er rett nå, kan kanskje være feil senere......

Jeg har selv gått ut av forhold der jeg elsket den mannen jeg gikk fra. Han hadde aldri gjort noe "galt", og selv om følelsene var sterke fant jeg ut at dette forholdet ikke gagnet min egen utvikling. Vi passet faktisk ikke sammen lenger. Bruddet var grusomt både for ham og for meg, men jeg har faktisk aldri angret. Mine ønsker for hvordan jeg vil ha det er sålangt oppfyllt og det tror jeg faktisk er tilfelle hos ham også.

Synes du skal ta en prat med partneren din om hva som gjør at gløden mangler. Er det noe som kan rettes opp i, er det mangel på følelser eller har dere kanskje ikke lenger de samme ønskene om hva slags live dere vil ha?

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om dette, men det er vel menigen man skal begrense seg litt her inne? :roll:

Håper denne kortversjonen er noenlunde forståelig, også for dere som tenker på helt annen måte enn meg :kgsmil:

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, vel.... at menn er oftere utro en kvinner er en relativ sannhet. Totalt sett er fremdeles menn oftest utro. Men senere undersøkelser viser faktisk (tro det eller ei) at i "vestlige" land er kvinner mellom 18 og 35 år like ofte utro som menn i samme aldersgruppe. Det triste er at mens hyppigheten hos menn er relativt stabil er den for kvinner økende.

"Ukjent", bare du kan finne ut om hans utroskap er et resultat av manglende følelser for deg. Men det er hans jobb å overbevise deg om at det er deg han vil være med. Gløden i et forhold forsvinner nesten alltid etter slike episoder men den kommer ofte tilbake til de som finner ut av hvordan de skal takle det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lily, jeg tror jeg tenker ganske likt som deg. Har også mistet mange illusjoner. Og hvis dere kikker litt bak fasaden, og inn i de tusen hjem, vil dere finne såkalte "lykkelige" ekteskap av den "gamle skolen" der mannen og konen ikke deler seng lenger.

Jeg prøver ikke på noen måte å forsvare utroskap, men å forstå det. Forsone meg med at vi er mennesker med følelser. Jeg tror så absolutt at dersom man er utro mer enn en gang, så er det et tegn på at noe er "dødt" i det forholdet man er i. Vi kunne kanskje blitt flinkere til å gjøre ting på den "rette" måten, og avslutte på en mer human måte. Men så kommer angsten for forandring, for å miste den plassen man kjenner, og til sist angsten for å være alene.

Komplisert tema som ikke trenger ensidig fordømming og moralisering, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:D Vil takke for mange fine svar. Det føles godt det at det sitter noen der ute som har tatt seg tid til og tenke på meg. Tid til og gi meg sine synspunkter. Jeg skrev ikke så mye, men jeg fikk mange svar. Jeg har hele tiden vært klar over at det er ingen andre som kan fortelle meg hvordan jeg skal takle dette. Jeg må selv finne svaret og stå for det. Jeg har valgt å gi ham en sjangse til. Det er veldig mange rundt meg som ikke er enig i min avgjørelse. Og sjangsen for at de en dag kan si: Hva var det jeg sa er stor. Men jeg må gi oss en sjangse til. Det er den eneste måten jeg kan gå videre på. Vite at jeg har prøvd alt. Skjærer det seg nå vet jeg at det ikke nytter uansett hvor mye vi prøver. Slik jeg ser det har jeg ingen ting og tape, bare noe og vinne. Hadde jeg slått hånden av ham ville jeg alltid ha lurt på om jeg forkastet noe som kunne blitt bra. Det er litt tøffere enn jeg trodde. Skal vi få det til å fungere kreves det at jeg må lære meg å stole på ham igjen. Noen dager er bedre enn andre. Føler meg ofte som en psykotisk sjalu kvinne. Men det rare er at det er så lite som skal til for at jeg skal ha det bra. Litt omtanke og ømhet ifra ham og jeg blomstrer opp... Har iallefall funnet fram til sider ved meg selv som har ligget i dvale lenge. Jeg kjenner at jeg lever, for alle følelser på godt og vondt er fryktelig intense. Takk igjen. Klem fra svanungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har selv vært utro etter å ha vært gift i lang, lang tid. Mener absolutt at selv om man har vært utro 1 gang betyr dette IKKE at ens moral er "svekket" eller at man vil være utro igjen.

Utroskap kan være et resultat av mange ting; tid, sted, stemning, hvordan man har det følelsesmessig med selv, i ekteskapet m.m.

Selv har jeg ikke fortalt min mann om denne hendelsen, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. Dette får være min "greie". Egentlig så kan jeg heller ikke si at jeg angrer. Det var en fin opplevelse, med en mann jeg respekterer og liker og det var mange forskjellige ting som gjorde at det bare "skjedde". En annen ting er at jeg alltid har vært imot utroskap og ment at dette er noe jeg aldri kom til å "nedlate" meg til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er ikke alle disse bitre kvinnene en årsak til at mannen er utro?

Alt er vel ikke som det skal hjemme om det skjer?

Kvinner og menn er helt uforskylt når det skjer?

Den rette settingen og det bare skjedde, klart det hender også.

Alle dere som sier: dette hadde aldri jeg tilgitt min mann, det er vel de som føler seg så sikre på at det ikke skjer også?

Hva vet du om din mann er utro?Eller din kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...