AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Spør egentlig bare av nysgjerrighet her, regner med at det er noen katteeiere her som er flinke til å tolke språket demmes Jeg var akkurat ute en tur og da jeg kom rett utfor oppkjørselen, altså ut i gata så møtte jeg på en katt, den kom mauene bort til meg og nesten helt inntil. Jeg satte meg ned på huk og holdt frem hånden og da snuste den så vidt på den og så snudde den siden til og gnei seg inntil beina mine. Da klappet jeg den på ryggen og så vidt litt på hodet. Jeg syns den skjøt rygg og var redd den følte seg truet så da sluttet jeg å klappe og reiste meg opp. Den ble værende og fulgte etter meg noen meter når jeg begynte å gå, og så ble den bare stående og se etter meg. Noen som klarer å tolke hva katten ville? Den hadde en del pels, og det var mørkt, så jeg kunne ikke helt avgjøre om den var ustelt eller ikke. Kjente ikke noe bånd, men jeg kjente ikke helt etter heller. Noen som tolker hvorfor den skjøt litt rygg? Setter pris på alle svar, ble egentlig ganske sjarmert av den lille krabaten Anonymous poster hash: 8d888...61a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Den skjøt rygg for å bli klødd Anonymous poster hash: 487f1...51d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Ah:-) Takk for svar. Tenkte etterpå at det gjerne var en vennlig gest ja, men man skal jo være litt forsiktig med fremmede dyr så da ble det heller til at jeg gikk videre. Men da vet jeg i alle fall det. Hvor klør man katten? Anonymous poster hash: 8d888...61a
Gjest Blomst83 Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Ah:-) Takk for svar. Tenkte etterpå at det gjerne var en vennlig gest ja, men man skal jo være litt forsiktig med fremmede dyr så da ble det heller til at jeg gikk videre. Men da vet jeg i alle fall det. Hvor klør man katten?Anonymous poster hash: 8d888...61a Her er det ingen fasit svar,men kattene er veldig flinke til å "si tydlig" i fra hvis de ikke liker det,
Nefarian Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Det at den gned seg inntil deg, er en vennelig gest og at den ønsker å bli strøket. Det betyr også at den "avgir" sin duft på deg og får din duft på seg, dette gjør den trygg
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Her er det ingen fasit svar,men kattene er veldig flinke til å "si tydlig" i fra hvis de ikke liker det, Som i å bli aggressiv (klore/bite)? Skjønner at det nok er individuelt, men er det steder som mage, bryst og bak ører som kan være aktuelle? TSAnonymous poster hash: 8d888...61a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Det at den gned seg inntil deg, er en vennelig gest og at den ønsker å bli strøket. Det betyr også at den "avgir" sin duft på deg og får din duft på seg, dette gjør den trygg Ja det visste jeg, så derfor jeg satte meg ned på huk og strakk ut handa, pleier ikke egentlig å gjøre det med fremmede dyr. Er bare redd for å deretter å gå over kattenes egne grenser, at den skal bli aggressiv. Takk for svar:) TSAnonymous poster hash: 8d888...61a
Gjest Blomst83 Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Som i å bli aggressiv (klore/bite)? Skjønner at det nok er individuelt, men er det steder som mage, bryst og bak ører som kan være aktuelle? TSAnonymous poster hash: 8d888...61a Det kan skje,men som regel så trekker de seg bare unna. Møter du en katt sånn ute så "opp på" hodet,eller bak ørene,men når man har de liggende opp på seg så elsker i hvert fall pusafrøkna mi å strekke seg ut å bli kost på magen
Othelia Skrevet 10. januar 2014 #9 Skrevet 10. januar 2014 Som de andre sier så ville den ha kos ja! Og den vil trekke seg unna om den ikke vil ha mer kos, ihvertfall utekatter. Jeg holder meg generelt unna katters mage da min erfaring er at katter flest ikke liker det, og mage og bryst er ikke steder jeg koser en fremmed katt. Noen katter liker best å bare bli klappet på kroppen, andre liker bedre å bli klødd. De tryggeste stedene å klø en katt på er bak øret og nederste del av ryggen, altså de stedene du ville klødd en hund. På en kosesyk katt er det ganske lett å lese hva den selv foretrekker. Noen katter begynner også å "klore" på underlaget om den får kos, andre kan begynne å sleike deg så lenge den får kos, og begge disse er ett tegn på at katten har det godt. Om katten begynner å slå med halen(du burde klare å se forskjell på det og vanlig vifting) burde du trekke deg unna. Ellers begynner katten å knurre om den vil vekk. En voksen katt er mer forutsigbar enn en kattunge, men det vet du vel
Nefarian Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har vært borte i at par katter som først var svært vennelig og viste at de ville bli klappet, så har de helt uventet frest, bitt etter hånden eller klort føtter og ben. Den ene av disse kattene måtte til slutt avlives av eierene pga disse plutselige "humørendringene", den var dessuten ekstremt aggressiv mot andre katter. En kjent grunn til at katter plutselig kan reagere negativt på klapping, er at de har smerter. Hvis katten du traff plutselig ble stille, stirret på noe og viftet litt med halen, samtidig som den skjøt rygg, kan det hende den fikk øye på en annen katt. Typisk å reagere slik...
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 Som de andre sier så ville den ha kos ja! Og den vil trekke seg unna om den ikke vil ha mer kos, ihvertfall utekatter. Jeg holder meg generelt unna katters mage da min erfaring er at katter flest ikke liker det, og mage og bryst er ikke steder jeg koser en fremmed katt. Noen katter liker best å bare bli klappet på kroppen, andre liker bedre å bli klødd. De tryggeste stedene å klø en katt på er bak øret og nederste del av ryggen, altså de stedene du ville klødd en hund. På en kosesyk katt er det ganske lett å lese hva den selv foretrekker. Noen katter begynner også å "klore" på underlaget om den får kos, andre kan begynne å sleike deg så lenge den får kos, og begge disse er ett tegn på at katten har det godt. Om katten begynner å slå med halen(du burde klare å se forskjell på det og vanlig vifting) burde du trekke deg unna. Ellers begynner katten å knurre om den vil vekk. En voksen katt er mer forutsigbar enn en kattunge, men det vet du vel Takk for et utfyllende svar! Magen har jeg lest at er mer "intimt", og at katten skal ha god tillit til deg før magen er greit klapp/klø-sted. Så magen hadde jeg ikke prøvd meg på på en utekatt nei. Tror det var en voksen katt. Jeg har vært borte i at par katter som først var svært vennelig og viste at de ville bli klappet, så har de helt uventet frest, bitt etter hånden eller klort føtter og ben. Den ene av disse kattene måtte til slutt avlives av eierene pga disse plutselige "humørendringene", den var dessuten ekstremt aggressiv mot andre katter. En kjent grunn til at katter plutselig kan reagere negativt på klapping, er at de har smerter. Hvis katten du traff plutselig ble stille, stirret på noe og viftet litt med halen, samtidig som den skjøt rygg, kan det hende den fikk øye på en annen katt. Typisk å reagere slik... Huff da, er nettopp derfor jeg sjelden tør å ta kontakt med fremmede dyr. Denne gangen var den bare så veldig kontaktsøkende og jeg fikk lyst til å la den hilse på. Tror ikke den fikk øye på noe annet dyr, men det kan jo vær ja. Men så ikke noe halebevegelse. Og den fulgte jo etter meg et lite stykke før den ble stående igjen. Takk for svar. Får se om jeg treffer den igjen og den tar kontakt, får prøve igjen da kanskje. TS Anonymous poster hash: 8d888...61a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Skrevet 11. januar 2014 Nå eier katten deg Anonymous poster hash: 9dff3...70d 2
bobler Skrevet 13. januar 2014 #14 Skrevet 13. januar 2014 Ah:-) Takk for svar. Tenkte etterpå at det gjerne var en vennlig gest ja, men man skal jo være litt forsiktig med fremmede dyr så da ble det heller til at jeg gikk videre. Men da vet jeg i alle fall det. Hvor klør man katten?Anonymous poster hash: 8d888...61a bak ørene, på hodet, under haka er noen plasser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå