Thomasine Skrevet 11. januar 2014 #1 Skrevet 11. januar 2014 Er blitt anbefalt å drikke grønn te for å øke forbrenninga mer sammen med trening og et godt kosthold. Når jeg googler grønn te kommer det opp mengder av te!! Kan jeg kjøpe grønn te på matbutikken (hvis det finnes... ) eller bør jeg gå på helsekosten? Er grønn te grønn te?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Du må gjerne drikke te, men ingen forbrenningen din styres av stoffskiftet ditt. Så vidt jeg vet kan ingen matvarer påvirke stoffskiftet ditt, det styres av mengden tyroxin som produseres av skjoldbrukskjertelen. Grønn te inneholder anitoksidanter på lik linje som bær og frukt. Du finner grønn te både i dagligvare og helsekost (og på nett). Meg bekjent finnes tre typer; løsvekt, i pose og matcha te. Sistenevnte er pulver. Løsvekt er ferskere enn te på pose, men begge er sunne. Anonymous poster hash: 70d9f...142
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Du må gjerne drikke grønn te, men forbrenningen din styres av stoffskiftet ditt *rettelse Anonymous poster hash: 70d9f...142 2
Supraspinatus Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Du må gjerne drikke te, men ingen forbrenningen din styres av stoffskiftet ditt. Så vidt jeg vet kan ingen matvarer påvirke stoffskiftet ditt, det styres av mengden tyroxin som produseres av skjoldbrukskjertelen. Grønn te inneholder anitoksidanter på lik linje som bær og frukt. Du finner grønn te både i dagligvare og helsekost (og på nett). Meg bekjent finnes tre typer; løsvekt, i pose og matcha te. Sistenevnte er pulver. Løsvekt er ferskere enn te på pose, men begge er sunne. Anonymous poster hash: 70d9f...142 "Forbrenningen", i kontekst energiforbruk, styres også av hva du spiser. Stimulanter som koffein, amfetamin o.l. øker blant annet kroppstemperatur, aktivitet osv. I tillegg er en del av forbrenningen det man kaller "termisk effekt av mat" som blir mest oppregulert av protein. Tyroksin er et viktig hormon, men ikke alene i kroppens endokrine system. Grønn te inneholder stimulanter og antioksidanter som for seg selv kan oppregulere energiforbruket. Hvorvidt dosene i grønn te er nok til å gjøre en forskjell er vel heller usannsynlig. 1
Thomasine Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2014 Dere er veldig bastante, men akk så enige i virkningen av grønn te... Har lest masse om det, bla her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081#.UtFmVdLuL74 og i utenlandske medier. Både forskning og diskusjoner... Selv produserer jeg Thyroxin, men kroppen min ødelegger det igjen (har lavt stoffskifte og tar Levaxin daglig) og er blitt anbefalt å teste ut grønn te. Kanskje andre som kan opplyse meg mere?
Supraspinatus Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Dere er veldig bastante, men akk så enige i virkningen av grønn te... Har lest masse om det, bla her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081#.UtFmVdLuL74 og i utenlandske medier. Både forskning og diskusjoner... Selv produserer jeg Thyroxin, men kroppen min ødelegger det igjen (har lavt stoffskifte og tar Levaxin daglig) og er blitt anbefalt å teste ut grønn te. Kanskje andre som kan opplyse meg mere? Jeg svarte egentlig ikke på spørsmålet ditt ser jeg. Det er forskjellig kvalitet på grønn te. Jeg har ikke stålkontroll på grønn te, men jeg har en variant som heter gunpowder som er veldig god. Det er forsåvidt ikke merket, men en type grønn te. Jeg kjøpte den i en velassortert interiør/kjøkken-butikk.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Dere er veldig bastante, men akk så enige i virkningen av grønn te... Har lest masse om det, bla her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1081#.UtFmVdLuL74 og i utenlandske medier. Både forskning og diskusjoner... Selv produserer jeg Thyroxin, men kroppen min ødelegger det igjen (har lavt stoffskifte og tar Levaxin daglig) og er blitt anbefalt å teste ut grønn te. Kanskje andre som kan opplyse meg mere? Jeg produserer ikke tyroxin selv for jeg har operert bort skjoldbruskkjertelen. Jeg har altså kronisk lavt stoffskifte og spesialisten jeg har gått til for dette i 10 har aldri nevnt hverken grønn te eller andre matvarer som skal bidra til høyere stoffsifte. Ts, den beste og reneste grønne teen er matcha te. Du finner det i enkelte tebutikker i Norge, men er biligere på nett. Sjekk ut iherb.com f.eks. Anonymous poster hash: 70d9f...142
Thomasine Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Takk, skal sjekke ut Matcha te. http://www.noble-house.tk/html/noors/AMANPRANA/Gula_Java/Kokosnottblomstukker/Hva_er_Matcha_Mer_enn_japansk_gronn_te_en_eldgammel_hemmelig_medisin.html http://www.kk.no/918933/her-er-den-nye-helsedrikken Endret 11. januar 2014 av Thomasine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå