MockingJay Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Er på jakt etter en (eller to) dyktige fotografer til vårt bryllup om et år. Har veldig lyst på noen som følger oss hele dagen og har en dokumentarisk film stil. Har selvfølgelig forelsket meg i Henrik Becheims stil, men han koster tross alt hele 25 000kr. Og det er for oss veldig mye penger. Vi må jo enda til betale for reise og opphold (kan jeg tenke meg), og da blir vel hele herligheten å koste rundt 35 000kr om ikke mer. Vi bor nemlig i Finnmark. Uansett, det jeg er på jakt etter, er noen som Henrik. Skjønner at ingen fotografer fotograferer likt, men jeg nekter å tro at han er den eneste folket der ute er fornøyd med. Så er det noen som har tips? Gjerne i Finnmark og omegn, men om det er en reise villig fotograf er det veldig flott :D Også et lite dumt spørsmål... Tror dere en fotograf ville synes det hadde vært gøy å ha vært med på scooter safari? Siden h*n først reiser hele veien opp, mener jeg. Og på den måten kanskje fått det noen tusen lapper billigere?
Gjest Anubiel Skrevet 11. januar 2014 #2 Skrevet 11. januar 2014 Sånn til opplysning så er reise og losji inkludert i prisen til Beckheim. Det er i alle fall det som vi har fått opplyst fra ham
MockingJay Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2014 Sånn til opplysning så er reise og losji inkludert i prisen til Beckheim. Det er i alle fall det som vi har fått opplyst fra ham ER DET? :D Herregud, hvor glad jeg ble nå :D Håper det er rett, skal sende han en Mail nå:D
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Er på jakt etter en (eller to) dyktige fotografer til vårt bryllup om et år. Har veldig lyst på noen som følger oss hele dagen og har en dokumentarisk film stil. Har selvfølgelig forelsket meg i Henrik Becheims stil, men han koster tross alt hele 25 000kr. Og det er for oss veldig mye penger. Vi må jo enda til betale for reise og opphold (kan jeg tenke meg), og da blir vel hele herligheten å koste rundt 35 000kr om ikke mer. Vi bor nemlig i Finnmark. Uansett, det jeg er på jakt etter, er noen som Henrik. Skjønner at ingen fotografer fotograferer likt, men jeg nekter å tro at han er den eneste folket der ute er fornøyd med. Så er det noen som har tips? Gjerne i Finnmark og omegn, men om det er en reise villig fotograf er det veldig flott :D Også et lite dumt spørsmål... Tror dere en fotograf ville synes det hadde vært gøy å ha vært med på scooter safari? Siden h*n først reiser hele veien opp, mener jeg. Og på den måten kanskje fått det noen tusen lapper billigere? Jeg hadde ikke foreslått "hey, kan du slå av noen tusen på prisen om du får kjøre scooter" - men det er meg. Hvis Henrik Beckheim blir for dyr/ikke er ledig så er det flere andre å velge blant, om du for eksempel googler bryllupsfotograf. Bruk god tid på å se på bildene de har lagt ut, og les deg opp på pakkene de tilbyr (er det for eksempel viktig for dere å få de digitale filene?). Lykke til med bryllup og valg av fotograf! Anonymous poster hash: 69cf5...189 1
Pingting Skrevet 12. januar 2014 #5 Skrevet 12. januar 2014 Jeg forelska meg også hodestups i bildene til Henrik Beckheim. Og syntes det ble litt vel mye penger, så jeg brukte laaang til på å lete etter billigere fotografer med en stil jeg likte like godt. Studioer, freelancere, spurte om tips både på nett og blant fotonerder i bekjentskapskretsen. Alle de jeg virkelig likte kostet omtrent like mye (eller mer). Så... Vi endte opp med å booke Beckheim.
Pingting Skrevet 12. januar 2014 #6 Skrevet 12. januar 2014 Han tar vel forresten 30.000,- nå tror jeg?
Gjest Anubiel Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 Jepp, han tar 30 000 for billigste pakke. Vi la til 5000 til og får da 10 timers fotografering.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #8 Skrevet 14. januar 2014 Vi vurderer fotograf Martin Lundsvoll. Fant han på facebook her: https://www.facebook.com/Minnemakeriet virker ganske ok, bare litt billigere liksom. Anonymous poster hash: 8ddcc...9b0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #9 Skrevet 14. januar 2014 Du vet du kan spørre andre fotografer å fotografere i den stilen du liker ikke sant? Vi er ganske flinke til å tilpasse oss kundens ønsker Anonymous poster hash: d9686...b51 1
Lib Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Vi brukte Henrik, og jeg kan ikke få uttrykt med ord hvor fornøyd vi er! Mannen, personligheten, tilstedeværelsen, opplevelsen, og ikke minst resultatet... Vel anvendte penger - etter vårt syn. Vi er ikke så glade i å bli fotografert, og spesielt mannen blir anspent i fotosituasjoner. Den naturlige settingen som Henrik fotograferer i var derfor avgjørende for at vi skulle få en god opplevelse og et godt resultat.
Gjest Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Ble litt usikker på hva du mente med stile hans? Nå sjekket jeg bare det første som dukket opp på siden hans, men jeg har da sett den type bilder før. Helt enkle bilder med øyeblikk istedenfor oppsatte bilder, heromkring er det mer normalt enn typiske brudebilder hvertfall
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Ble litt usikker på hva du mente med stile hans? Nå sjekket jeg bare det første som dukket opp på siden hans, men jeg har da sett den type bilder før. Helt enkle bilder med øyeblikk istedenfor oppsatte bilder, heromkring er det mer normalt enn typiske brudebilder hvertfall De ulike fotografene har jo gjerne litt ulik stil, både mtp. innhold (også innenfor øyeblikk/dokumentasjonssjangeren), bildekomposisjon, fargebruk, lys, grad av redigering i etterkant og slikt. Anonymous poster hash: e23c2...ba5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Theresa Knudsen og samboeren Claus Jørstad i Alta er begge flinke fotografer. Peronslig liker jeg bildene til Theresa best. Anonymous poster hash: ca131...5c7
Gjest Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 De ulike fotografene har jo gjerne litt ulik stil, både mtp. innhold (også innenfor øyeblikk/dokumentasjonssjangeren), bildekomposisjon, fargebruk, lys, grad av redigering i etterkant og slikt. Anonymous poster hash: e23c2...ba5 Den biten skjønte jeg, så bare ikke noe spesielt i bildene hans :-)
MockingJay Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 31. januar 2014 Theresa Knudsen og samboeren Claus Jørstad i Alta er begge flinke fotografer. Peronslig liker jeg bildene til Theresa best.Anonymous poster hash: ca131...5c7 Men de er jo kjempe sære på pris og på det å få ut bilder. Man betaler jo en pris for å få tatt bilder også enda en for å få ut de man likte best. Og kunn med vannmerke. Søsteren min brukte Claus, og hun har ikke sendt ut takkekort engang fordi hun var så misfornøyd med bildene som ble tatt. 1
lykkelige.meg Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Men de er jo kjempe sære på pris og på det å få ut bilder. Man betaler jo en pris for å få tatt bilder også enda en for å få ut de man likte best. Og kunn med vannmerke. Søsteren min brukte Claus, og hun har ikke sendt ut takkekort engang fordi hun var så misfornøyd med bildene som ble tatt. Robert Bårdsen i Alta? Synes han tar fine bilder, og du får alle bildene i full oppløsning på cd, slik at du senere kan fremkalle det hvor du vil :-) Anbefaler ikke Jørn Losvar, Alta. Har hørt en del bra om Rino Engdal (Hammerfest?). Men har ikke sett bildene hans. Sjekk det ut :-) 1
Ambrotos Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Men de er jo kjempe sære på pris og på det å få ut bilder. Man betaler jo en pris for å få tatt bilder også enda en for å få ut de man likte best. Og kunn med vannmerke. Søsteren min brukte Claus, og hun har ikke sendt ut takkekort engang fordi hun var så misfornøyd med bildene som ble tatt. Heisann! Jeg kan nok med sikkerhet si at jeg ikke var fotografen i din søsters bryllup, og er nok litt redd at du kanskje forveksler meg med en annen fotograf Videre tror jeg dette nok er en annen når du omtaler meg og min samboers måte å gi fra oss bildene, som overhodet ikke stemmer. Vi begge to gir fra oss alle bildene fra fotograferingen (utenom de refuserte), og vi opererer ikke slik som endel andre fotografer hvor du betaler en sum for fotograferingen og så en annen sum for å plukke ut de bildene du ønsker. Her betaler du en fastsatt sum som er avklart på forhånd, og da får du som nevnt alle bildene. Prisen er heller ikke avskrekkende, vi begge tar ca 12.000 for en hel dag (i Alta, tillegg for reise utenom Alta), og da får du gjerne 3-500 bilder, alle levert digitalt i høy oppløsning.Redigert for reklame. Irrlys, mod. Med vennlig hilsen Claus Jørstad Endret 4. oktober 2014 av irrlys 3
Humla90 Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg er fotograf selv og har lenge blitt inspirert av bildene til Henrik, og jeg mener ærlig talt det er verdt prisen. Bildene til Claus er ikke av samme liga (og dårlig redigering ødelegger mange av bildene) , og jeg tror ikke du vil bli fornøyd med noe i lavere klasse når du allerede er forelsket i bildene hans! og selv om du hadde bedt en fotograf ta bilder i Henricks stil vil det ikke bli det samme. Jan Ivar Vik tar bilder i litt lik stil, koster 27k, men ikke inkludert reiselostnader så blir vel kanskje ikke noe billigere. 1
masekopp Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Beckheim sa til oss at reise og opphold ikke var inkludert. Ellers har jeg ikke noen forslag til fotografer som tar lignende bilder som han som ikke er minst like dyre... Det er det de fleste fotografer koster.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Beckheim sa til oss at reise og opphold ikke var inkludert. Ellers har jeg ikke noen forslag til fotografer som tar lignende bilder som han som ikke er minst like dyre... Det er det de fleste fotografer koster. Vi hadde Beckheim og betalte ikke ekstra for reise eller opphold. Det er inkludert i pakkeprisen.Anonymous poster hash: c018b...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå