AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Hei Som sagt, vet ikke om jeg elsker min kone lenger. Vært mange dårlige år med lite sex og kjæresteforhold. Forholdet har vært mer platonisk og venner preg. Dette har vært vondt for meg for jeg har ønsket meg mer. Har tatt opp dette med min kone mange ganger de siste 5 årene. Forklart henne at jeg er redd for at jeg ender opp med å stenge henne ute pga alle avvisningene. Hun har egentlig ikke gjort noe med dette, bare fortsatt som før. Jeg har vel vært der en stund nå hvor jeg har lukket meg for henne og gitt opp forholdet. Dette fungerer ikke lenger for meg og jeg tok dette opp med henne en stund før jul. Sa rett ut at jeg vurderte å forlate henne og visste ikke om jeg elsket henne. Da plutselig begynte hun å kommunisere med meg etter X antall forsøk tidligere. For å være ærlig tror jeg heller ikke min kone lenger elsker meg - hvis hun gjorde dette så ville hun ikke behandlet meg som en selvfølge i så mange år. Hun sier hun elsker meg da.... Vi har besøkt par terapeut. Terapeuten mente jeg måtte bestemme meg for om jeg ville mer, dvs om jeg trodde jeg ville være i stand til å elske min kone igjen. Hvordan vite dette da? Alt er jo bare rot i hodet. Det jeg vet helt sikkert, hadde det ikke vært for ungene hadde jeg forlatt henne for lenge siden. Trenger noen råd da, hvordan vite om man fortsatt har følelser for henne (når alt i hode er rot), hvordan kan jeg klare å finne dette ut. Satt veldig pris på råd fra noen i samme posisjon. mvh ts Anonymous poster hash: 1cc06...913
Cascade Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Har det litt på samme måte, dvs jeg elsker henne, men hun er en litt annen type, liker ikke å prate så mye om intime ting, jeg har med tiden blitt en "handymann", men spørsmålet er om gresset er så mye grønnere på andre siden av gaten. Det vet man jo ikke. Blir du sjalus? Beundrer du henne? Osv.... 1
Thinkerbell. Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Jeg tror også at følelsen av sjalusi kan være en pekepinn. I forhold til min eks ble jeg ikke sjalu med tanken om at han var utro etc. Sex føltes unaturlig. Kjærestefølelsene var rett og slett borte!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Har også vært i et forhold som varte altfor lenge, hvor jeg hele tiden måtte styre skuta i riktig retning (konstruktiv diskusjon og kommunikasjon, fortelle om behov og gi av meg selv - gi etter for hans behov for å ordne problemer, mens han kunne gi blaffen og hele tiden glemme mine behov osv). Han styrte skuten og forholdet i gale retninger konstant (mindre sex, dårlig selvtillit, depresjoner, tunge samtaler, krangling og holde ting inne). Ble vanvittig lei av å bli avvist følelsemessig og som en partner. Jeg ville ikke være den jeg var med han, som person. Jeg gikk ut av forholdet, og det er noe av det smarteste jeg kunne ha gjort. Har møtt en person som løfter meg opp, som bringer sol inn i hverdagen min, som ser meg, hører meg og gir mye av seg selv. Det er sånn et forhold skal være. Vi har aldri kranglet en gang. Anonymous poster hash: 123e1...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Huff... Jeg er nok litt som du beskriver din kone. Jeg avviser mannen alt for ofte og har nesten ikke sexlyst. Vi snakket mye om det tidligere og jeg ønsker veldig at ting skal bli bedre,men jeg klarer bare ikke å ta tak i det. Jeg er mye sliten pga tre barn under fire år og det har nok endel å si, men jeg kunne vært myyyye flinkere å snakke med mannen min og fortelle han hva jeg føler. Tenker mye fint om han som jeg ikke sier, vet ikke hvorfor. Anonymous poster hash: 3dc07...fe5 1
Kyrre Skrevet 11. januar 2014 #6 Skrevet 11. januar 2014 Huff... Jeg er nok litt som du beskriver din kone. Jeg avviser mannen alt for ofte og har nesten ikke sexlyst. Vi snakket mye om det tidligere og jeg ønsker veldig at ting skal bli bedre,men jeg klarer bare ikke å ta tak i det. Jeg er mye sliten pga tre barn under fire år og det har nok endel å si, men jeg kunne vært myyyye flinkere å snakke med mannen min og fortelle han hva jeg føler. Tenker mye fint om han som jeg ikke sier, vet ikke hvorfor. Anonymous poster hash: 3dc07...fe5 Så fint at du ser dette selv! Nå har du muligheten til å tak i det 👍 Tror det er fort gjort å "glemme" å kommentere de tingene som faktisk er positive med partneren, etter å ga vært sammen noen år.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Så fint at du ser dette selv! Nå har du muligheten til å tak i det Tror det er fort gjort å "glemme" å kommentere de tingene som faktisk er positive med partneren, etter å ga vært sammen noen år. Ja det er veldig fort gjort. Vi har i år som nyttårsforsett å bli flinkere å ta var på hverandre og gjøre ting som kjærester. Blir tur til Barcelona i februar Anonymous poster hash: 3dc07...fe5
Tabris Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Enig med dette med sjalusi. Se for deg - virkelig sett deg inn i og "dagdrøm" - at du går fra din kone. Pakker tingene dine, gir henne en klem for siste gang og går ut av huset. Føles det godt og som en lettelse? Eller føles det vondt og noe du helst ikke vil? Se for deg henne med en annen mann. Du ser henne på butikken, hun er samboer med en annen, de handler sammen, har barn sammen, har et hverdagsliv sammen - hvordan føles det? 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Merkelig råd fra terapeuten, egentlig. Hva med å bruke kreftene på å elske din kone istedenfor å prøve å finne ut om du elsker henne? Og vet du, å true med å forlate henne er ikke noen invitasjon til bedre kommunikasjon og mer kjærlighet, det er å presse noen, og det kommer det sjelden noe godt ut av i lengden. Anonymous poster hash: e5f24...98c 1
Snowblind Skrevet 11. januar 2014 #10 Skrevet 11. januar 2014 Hei Som sagt, vet ikke om jeg elsker min kone lenger. Vært mange dårlige år med lite sex og kjæresteforhold. Forholdet har vært mer platonisk og venner preg. Dette har vært vondt for meg for jeg har ønsket meg mer. Har tatt opp dette med min kone mange ganger de siste 5 årene. Forklart henne at jeg er redd for at jeg ender opp med å stenge henne ute pga alle avvisningene. Hun har egentlig ikke gjort noe med dette, bare fortsatt som før. Jeg har vel vært der en stund nå hvor jeg har lukket meg for henne og gitt opp forholdet. Dette fungerer ikke lenger for meg og jeg tok dette opp med henne en stund før jul. Sa rett ut at jeg vurderte å forlate henne og visste ikke om jeg elsket henne. Da plutselig begynte hun å kommunisere med meg etter X antall forsøk tidligere. For å være ærlig tror jeg heller ikke min kone lenger elsker meg - hvis hun gjorde dette så ville hun ikke behandlet meg som en selvfølge i så mange år. Hun sier hun elsker meg da.... Vi har besøkt par terapeut. Terapeuten mente jeg måtte bestemme meg for om jeg ville mer, dvs om jeg trodde jeg ville være i stand til å elske min kone igjen. Hvordan vite dette da? Alt er jo bare rot i hodet. Det jeg vet helt sikkert, hadde det ikke vært for ungene hadde jeg forlatt henne for lenge siden. Trenger noen råd da, hvordan vite om man fortsatt har følelser for henne (når alt i hode er rot), hvordan kan jeg klare å finne dette ut. Satt veldig pris på råd fra noen i samme posisjon. mvh ts Anonymous poster hash: 1cc06...913 Syns på en måte at du har svaret ditt der.
Martha95 Skrevet 11. januar 2014 #11 Skrevet 11. januar 2014 (endret) Hva om du prøver å tenke tilbake til når dere først møttes, da du forelsket deg i henne tenk på høydepunktene og de romantiske stundene dere har hatt sammen. hvordan føler du deg da ? blir du litt glad, litt varm inni deg ? Og hva med å gjøre noe romantisk sammen ? Kanskje gjenskape den første daten ? Det å tenke på de første datene og de følelsene jeg hadde i begynnelsen får jalleffal meg til å falle for kjæresten litt på nytt hvis vi har kranglet litt eller noe (Problemene i forholdet er ikke så store, så krangling elle små uenigheter er det eneste jeg har å sammenligne med) Endret 11. januar 2014 av Martha95
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #12 Skrevet 13. januar 2014 Hei, TS her. Vært på reise så har ikke fulgt denne opp. Først takk for mange innspill. Det med at hun finner en ny og om jeg blir sjalu. Egentlig ikke mener jeg. Hun vil fortsette forholdet, Jeg vet ikke.... Tror jeg ikke bryr meg nå om hun skulle finne seg en annen da. Rimelig sikker på at jeg ikke elsker henne på riktig måte nå, men kan jeg få NOE av det tilbake igjen. Hva burde jeg gjøre i såfall. Burde gjøre noe for ungene..... Informerte ikke tidligere om at jeg har møtt en jente som jeg ble litt betatt av. Klarte å "fortrenge" dette før det videreutviklet seg. Litt redd for at jeg tenker at gresset er grønnere på andre siden men samtidig så funker ikke forholdet til min kone heller. Snittet ift sex er ganske stusselig (uten å overdriver). ca 4/5 ganger i året de siste 5 årene. Forteller meg egentlig at dette ikke er bra for henne heller selv om hun sier at hun "trives" Noen råd? mvh TS Anonymous poster hash: 1cc06...913
plix Skrevet 13. januar 2014 #13 Skrevet 13. januar 2014 Man vet ikke hva man har, før man mister det. Håper du slipper å finne ut status på den måten! 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #14 Skrevet 14. januar 2014 Hei, TS her. Vært på reise så har ikke fulgt denne opp. Først takk for mange innspill. Det med at hun finner en ny og om jeg blir sjalu. Egentlig ikke mener jeg. Hun vil fortsette forholdet, Jeg vet ikke.... Tror jeg ikke bryr meg nå om hun skulle finne seg en annen da. Rimelig sikker på at jeg ikke elsker henne på riktig måte nå, men kan jeg få NOE av det tilbake igjen. Hva burde jeg gjøre i såfall. Burde gjøre noe for ungene..... Informerte ikke tidligere om at jeg har møtt en jente som jeg ble litt betatt av. Klarte å "fortrenge" dette før det videreutviklet seg. Litt redd for at jeg tenker at gresset er grønnere på andre siden men samtidig så funker ikke forholdet til min kone heller. Snittet ift sex er ganske stusselig (uten å overdriver). ca 4/5 ganger i året de siste 5 årene. Forteller meg egentlig at dette ikke er bra for henne heller selv om hun sier at hun "trives" Noen råd? mvh TS Anonymous poster hash: 1cc06...913 Behovet for sex er nok forskjellig for kvinner og menn i fast forhold, og lite sex gjør også at behovet går ned. Man må liksom legge på ved hele tiden for at bålet skal brenne. Jeg tenker at din kone har tenkt på at dere har hatt lite sex, men har ikke klart å finne lysten til å ta initiativ til det selv. Det er litt klassisk, ganske vanlig at den ene i et forhold ønsker mer sex men føler ikke den andre har samme behovet og dermed blir det mindre og mindre. Begge legger merke til hva som skjer men ingen gjør noe. Den trenden er vanskelig å snu, og jeg leste i en samlivsspalte i Dagbladet at lite/ingen sex er et faresignal og noe som gjør at det kan være for sent å redde forholdet. Det krever nok omlegging av noen rutiner, vilje til å gjøre ting annerledes videre, hjelp utenfra og lang tid. For meg høres det ut som om du har gjort som tusen andre menn: Misfornøyd med forholdet hjemme uten at de har gjort noe drastisk for å bedre det. Men etter at de treffer en de tenner på/forelsker seg i/liker, fremstår kona som helt håpløst og det er ikke mulig å finne igjen noen følelser for henne. Du er nok påvirket av å ha truffet en du liker, og du tror nok på bakgrunn av det at gresset er grønnere på andre siden av gjerdet. Og kanskje er det det for deg også? Siden du slik situasjonen er i dag ikke får dekket ditt behov for sex? For barnas skyld synes jeg dere skal gå jobbe litt ekstra før dere gir opp: * Gå i terapi (gjerne privat, søk på google) * Ta et samlivskurs. * Ta en ukes ferie til Syden bare dere to. * Skaff barnevakt og gå ut og spis middag en gang hver uke bare dere to. * Finn en ny hobby begge to kan drive med og legg ekstra innsats i denne * Prøv å ha det morsomt sammen. Lykke til! Anonymous poster hash: f8e81...f67
Victor18 Skrevet 9. april 2014 #15 Skrevet 9. april 2014 Hei ts fant din tråd nå. Hvordan går det. Synes det er veldig interessant lesing, Og trur jeg deg rett så har du/dere jobbet med dette en lang periode . Har det på en måte veldig likt som deg . Stiller meg spm om jeg elsker henne ? Klarer ikke å finne svaret heller. Jeg tenker å på det med sjalusi . Har aldri vært det på min kone , og vet ikke om jeg skulle bli det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå