AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Om vi gifter oss i utlandet, og vil invitere nær familie og noen venner med, er det da vanlig at brudeparet betaler både reise og opphold for alle? Hvordan gjorde dere det ? Anonymous poster hash: f71e2...cfe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Jeg gifter meg i Spania.. Betaler for overnatting, ikke fly, det må de ordne selv.. Anonymous poster hash: a4d62...62f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Hvor mange ble med og hva koster det dere ? Anonymous poster hash: f71e2...cfe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Noen flere som har erfaringer evt meninger ? Anonymous poster hash: f71e2...cfe
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Mine venner som har giftet seg i utlandet har betalt bryllupsmiddagen (selvfølgelig (?) og forhandlet fram en god pris på hotellovernattinga som gjestene har betalt selv (i tillegg til reise og resten av oppholdet) Helt grei og forståelig ordning men jeg har ikke hatt råd selv til å være gjest i disse bryllupene.. Anonymous poster hash: 594be...a96
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Har vært i flere bryllup i utlandet. Gjestene har alltid betalt selv, men brudeparet har hjulpet til med tips om hvor man kan bo osv., pluss at de selvsagt ikke har forventet gave. Anonymous poster hash: 67c88...4f6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 vi betalte turen og overnatting selv, men brudeparet hadde ordnet billigere sted å bo siden de var kjent der. Vi var ganske nære venner, og mannan min var fotografen demmes. Vi tok ferien vår her dette året og var på stedet to uker. Hadde aldri tatt oss råd til dette for hvemsomhelst, og er usikker på hva vi hadde gjort nå når vi har barn, siden vi ikke vil til syden mens de er små... :/ Anonymous poster hash: 0282f...3a2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Er nok vanlig at gjestene må betale opphold og reise selv, men at man gjør hva man kan for å gjøre prisen så hyggelig som mulig. Det bør man om man vil ha gjester. Vi gifter oss i Norge, men i en mindre bym så mange må reise for å overnatte. For å være greie tar vi 50% av hotellregningen, så de kan overnatte til halv pris. Det tror jeg settes pris på, det er et veldig fint og dyrt overnattingssted man kanskje ikke ville booket seg inn på ellers. Men vi har råd til det, det må man jo vurdere ifht økonomien også. Har man råd kan man godt gi gjestene er bedre pris, det koster ganske mye å delta på utenlandsbrylluper. Jeg innbiller meg at hver enkelt brud tenker at "gjestene synes sikkert det er gøy med en utenlandstur uansett" og at de "kan ta det som en del av ferien". Men når det blir en 4-5 slike i løpet av en sesong så er det faktisk ikke bare hyggelig mer. Man er sjelden den eneste som gifter seg i vennekretsen det året! Da føles det bare leit når 4. mann inviterer og en innser at det hverken er nok feiredager eller nok penger til å dra til alle, så man må velge.. Så jo rimeligere man gjør det for gjestene jo bedre er det selvsagt. Anonymous poster hash: a225a...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå