Gå til innhold

Når det sier "stygg", hva mener dere egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest ordet "stygg" på dette forumet. Mange som oppretter tråder hvor de forteller at de er stygge. Jeg kan helt ærlig si at det er svært sjelden jeg møter mennesker som jeg ser på som stygge, så jeg velger å tro at det er ren innbilning. Vi har et stor mangfold og mangfold er bra, liker at folk har forskjellig\annerledes utseende. Har også et par venninner, som er pene, som har lav selvfølelse. Så, hva mener dere med et stygt utseende? Post gjerne bilde.

Anonymous poster hash: ac8a9...0e9
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har jo for eksempel rar nese..

ugly_people_HWrgY_640_01.jpg

Det er stygt.

Anonymous poster hash: 9f20a...cbb
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Det er individuelt hva som er stygt og hva som er pent :) Jeg vet ikke helt hva folk mener med stygg egentlig, for jeg møter aldri på mennesker som er stygge.

Skrevet

De FÅ gangene jeg har møtt personer jeg syns er stygge, så går det mest på at de ser ustelte ut og bruker klær som ikke ser ut i måneskinn. Og de er alltid overvektige.

Anonymous poster hash: e9ab4...e9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg karakteriserer meg som stygg. Jeg legger dette til grunn:

- Er evig singel og ingen reagerer. Det aksepteres som "normalt" i min krets at jeg har ingen.

- At folk reagerer negativ på min tilstedeværelse

- At folk ilegger meg negative egenskaper uten å kjenne meg eller å snakket med meg.

- At jeg "irriterer" folk

- At utseendet blir et problem som jobber i mot meg der andre ikke trenger å bekymre seg for utseendet.

- At jeg er mye alene (pene folk er ikke ensomme)

Stygg handler både om selve utseendet, men også konsekvensene av utseendet som har formet meg til en mindre glad og mer bitter person. Totaliteten blir altså "stygg".

Anonymous poster hash: feb05...c1a
Skrevet

Jeg bruker faktisk ikke ordet stygg....Det er som om det er forsvunnet etter min tid i ungdomsskolen.

JEg synes heller ikke mennesker kan være stygge..

Anonymous poster hash: 37d25...2f2
Skrevet

- At jeg er mye alene (pene folk er ikke ensomme)

Du skulle bare visst...........................................

Anonymous poster hash: 76301...a48

• Liker 4
Skrevet

Om det finnes stygge mennesker eller ei kommer vel an på hva man legger i ordet. Jeg synes det, da mener jeg altså mennesker som jeg virkelig ikke synes er attraktive, uansett om hadde likt dem som person (noen menneskers utseende vokser litt på meg dersom jeg liker dem i hvert fall), hadde vært full som fy og alt mulig annet som kan påvirke.

Betyr ikke at de ikke har et eneste pent trekk, at jeg ser ned på dem, at hele verden er enige med meg eller noe sånt, bare som sagt at jeg ikke finner de attraktive. Kunne sikkert brukt et annet ord for det, men sier jo aldri slikt høyt uansett akkurat, så ser ikke poenget.

Skrevet

Du skulle bare visst...........................................

Da er du ikke så pen som du tror.

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke ordet stygg om andre menneskers utseende. Synes stort sett alle har noe sympatisk ved seg og uansett har jeg ikke noe behov for å klassifisere folk på den måten. Oppførsel og handlinger kan derimot gjøre noen stygg i mine øyne.

Skrevet

" Jeg kan helt ærlig si at det er svært sjelden jeg møter mennesker som jeg ser på som stygge"

Helt enig! Svæææært skjeldent jeg møter mennesker jeg vil si er utseendemessig stygge.

Skrevet

Jeg tror jeg er penere enn jeg tror for noen, mens andre vil se på meg som mindre pen. Rike mennesker, pene mennesker og den slags er ikke mindre ensomme. Nå må du se deg litt rundt om kring i verden.

Skrevet

Er man skapt veldig usymmetrisk, vil nok mange dessverre oppfatte en som mindre pen.

Anonymous poster hash: 0f148...204

Skrevet

Jeg sier sjelden at folk er stygge utseendemessig, men at folk kan være stygge i munnen ol. Eller at folk er stygge fordi de gjør slemme ting, sier stygge ting og generelt er fæle mennesker uten at det trenger å ha så mye med utseende å gjøre.

Skrevet

Jeg ser sjelden folk jeg synes er direkte stygge. Jeg kan gjerne se folk som har mindre pene trekk, eller som bare er mindre pene, men jeg tenker ikke over det. Disse menneskene går ofte hånd i hånd med en eller annen også, så heldigvis gjør kjærlighet blind ;) "Stygg" i mine øyne handler mer om personlighet.

Anonymous poster hash: 54e2d...9f4
Skrevet

Er man skapt veldig usymmetrisk, vil nok mange dessverre oppfatte en som mindre pen.

Man kommer langt med sjarm eller godt humør her.

Kjenner mange som objektivt sett nok ikke er pene, men som med sin personlighet blir vakre eller dødssjarmerende.

Skrevet

Man kommer langt med sjarm eller godt humør her.

Kjenner mange som objektivt sett nok ikke er pene, men som med sin personlighet blir vakre eller dødssjarmerende.

. Ja, samme her :)

Skrevet

Ikke jeg som snakket tidligere, men jeg synes selv jeg er langt over gjennomsnittet, foreldrene mine er også veldig pen. Jeg får ofte høre til og med av fremmede på gaten at jeg er pen, har fått tilbud om å bli fotomodell og alt mulig(takket nei) men jeg har rett og slett ikke mange folk og være med, så det at pene folk ikke kan være ensomme er feil. Jeg er ikke populær, men pen det er jeg.

Anonymous poster hash: d022f...eba

Skrevet

Jeg føler mange misbruker ordet "stygg". Hvis man ikke ser ut som en Hollywood-bimbo eller de photoretusjerte bildene på forsiden av kvinneblader, da er man "stygg". Det viser hvilken gal verden mange lever i - og jeg er glad jeg ikke lever i samme verden som dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...