Theolina Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har en Nokia 3200 som jeg flittig tar bilder med Tenkte jeg skulle overføre de til venner og pc-en, men får ikke til å overføre infrarødt. Slår på den infrarøde mottakeren på mobilen/pc-en og holder min mobil helt inntil, men får absolutt ikke sendt det. "Sending mislyktes" hver eneste gang. Er det noe jeg gjør galt? Noen som har fått det til? Skjønner meg ikke på det.. :klø:
Frodo Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 På min DELL pc måtte jeg inn i BIOS og endre oppsettet til å aktivere IR-porten. IR-porten var "disabled" i utgangspunktet. Nå går IR-overføring som en drøm :-)
Theolina Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2004 pc-en fant mobilen sine signal så det er ikke der feilen ligger tror jeg. Har ikke IR-pc selv, så jeg kan ikke sjekke det, prøvde hos min far. Har derimot fått til å sende visittkort IR til mobil.. Men ikke bilder. Skjønner det liksom bare ikke helt.. :klø:
14062003 Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Har du brannmur på pcen? I så fall kan denne stoppe slik kommunikasjon. Ellers vil jeg tro at du trenger programvare for at pcen skal "skjønne" hva som kommer via ir. Les bruksanvisningen du ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå