Amys Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Er det noen av dere som har erfaring med å innføre klatrestativ til voksne katter som ikke har hatt det fra før av? (noe ala dette: http://www.trixie-pet.com/en/prod/Cat_Linea_Scratching_Post_floor_to_ceiling,13592) Tanken er at pus skal få fred fra husets 1.5 åring ved å ha et tilfluktssted i høyden, men jeg er litt skeptisk til om han kommer til å ville ligge der oppe...
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 katter elsker høyder å han finner fort ut at det er en kjeeeempefin plass
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 bare la han vite at det er ok å klatre på det gi han godbiter der osv
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Er det noen av dere som har erfaring med å innføre klatrestativ til voksne katter som ikke har hatt det fra før av? (noe ala dette: http://www.trixie-pet.com/en/prod/Cat_Linea_Scratching_Post_floor_to_ceiling,13592) Tanken er at pus skal få fred fra husets 1.5 åring ved å ha et tilfluktssted i høyden, men jeg er litt skeptisk til om han kommer til å ville ligge der oppe... Han kommer til å elske det. Her kjøpte vi nytt høyt vitrineskap torsdag. Og gjett hvem som allerede har tatt kommandoen på toppen av skapet? Joda, pusejenta vår. Anonymous poster hash: acc36...c06
Gjest Kasøblå Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 De elsker høyder. Katten min har også en hylle som er høyt i taket.
Amys Skrevet 11. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2014 Krysser fingerne for at pus vil like det da
Gjest Lille-pus Skrevet 12. januar 2014 #7 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Krysser fingerne for at pus vil like det da Et ofte velfungerende tips er at du setter deg på knærne ved klatre-/klorestativet mens pus ser på... Og så klorer du på stativet med neglene.. med virkelig innlevelse og på en katts vis. Det skulle ikke forundre meg stort om det som skjer i samme skund som du forlater stativet (eller før) er at det kommer en pus og gyver til verket med stor konsentrasjon Når du da skryter av pusen så blir meldingen klart og tydelig forstått. Endret 12. januar 2014 av Lille-pus
Thorn Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Se an katten din. Er han av typen som helst vil så høyt opp som mulig til vanlig? Hannkatten min hadde nok ikke turt å bruke klatrestativet på bildet noe særlig, han må ha store, gode flater i form av trappetrinn å hoppe på hvis han skal opp i høyden, og han liker ikke å komme høyere enn halvannen meter eller så. Jeg har fått spesiallaget et klatrestativ der platene går i spiral oppover, og det bruker han innimellom (men kun til nest øverste plate, aldri til toppen). Hunnkatten min hadde sikkert elsket klatrestativet på bildet, hun søker alltid det høyeste punktet og elsker å sove på toppen av klatrestativet deres.
Severus Skrevet 13. januar 2014 #9 Skrevet 13. januar 2014 katter elsker høyder å han finner fort ut at det er en kjeeeempefin plass Min katt vil ikke høyere enn oppå sofaryggen.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #10 Skrevet 14. januar 2014 Kjøpt gulv/tak-klorestativ på Europris. Falt veldig i smak og tar lite gulvplass. Ekstra stas når det lå godbiter på de forskjellige avsatsene.Anonymous poster hash: f04cf...304
Amys Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2014 Et ofte velfungerende tips er at du setter deg på knærne ved klatre-/klorestativet mens pus ser på... Og så klorer du på stativet med neglene.. med virkelig innlevelse og på en katts vis. . Selve kloringen tror jeg han skal skjønne, han er vant til klorebrett:) For tiden er det skrudd ned pga oppussing, og nå er det på tide å få tak i en erstatning før han får for mange uvaner.. Han liker seg i høyden, men aldri på de stedene jeg vil ha ham;) Toppen av spisestuestolene og den øverste hylla i klesskapet er populært, mens bokhyllene er uinteressante. Men nå har jeg googlet litt for mye på klorebrett, og tror pus må få et slikt: http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Kattens-No-1-Copenhagen/NL03 Det er ikke så altfor stort og han kommer i det minste til å like å klore på det om han ikke vil bruke kurven på toppen
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Selve kloringen tror jeg han skal skjønne, han er vant til klorebrett:) For tiden er det skrudd ned pga oppussing, og nå er det på tide å få tak i en erstatning før han får for mange uvaner.. Han liker seg i høyden, men aldri på de stedene jeg vil ha ham;) Toppen av spisestuestolene og den øverste hylla i klesskapet er populært, mens bokhyllene er uinteressante. Men nå har jeg googlet litt for mye på klorebrett, og tror pus må få et slikt:http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Kattens-No-1-Copenhagen/NL03 Det er ikke så altfor stort og han kommer i det minste til å like å klore på det om han ikke vil bruke kurven på toppen Ok.... ja da er bruksområdet velkjent Kattens no.1 er klore-/klarestativenes Rolls Roys! - de er purrrrrfekte. Det vi har her i huset kjøper jeg slitedeler til en gang i året, og bare det at det finnes slitedeler er gull verd. Slitedelene kjøper du på akkurat samme sted. Han som driver butikken er så hyggelig at han er til å 'spise opp'. Alltid service, alltid positiv til å skaffe og organiserer. Anbefales varmt. 1
LempikasPromise Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Enig med Lille-Pus. Anbefaler klorestativene fra Kattens no1. På klorestokkene der er hampen vevd/flettet, og ikke bare snurret rundt og limt på, som på en del av de andre stativene. (inkludert alle jeg har sett fra Trixie). Dermed holder de også en god del lenger, samt at man får kjøpt nye "slitedeler" eller ekstradeler om man vi bygge på stativet.
Amys Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 18. januar 2014 Så bra Det med slitedeler er definitivt et stort pluss, det hadde jeg ikke tenkt på
Leo Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Kattens no. 1 anbefales på det varmeste! (Johnny som driver Stargate yter også super service). Og til voksne katter som egentlig bare skal ha en soveplass i høyden trenger du ikke investere i så mye "dilldall", men hule er en suksess her. Her er de introdusert til voksne katter helt uten problemer, men det kan ta noen dager for katter er av natur gjerne litt skeptiske til nye ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå