Jeanine Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Om ikke så alt for lenge er jeg ferdig utdannet lærer, men slik det er i dag er det ikke akkurat lett å få lærerjobb. Jeg har tenkt litt på hva jeg skal gjøre dersom jeg ikke får jobb. Alternativene jeg kommer på, hvor jeg også får brukt utdannelsen min, er dagmamma eller kanskje fosterhjem/beredskapshjem. Jeg har jobbet litt i barnevernet før og er i dag avlastningshjem. Hvor vanskelig er det å bli godkjent som fosterhjem og hva tjener en egentlig på det?
Thomasine Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Uff, får håpe du får jobb som lærer om det er det du ønsker! Ellers kan det være du finner svar på noen av spørsmålene dine her: http://www.fosterhjem.no/IPX/
Raija_ Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Det er synd med jobben som lærer ikke skal føre frem med det første,etter mange år på skolebenken!!! Men jeg vil anbefale på det sterkeste å bli fosterhjem!! Jeg er jobber selv som forsterket fosterhjem for ei jente på 16 år,og det er utrolig givende!!! Men det er som du selv sier...Det er ofte jeg skulle ønske at jeg hadde en utdanning bak meg,som kan hjelpe meg i gitte situasjoner!! Sitter med henne hver dag med leksene!!!DER hadde jeg trengt hjelp!!!Mange ganger....Men det er og det å ha grunn pedagogiken inne....Det har jeg vært så heldig å fått igjennom tidligere arbeid og kurs.... For å bli fosterhjem er en lang prossess som du leser om inne på fosterhjemlinken som du fikk av Thomasine... Vist du er i sørNorge er det en stor mulighet for at det og er et privat firma i ditt område som driver...Da blir du ansatt hos de og får plassering via de....Og jobber hjemme på full tid,med lønn deretter.Da er det lettere prosess,uten PRIDE kurset.Men kursingen får du heller etterhvert,men du er fosterhjem.Men dette er som regel for fosterungom mellom 12-16 år... Dette er slik jeg har det....Jobber i et privat firma.... Uansett har du jo mulighet å sjekk opp om det renges beredskapshjem i ditt fylke!!! Jeg vil ønske det lykke til med valget!!!! Hilsen Raija
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Kjenner en (MEGET flink) fostermor som sukker tungt om hvor lett det er å bli fosterfamilie. Siden det ikke er så mange det vil, må BV ta de de får....
Emma3 Skrevet 19. mai 2004 #5 Skrevet 19. mai 2004 Kjenner en (MEGET flink) fostermor som sukker tungt om hvor lett det er å bli fosterfamilie. Siden det ikke er så mange det vil' date=' må BV ta de de får....[/quote'] Hmm, dette høyrast litt rart ut. Foreldra mine er fosterheim og måtte gjennom ein lang prosess før dei vart godkjent. Du har ikkje tenkt på å bli beredskapsheim?!? Der får du iallefall brukt utdannelsen din. Kjenner ein veldig flink beredskapsmor, ho elskar jobben sin. Får lyst til å bli beredskapsheim når eg snakka med ho, men foreløbig er eg nok for ung. Lykke til!! Ps. supert at du har lyst og engasjement til å ville bli fosterheim :bukke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå