Gå til innhold

Er det virkelig så viktig å se bra ut for andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noe jeg aldri har forstått er hvordan folk kan kaste alt de har i hendene for å dra på trening, bare for å se bra ut for andre. (Mange gjør det selvsagt for helsa, men nå prater jeg om dem som gjør det for utseendes skyld).

Tenk litt på denne her: ¨ If all the people in the world was blind, how many would you try to impress?¨

Har det virkelig noe å si om du ikke har kropp som en VS angel? Hvorfor bry seg om hva andre synes?

Liker du komfortable klær (joggebukse). Så gå i joggebukse! Drit i hva naboen eller gutten i paralell klassen din synes. Hvorfor skal du bruke så mye tid av ditt liv for dette her?

Jeg har sett mange ekstreme tilfeller av dette her. Folk som i stedet for å være med på lønningspils, drar på treningsstudio. Folk som strider mot kroppen drar seg opp av senga kl. 06 på morgenen for å trene før jobb.

Er det virkelig verdt det???

Folk får like oss for hvordan vi ser ut fra naturens side :)

Anonymous poster hash: eb336...008
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får et kick av det, som med alkohol.. Rusa på å se bra ut

Anonymous poster hash: 9f38d...fc3

Skrevet

Jeg Trener bare for å se bra ut! Ikke nok med det, men det er jævlig sunt og nyttig.... winwin!!!

Anonymous poster hash: 7c817...deb
Skrevet

De får et kick av det, som med alkohol.. Rusa på å se bra ut

Anonymous poster hash: 9f38d...fc3

Samme med trening også. Man blir rusa av trening

Anonymous poster hash: 7c817...deb

Skrevet

Heldigvis liker jeg begge deler trene og se bra ut :) Elsker å se progresjon og føle smerten etter en hard treningsøkt. Joggebukse har jeg på nå, men aldri utenfor huset. Å gå med joggebukse utenfor huset er et like stort NEI som sokker i sandaler.

• Liker 1
Skrevet

Positive kommentarer kan virkelig gjøre dagen min super. Dessverre er det utseendet det er lettest å hanke inn positive kommentarer på, for folk er skikkelig dårlige på å gi komplimenter om andre egenskaper.

Anonymous poster hash: 0d9fb...be5
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Årsaker til at jeg trener:

- jeg liker å se bra ut

- jeg liker å føle meg vel

- jeg elsker adrenalinkicket jeg kan få på en spinningtime

- jeg liker å kunne spise det jeg vil, når jeg vil uten å bli bælfeit

- jeg finner mye glede i å ha god helse

- jeg liker følelsen jeg har i kroppen etter en solid styrke-økt

- jeg sover MYE bedre når jeg trener enn de periodene jeg ikke får trent

- det er litt sosialt på det senteret jeg trener og jeg er skravlete

Skrevet

Liker å trene først og fremst for meg selv. Liker å se bra ut, og føle meg bra. Og får at mannen min skal syns jeg ser bra ut. Er viktig å vise at vi vill se bra ut for hverandre.Veldig viktig for meg at han syns at jeg er sexy. Ikke minst for at jeg har planer om barn snart, og jeg vill ikke bli 30 med henge rompe og henge mage. Og selvfølgelig føler jeg meg mye bedre etter å trene, enn at jeg ligger på soffan og ser på tv. Elsker kicket etter treningen, og den mestrings følelsen :)

Anonymous poster hash: 06c82...ccd
Skrevet

Nå er det vel litt mer komplekst enn som så.

Jeg spiser sunt fordi:

- jeg vil være slank

- jeg vil være sunn og leve lenge

- jeg føler meg bedre, mindre oppblåst og sover bedre

- jeg kan virkelig nyte en bit sjokolade og et glass vin bedre når jeg ikke har det hele tiden

Med trening gjelder det samme, var stiv før jeg begynte med yoga, blir sliten i trapper når jeg ikke beveger meg og har mindre energi i det hele tatt.

Hvordan kroppen ser ut er en stor del av det. Både for meg selv - liker bedre å se en slank kropp i speilet, og kan bruke klærne jeg liker - og for å være seksuelt attraktiv.

Jeg tenner ikke på overvektige menn og menn tenner i hvert fall ikke på overvektige damer, eller damer som ser slappe og dvaske ut. Og det er ingenting galt i det, det er slik vi er.

For et godt sexliv tar man vare på seg selv. Og jeg går heller ikke i joggebukse utenfor husets fire vegger.

Jo sunnere du er, jo sunnere vil du være. Det er en positiv sirkel. Så det er ikke som om folk som tar vare på seg selv konstant går rundt og lider.

Skrevet

Ja, men er det verdt det? Tenk hvor mange timer i uka, månder i løpet av ett år man bruker for å fokusere kun på utseende! Og hvor ble det av å ¨nyte livet?¨ Nå er det eneste kollegaene mine prater om er dietter og hvor mye de ønsker å gå ned i vekt. Det har godt totalt i hodet på dem!!

Hvis folk slutter å presse hverandre til det ultimate perfekte, så tror jeg verden vil bli ett bedre sted å leve. Det er faktisk ekstremt mange som får depresjoner ol. av dette presset her. Man må se sånn og sånn ut for å være pen. Det er ikke lenger akseptabelt å være for tynn, eller å ha ett par kilo ekstra.

ts

• Liker 1
Skrevet

Ja, men er det verdt det? Tenk hvor mange timer i uka, månder i løpet av ett år man bruker for å fokusere kun på utseende! Og hvor ble det av å ¨nyte livet?¨ Nå er det eneste kollegaene mine prater om er dietter og hvor mye de ønsker å gå ned i vekt. Det har godt totalt i hodet på dem!!

Hvis folk slutter å presse hverandre til det ultimate perfekte, så tror jeg verden vil bli ett bedre sted å leve. Det er faktisk ekstremt mange som får depresjoner ol. av dette presset her. Man må se sånn og sånn ut for å være pen. Det er ikke lenger akseptabelt å være for tynn, eller å ha ett par kilo ekstra.

ts

Mange timer i uka? Nå må jeg bare le altså. Jeg trener 1 time hver dag mandag til fredag. Det er 5 timer i uka, av totalt 168 timer som er på 1 uke. Dette er ikke mye, men det gir meg så ufattelig mye tilbake.

For det første kan jeg spise masse mat. Jeg elsker mat, så det passer meg bra. For det andre kjennes kroppen min 10 ganger bedre ut. Jeg er ikke lengre oppblåst siden jeg nå spiser sunt og variert. Og jeg føler meg fantastisk i min egen kropp, fordi jeg føler at jeg gjør noe for meg selv og min helse.

Det er en livsstil, ikke en diett.

Det som er unaturlig er å sitte på sofaen hele dagen å glane på tven og stappe i seg masse mat som man bare føler seg dårlig av. Sier ikke at du gjør det, men det gjorde jeg før. Jeg trener ikke for andre, jeg gjør det for meg selv. Fordi det får meg til å føle meg bra. Og livskvaliteten min er så mye bedre nå, enn det den var før.

Skrevet

Jeg trener for å trives med meg selv! Hva andre syntes driter jeg i, jeg trener for å kunne føle meg vel, vekt er ikke et tema hos meg, men kondisjon, form og humør. Har vært syk nå pga ødelagt rygg, går mindre med bikkjene og ingen jobb, humøret er skikkelig på bånn etter det merker jeg. Selv når det er iskaldt som nå føler jeg meg mye bedre etter turen enn før!

Skrevet

synes dette var et veldig naivt innlegg av TS, skrevet av en som ikke ønsker å gjøre en innsats for å se bra ut. Det er greit om en velger å ikke se bra ut. Men da kan en ikke forvente noen av de sosiale godene man får av så bruke tid på å oppreholde en god fysikk og helse i tillegg til å gjøre en innsats ved å ta på seg representable klær.

Gå i joggebukse men ikke kom gråtende fordi gutten i paralellklassen ikke liker deg.

Kom på jobbintervju med fett hår. men ikke bli sur for at du ikke fikk jobben.

Se ut som en pudding på jobb, men ikke klag når din velkledde kollega får lønnsøkning og ikke deg

For det er slik samfunnet fungerer og alltid har gjort, det favoriserer de som gjør en innsats.

Når det kommer til trening er det en trent og aktiv kropp som er nærmere slik vi er ment å se ut og fungere, ikke en stillesittende potet.

Anonymous poster hash: 7498f...713
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er så glad at jeg er av den typen som heller tenker "hvorfor sove en time eller to ekstra, når jeg heller kan stå opp litt tidligere for å trene før jobb?". Det gir meg så ufattelig mye tilbake, men jeg ser ingen grunn til å kritisere de som heller velger å sove lenge. En bestemmer selv sin livsstil, og det er meningsløst å klage over andres ;)

• Liker 1
Skrevet

ts

"Er det verdt det?"

Ja, jeg synes det. For det første fordi det ikke tar ekstremt mye mer tid. Jeg kan mange sunne retter som kan fikses på null komma niks. De får meg til å føle meg bedre, så det er ingen grunn til å lage noe mer usunt. Fast food er selvsagt enda raskere, men jeg ser ikke på det som "mat" og unngår det.

Når det gjelder å ta vare på seg selv utseendemessig, så er det noe jeg faktisk bruker noe mindre tid på nå. Da jeg var tenåring kunne jeg sitte å se på youtube tutorials av sminke, lese artikler om kosthold og trening, se på bilder av frisyrer eller kaste bort penger på klær eller hos frisøren på ting som ikke fungerte. Nå er jeg 23, har kunnskapen og det er mer standardisert. Ordne håret og sminken tar ikke lang tid om morgenen men gjør underverker for både utseendet og hvordan dagen blir. Jo mer erfaren man er, jo lettere blir det. Jeg vet også hva jeg skal trene og hvordan jeg skal spise for å holde meg slank.

De menneskene jeg kjenner som både er mest produktive og nyter livet mest er også slanke og pleier seg selv. Min romvenninne er av denne typen. Hun står opp tidlig, tar en kopp kaffe og en sunn frokost, går på yoga en time og rett til jobb. Hun har mer energi, jobber mye, er sosial og nyter livet. Hun kaster ikke bort tid på å se på TV eller surfe masse på nettet, og hun spiser ikke drittmat.

Min erfaring er at de som klager over utseendepress og fokus, ikke "nyter livet" mer enn andre, snarere tvert imot. Å sitte foran TVen, gå i joggebukse og ikke ordne håret er ikke å "nyte livet" for meg - det er slikt jeg gjør når jeg er nedfor.

Skrevet

ts

Det er riktig at man skal nyte livet også. Problemet er at folk flest nyter det alt for mye allerede, og sitter på ræva når de spiser, kjører til jobb, er på jobb, ser på TV etter jobb, på dass. Folk har generelt godt av å reise seg opp av sofaen og bruke kroppen litt.

Du nevner depresjoner. Jeg tror minst like mange er deprimerte fordi kroppen ikke får den mosjonen den trenger, ift regulering av blant annet hormoner og apetitt. Trening kan for mange føre til en god mestringsfølelse og økt selvtillit.

• Liker 2
Skrevet

Klart det er verdt det.

Jeg begyne å trene da magen hang over bukselinningen og det ble ubehagelig å sitte/spise osv. Mageflesket kom i veien. Vondt i hele kroppen hadde jeg også, og var langtidssykemeldt pga depresjoner og angst.

Tok det pent i starten og fant ut at dette ga meg mye mer enn først antatt. Jeg fikk mer energi, jeg fikk mye mindre smerter i kroppen (skader og fibromyalgi) og jeg ble mye sterkere mentalt og er nå 100 % arbeidsfør igjen. Bare fordeler! Ja og at jeg brått fikk sprettrumpe og markert mage, var bare en bonus ;)

Jeg dropper ikke en god fest for en treningsøkt, ikke står jeg opp i otta for å trene heller (B-menneske), men jeg trener så ofte jeg kan. 3-4 dager i uka.

Anonymous poster hash: f265b...212
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trener fordi jeg vil se bra ut. Fordelen er jo at jeg nå liker det (noe jeg ikke gjorde i begynnelsen), savner det faktisk de periodene det ikke lar seg gjøre. I tillegg får jeg mer energi og sovner om kveldene :) men nå står jeg ikke opp kl 6 eller dropper lønningspilsen av den grunn ;)

Skrevet

Jeg vil påstå at alle liker å føle seg attraktiv ovenfor andre. Meg selv inkludert. Jeg trener for nettopp å se bra ut! Og for psyken og helsen sin del. Men føler jeg selv at jeg ser bra ut så hjelpe jo dette på alle aspekter i livet. Jo mer komfortabel og glad du er i deg selv jo større sjanse for å lykkes i alle andre aspekter i livet!

Anonymous poster hash: a883e...585

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg står opp klokka 05.00 hver morgen i hverdagene og tar meg en joggetur. Elsker følelsen og energien det tilfører kroppen og roen det gir til sinnet. Det er ikke bare det fysiske, men helsen og den mentale stimulasjonen trening gir.

Jeg trener for meg selv. Ikke for andre eller for samfunnet rundt meg. Jeg elsker å være aktiv, ha en definert og tonet kropp, energien og overskuddet trening gir; jeg ser bare fordeler med å trene.

Når jeg er på ferie klarer jeg ikke å sitte i ro. Jeg dykker, går lange turer og joggeskoene er med meg uansett hvor jeg er i verden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...