AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Ja, enda en tråd om hva gjør dere med baby osv... Men nå mener jeg når baby ikke er stor nok til å leke på lekeplasser, gå rundt hjemme og utforske osv. Min er 8,5 måneder. Hun vil ikke holdes og vil ikke leke for seg. Hun begynte sp vidt i dag da, og det ble jeg kjempe glad for. Hun lekte alene på gulveti 40 minutter mens jeg satt på sofaen. Når jeg leker med henne på med henne blir hun fort lei og åler bort til meg, klatrer opp på meg for å holdes (tror jeg). Hva gjør dere/synes er de vanligste aktivitietene for en på den alderen? Anonymous poster hash: 8b9c7...8a8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Leke litt, men la barnet være i fred når det leker alene. Det vil si aldri kom og forstyrr, med mindre det er noe viktig. Barn har godt av å aktiviserere seg selv, og å lære at når man sier de må vente litt, da må de vente. (når de blir litt eldre, men de lærer raskt hvis man kobler ord mot handling. Slapp av og les en bok mens barnet leker på gulvet, og maser ungen kan du si vent litt, jeg leser. Greia er å ikke ha dårlig samvittighet. Våge å være tilstede der man er og innrømme at man er sliten og ikke late som man ikke er det. (men man trenger ikke klage) Anonymous poster hash: 02c7a...0e0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Leke litt, men la barnet være i fred når det leker alene. Det vil si aldri kom og forstyrr, med mindre det er noe viktig. Barn har godt av å aktiviserere seg selv, og å lære at når man sier de må vente litt, da må de vente. (når de blir litt eldre, men de lærer raskt hvis man kobler ord mot handling. Slapp av og les en bok mens barnet leker på gulvet, og maser ungen kan du si vent litt, jeg leser. Greia er å ikke ha dårlig samvittighet. Våge å være tilstede der man er og innrømme at man er sliten og ikke late som man ikke er det. (men man trenger ikke klage) Anonymous poster hash: 02c7a...0e0 Takk for svar. Jeg lar henne henne leke på gulvet selv, men hun leker ikke alene lenge av gangen, jeg var så positivt overrasket i dag. Jeg skal øve på de tipsene om å lære babyen klare seg selv. Det hender ofte at jeg svarer med å løfte henne opp når hun begynner å gråte smått. Takk igjen, og jeg dette var på ingen måte klage, hvis det var det du trodde, ønsker bare litt råd og tips fra andre foreldre med like gamle babyer. Kanksje noen kan passe for oss Anonymous poster hash: 8b9c7...8a8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Synes 40min er kjempelenge jeg, det gjorde aldri min da han var 8mnd, og ikke så ofte nå heller (snart 2). Eller jo, han leker på gulvet, men er stadig "innom" for å vise meg ting, få hjelp osv. Vet ikke om det funker så bra å si til en baby på 8mnd at "Jeg leser en bok, du må vente". Anonymous poster hash: c81d4...ea1 1
Quiet Skrevet 11. januar 2014 #5 Skrevet 11. januar 2014 Jeg satt store deler av dagen på gulvet sammen med den lille da han var så liten. Han lekte da rundt og oppe på meg. Utforsket og lekte litt, og ålte seg tilbake. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå