Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min røyker hasj hver dag, og han har holdt på slik siden han var 16 og er nå 26. 10 år

Han sier han ikke gjør det for å ruse seg - men for å holde seg mer rolig (Han mener han har ADHD på utsiden av skalaen) . Har sett han når han ikke røyker på noen timer (mer enn 5-6 t.) da skifter han helt om til å bli rastløs, irritert ++

Men jeg lurer: Når han snakker med venner, er han veldig opptatt av hvilken hasj som er "god". Det er alltid sånn "jeg smakte på denne hasjen her om dagen, det er noe av det beste jeg har hatt på lenge"...

Hvis han bare hadde brukt hasj for å roe seg, ville han da vært så veldig opptatt av hvor "god" den er , altså sterk... er han ikke da ute etter å bli skikkelig fjern?

Og hvordan blir en som har holdt på så lenge som han i hodet og ellers av å gjøre dette hver dag ca annenhver time?

Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet

Han er nok avhengig.. kom deg bort fra han. Jeg kom meg bort fra min ex som dreiv med det, og det er det beste valget jeg har tatt. Han blir bare mer og mer gal for hver dag som går. Ikke kast bort tiden på han

• Liker 8
Skrevet

hva skal han røyke hasj for vis det ikke virker? selvfølgelig vil man ha best hasj. alt annet gir ingen mening.

Anonymous poster hash: 41a3c...4e8
  • Liker 5
Skrevet

anonym bruker over: Han sier at han bruker det for å roe seg, og blånekter for at han ruser seg.. men ja, han er jo da opptatt av å bli mest mulig fjern når han vil ha det som virker best.

Skrevet

Han er nok avhengig.. kom deg bort fra han. Jeg kom meg bort fra min ex som dreiv med det, og det er det beste valget jeg har tatt. Han blir bare mer og mer gal for hver dag som går. Ikke kast bort tiden på han

Jeg har ofte lurt på om det kommer en dag hvor han slutter helt med det - eller i det minste kunne kuttet ned, og ikke gjort det hver dag. Men jo, føler jeg kaster bort tiden på han også.. Vet jo godt selv at den hasjen er viktigere enn meg... trist

Skrevet

Kjenner flere som har blitt innlagt kun på grunn av hasjmisbruk. Plutselig en dag har det bare klikka helt for dem. Psyken blir helt ødelagt etterhvert.

• Liker 3
Skrevet

Typen min røyker hasj hver dag, og han har holdt på slik siden han var 16 og er nå 26. 10 år

Han sier han ikke gjør det for å ruse seg - men for å holde seg mer rolig (Han mener han har ADHD på utsiden av skalaen) . Har sett han når han ikke røyker på noen timer (mer enn 5-6 t.) da skifter han helt om til å bli rastløs, irritert ++

Men jeg lurer: Når han snakker med venner, er han veldig opptatt av hvilken hasj som er "god". Det er alltid sånn "jeg smakte på denne hasjen her om dagen, det er noe av det beste jeg har hatt på lenge"...

Hvis han bare hadde brukt hasj for å roe seg, ville han da vært så veldig opptatt av hvor "god" den er , altså sterk... er han ikke da ute etter å bli skikkelig fjern?

Og hvordan blir en som har holdt på så lenge som han i hodet og ellers av å gjøre dette hver dag ca annenhver time?

Hvis du bare er opptatt av næring, hvorfor bryr du deg om maten smaker godt eller ikke?.. :)

Du kan lese litt om side effects her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Long-term_effects_of_cannabis

Det meste merkbare er at korttidshukommelsen blir vesentlig dårligere. Mange sliter og med retningssansen.

Skrevet

Jeg har adhd, jeg røyket det litt før, ble veldig rolig av det.
Synes det var MYE bedre enn de pillene du får hos legen da dette ga meg alvorlige bivirkninger.
En vanlig person kan bli avhengig av Ritalin eller Concerta da dette blir nesten som amfetamin for dem,men på en litt annen måte :)

Anonymous poster hash: 3ae70...82e
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har adhd, jeg røyket det litt før, ble veldig rolig av det.Synes det var MYE bedre enn de pillene du får hos legen da dette ga meg alvorlige bivirkninger.En vanlig person kan bli avhengig av Ritalin eller Concerta da dette blir nesten som amfetamin for dem,men på en litt annen måte :)Anonymous poster hash: 3ae70...82e

En "vanlig" person får ikke forskrevet slike preparater.

Anonymous poster hash: d8b30...bb6

• Liker 6
Skrevet

Kjæresten til min venninne røyket flere ganger hver dag over lang tid. Det var ikke et alternativ for han å gå uten, han ble irritabel og rastløs og ikke til å ha i hus. Alt stod og falt på om han fikk røyket eller ikke. For akkurat han kulminerte det i stjeling og vold før hun kom seg vekk med deres barn. Sier ikke at det er typisk, men man kan bli uforutsigbar dersom rusen alltid må komme først, for det fungerer ikke bestandig i praksis. Da er det fort gjort å ta dårlige beslutninger og ta frustrasjonen ut på omgivelsene.

Selvmedisinering er nesten alltid en dårlig idé. Jeg synes det høres ut som om han også blir urolig av mangel på hasj og at det er en stor del av grunnen til at han røyker nå. Kan hende han hadde et annet problem når startet som 16-åring, men nå har han faktisk et rusproblem i tillegg. Hvis han ikke vil ha hjelp så blir det i alle fall ikke noe bedre enn det er nå.

Anonymous poster hash: 0b58b...ca7
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hver dag? Misbruk av rusmiddelet hasj er ikke det værste, men misbruk er misbruk! elsker han deg så la han prioritere!

Endret av snålekåre
  • Liker 1
Skrevet

Ser ofte at mange mener at at hasj er så mye bedre enn alkohol, men det kommer vel an på.

Handler jo litt om forbruk, og det er jo ikke sammenlignbart å drikke alkohol en gang i uken og røyke hasj hver dag. Virker jo som endel mener at det er bra uansett, men er man avhengig så vil man jo føle at noe mangler når man går for lenge uten.

Vet jo om folk som har røyket mye, og de har forandret seg totalt etter mange år med røyking hver eneste dag.

Avhengighet er ikke bra uansett sett hvilket virkemiddel man bruker.

Anonymous poster hash: 832f6...2d0

Skrevet

Skal vi se: kortidsminnet forsvinner, du kan bli psykotisk, sannsynligvis blir du plaget av depresjoner og personlighetsutviklingen altså modningen stopper opp. Ikke så lurt nei.

Anonymous poster hash: 95204...630

• Liker 3
Skrevet

Jeg hat lukten av røyk generalt, kom deg bort fra han som de fleste sier å finn deg en som fortjener deg! ikke vær med han duster du vil ikke få noe fremtid med han, altså forlovelse unger osv.

Husk på det at miljøet han lever i er ikke så veldig trygg heller :(

Skrevet

Venninna mi er sammen med en som røyker hasj.. Han har røyket hver dag siden han var 16, han er nå 23. Røyken kommer alltid først. Skal dem noe må han røyke først, som han bruker en time på i følge venninnen min... Og skal de spise, så må han også som oftest røyke først. Har han ikke røyket på 1-3 dager blir han fort sur og vil ikke engang tenke på hva han kunne ha gjort om noen hadde irritert han veldig da. Skjønner ikke at hun orker! :(

Anonymous poster hash: 2faf8...58d
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Det er forferdelig frustrerende for meg at så å si alt faller på om han får røyket eller ikke.

han bruker også svært sjelden tid på meg.. Vi gjør ikke så mye sammen, og det er hasjens feil. For hvis vi avtaler kino, nei da kan det hende han må ut å "fikse" den kvelden.

har blitt skuffet så mange ganger. avtalt ting, så kommer han fjern 4 - 5 timer senere enn vi avtalte for å rekke det vi skulle gjøre sammen

det som er vondt er at man blir jo så glad i hverandre. men han er så avhengig, forbanna for så og si alt til tider (gjerne min feil) og han oppfører seg så fjortis - drive dank med kompiser så og si hele tiden. .

men når han er med meg og andre mennesker generelt, er han så og si nesten ikke ordentlig tilstede..? siden han røyker /tar trekk 1-2-3 ganger i timen. .?

Skrevet

Hvorfor er det rart at han er opptatt av at den skal være god? Hadde ikke gitt mening om han helst ville ha dårlig hasj

• Liker 1
Skrevet

Når man forsvare et dopbruk, så er fyren desverre avhengig.. Jeg røyker hasj en sjelden gang i året får å koble ut hjernen min, og så klart bli ruset som faen :)

Han høres ut som dealeren min... røyker hverdag, lat, arbeidsløs, verste er at han ikke vil tilbake betale meg en gjeld på 100,- altså HUNDRE KRONER.. finner det litt latterlig, men jaja har penger nok så bryr meg ikke.

Liker ikke hasj-nisser, alkoholnisser eller piller brukere...

TS: Du har ikke en fremtid med han.

Anonymous poster hash: 27084...a86
Skrevet

Han er jo narkoman. Kom deg vekk, jente!

Anonymous poster hash: d0dd1...0ea

Skrevet

En "vanlig" person får ikke forskrevet slike preparater.

Anonymous poster hash: d8b30...bb6

I mitt tilfelle, bodde jeg på internat, hadde låst ritalin inn i ett skap på hybelen.

Dro på skolen, kom tilbake.

Da var vinduet mitt til rommet knust og skapet brutt opp..

Der hadde jeg Ritalin & Concerta liggende (Da jeg var på prøve periode)

Alt var borte.

Men om en "Vanlig" person kjenner til noen som har adhd, så kan jo den "vanlige" personen få tak i pillene til den som har sykdommen. Eller den som har det hopper over pillene sine for så å selge dem videre.. Just sayin'

Anonymous poster hash: 3ae70...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...