Gå til innhold

Noen her som er sammen med en avholdsperson?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller en person som drikker svært lite..

Hvordan er det, egentlig?

Reagerer vedkommende i noen grad hvis dere tar et glass vin/øl/whatever?

Anonymous poster hash: 1f8ba...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt greit! Nei, han reagerer ikke i det hele tatt. Det funker helt flott, eneste jeg merker forskjell på oss er at han ikke drar på fest, og ikke drikker i hverdagen (jeg kan av og til ta meg et glass vin hvis jeg har lyst på). Vet ikke helt hvorfor han er sånn engang, han bare har sagt at han ikke liker å drikke. :)

Anonymous poster hash: 4b4ee...a57
Skrevet

Det har aldri vært noe problem her i huset. Nå drikker jeg ikke så fryktelig mye jeg heller, men jeg kan ta meg et glass vin uten at han bryr seg noe om det. Han reagerer heller ikke om jeg tar en drink når vi er ute en plass sammen.

Jeg føler meg bare kjempeheldig som slipper det at han kommer sent hjem fra fest, luktende som et destilleri :fnise:

Skrevet

Jeg er avholds selv, og for min del er det helt greit at dama drikker seg full en gang i blandt eller stikker ut på en fest uten meg. :) Avholdspersoner er stort sett mer tolerante ovenfor alkohol enn det de som drikker er ovenfor avholdsmennesker.

Anonymous poster hash: 2c65e...d55
  • Liker 9
Skrevet

Jeg drikker ikke selv :) Men det går helt fint at typen min drikker. Eneste som er plagsomt er at han alltid spør om jeg vil være med å drikke, når han vet godt at jeg ikke drikker :P Og at jeg føler jeg har fått en snorkende stinkbombe i senga når han kommer hjem :P En blanding mellom alkohol og kebab lukter ikke godt : ]

Anonymous poster hash: b87b4...340
Skrevet

Mannen min er ikke totalt avholds, men han drikker ekstremt skjeldent og når han gjør det så er det veldig små mengder (type en enhet eller mindre.)

Går fint det, jeg drikker ikke så ofte jeg heller, men føler han ikke liker at jeg drikker

Anonymous poster hash: ba72c...038

Gjest New_Girl
Skrevet

Han drikker svært sjeldent. Jeg drikker ikke ofte selv, men han reagerer ikke negativt på at jeg tar en øl i ny og ne. Heller ikke noe problem at jeg drar på fest uten han.

Skrevet

Han drikker ikke. Null problem at jeg drikker. Bare fordeler for meg, har alltid sjåfør til og fra fester vi er på ;)

Anonymous poster hash: 397b0...aae

Skrevet

Reagerer ikke oe særlig nei..

Anonymous poster hash: 89b4d...fe9

Skrevet

Jeg er avholds selv, og for min del er det helt greit at dama drikker seg full en gang i blandt eller stikker ut på en fest uten meg. :) Avholdspersoner er stort sett mer tolerante ovenfor alkohol enn det de som drikker er ovenfor avholdsmennesker.

Anonymous poster hash: 2c65e...d55

No shit. Jeg er ikke avholds, men jeg drikker særs sjelden nå for tiden. Det har blitt mange spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, spesielt om sommeren.

Skrevet

Var på gang med en avholdsperson, aldri mer. Mye sukking og overbærenhet over drikking, pluss at han ikke fungerte i sosiale settinger. Hvorfor være avholds? Skjønner ikke problemet med å drikke litt alkohol i besøk o.l.

• Liker 2
Skrevet

Er nesten avholds selv. Når jeg drikker er det som regel et halvt glass sprudlevann eller hvitvin tidlig på kvelden. Kjører som regel.

Som regel er det helt ok for meg at den jeg er sammen med drikker. Jeg synes ikke at det er direkte morsomt med skikkelig fulle mennesker generelt, men lager ikke noe nummer ut av det. Kan kanskje bli litt utålmodig når jeg har fått nok av fest og vil hjem, men det har heller ikke vært noe stort problem.

Det er vel en viss fare for at han ikke får all verdens sympati når han våkner med skallbank og magesjau dagen etter....

Skrevet

Min drikker ganske lite. Men han bryr seg ikke om når jeg drikker...

Skrevet

Jeg er selv avholds og synes også det er helt greit at typen drikker seg full engang i blant og fester uten meg :)

Er ikke noe jeg tenker på :-D

Skrevet (endret)

Min mann drikker ikke og går heller ikke ut (dvs. ikke ut på bar eller fest, men på middagsselskaper). Det har aldri vært noe problem dersom jeg tar meg et glass eller to foran ham. Det synes han bare er koselig!

Og som en tidligere bruker nevnte, føler jeg meg først og fremst heldig som ikke lever med en alkohol-dunstende mann som kommer ramlende inn sent etter å ha vært ute i helgene el. Har aldri likt å være særlig sent ute selv, gjerne et par glass, men kommer meg helst hjem før midnatt - derfor har tidligere partnere som var mye på helgefylla vært litt kjipt. Alt er så mye bedre nå med min flotte avholdsmann :hjerte:

Endret av Kardemomilla
Skrevet

Var på gang med en avholdsperson, aldri mer. Mye sukking og overbærenhet over drikking, pluss at han ikke fungerte i sosiale settinger. Hvorfor være avholds? Skjønner ikke problemet med å drikke litt alkohol i besøk o.l.

Det er ikke alle som liker alkohol.. Jeg f.eks drikker ikke lenger fordi jeg ikke synes det smaker godt mer. Drakk masse før, men nå klarer jeg såvidt ett glass før jeg blir dårlig, uansett hva det er jeg drikker.

Anonymous poster hash: b87b4...340

Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men jeg har sett nok til å ha en enorm respekt for hva alkohol kan gjøre med mennesker. Ettersom jeg ikke liker smaken av alkohol og egentlig ikke virkningen heller, så er det et lett valg. Men jeg sukker heller ikke over drikking og fungerer fin-fint i soliale settinger uten alkohol. Heldiggrisen som er sammen med meg slipper dessuten å ta taxi hjem :)

Skrevet

Samboeren min er sammen med meg, som så og si aldri rører alkohol. Samboeren min må gjerne ta seg et glass av og til men jeg liker ikke at han er synlig beruset hjemme hvis det bare er meg og han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...