Gå til innhold

Er hun virkelig feit?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei... Dårlig av HM...

Anonymous poster hash: f7245...35b

• Liker 14
Skrevet

Hva heter hun?

Skrevet

Skriver de at hun er feit noen steder da? Eller er det fordi hun er i HM+ seksjonen du spør?

Anonymous poster hash: 0dae7...884
  • Liker 5
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

H&M vil nok aldri bruke ''feite'' modeller.

• Liker 2
Skrevet

"Plus size" modeller er ofte helt gjennomsnittlige damer. Trist.

• Liker 16
Skrevet

Nei, og plus modeller hos slike kjeder ser gjerne ikke spesielt feit ut. De har gode proposjoner og bra lyssetting.

Anonymous poster hash: d6bac...af9
  • Liker 1
Skrevet

Skriver de at hun er feit noen steder da? Eller er det fordi hun er i HM+ seksjonen du spør?

Det blir litt absurd å bruke normalvektige kvinner som modell for store størrelser.

Anonymous poster hash: 32a67...f29

• Liker 12
Skrevet

Nei, og plus modeller hos slike kjeder ser gjerne ikke spesielt feit ut. De har gode proposjoner og bra lyssetting.

Anonymous poster hash: d6bac...af9

I tillegg til å bruke størrelse 38/ 40.

Anonymous poster hash: 022e6...bbf

• Liker 1
Skrevet

Herreminjuledag, H&M fornekter seg virkelig ikke! :klaske: Er vel ikke fryktelig lenge siden et eller annet moteblad fikk så ørene flagret pga en 'plus-size model' de hadde brukt som strengt talt var i kategorien slank.

Uansett, jeg bestemte meg for å slutte å handle på H&M. Kjøpte endel jeans rett før jul, noen fra H&M, noen fra New Look og et par fra Topshop. Sammenlignet da jeg kom hjem. Jeansene fra New Look og Topshop var alle i størrelse 8, og de fra H&M størrelse 12. Gjett hvilke som var minst? (Hint: ikke de fra New Look eller Topshop.)

• Liker 3
Skrevet

Hun kan ikke være mer enn en strl 38! Hun har ingenting å gjøre på en pluz size-avdeling!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nei. Jeg vil si hun er en helt vanlig dame. Synes i grunn det er ganske skremmende at helt normale kvinner blir karakterisert som "plus size". Det sier litt om hvor sykt kroppsbilde som skapes der ute.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Hun er nok ikke 38, men hun er heller ikke 44! Er nok en solid 40. Jeg har mye smalere hofter og tynnere ben og passer 38.

Uansett, ASOS gjør faktisk noe av det samme andre veien. De bruker de samme modellene for den vanlige kolleksjonen som petite-kolleksjonen. Det synes jeg er like forstyrrende. Ei jente på 1,77 skal ikke bruke petite-klær. Jeg ser på petite-kolleksjonen for jenter som er på typisk 1,55 og kanskje er litt spinkle i tillegg.

Anonymous poster hash: b21d2...3cc
  • Liker 2
Skrevet

Hei.

Jeg har det inntrykket at "plus size" innenfor motebransjen, innebærer de størrelsene som er 40/42 og oppover. Og man er absolutt ikke "feit" om man bruker disse størrelsene i klær. Det er vel kun et uttrykk for å skille "vanlige" modeller, som ofte er mellom strs. 34-36, fra modeller i større størrelser.

• Liker 2
Skrevet

Plus sizemodeller er ofte bare slightly større enn slanke. Dette fordi klær ser bedre ut på slankere "store" kvinner enn feite store kvinner. Hadde jeg skullet ikle meg de samme klærne, så hadde jo ikke folk villet kjøpe dem, fordi de ikke ville sett bra ut på meg.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Plus size betyr ikke at en modell er feit heller.

• Liker 2
Skrevet

Hun er lubben

Anonymous poster hash: fa4cf...5a4
Skrevet

Plus sizemodeller er ofte bare slightly større enn slanke. Dette fordi klær ser bedre ut på slankere "store" kvinner enn feite store kvinner. Hadde jeg skullet ikle meg de samme klærne, så hadde jo ikke folk villet kjøpe dem, fordi de ikke ville sett bra ut på meg.

Nuvel:

http://fitnessbloggen.no/kleskatalog-virkelighet-photoshop/

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke hun er 38 da, er vel 40/42, hva slags modeller mener dere at de burde bruke?

Anonymous poster hash: 7b3db...1ca
  • Liker 3
Skrevet

Kraftig, men ikke feit.

Anonymous poster hash: b5a08...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...