Gjest Trappetroll Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Jeg skal strikke skjerf til en mann på 27 år. Men trenger noen forslag til fine 'mandige' skjerf. Synes det er litt kjedelig med bare rille. Jeg synes ikke det er fint med frynser, ellers så er jeg åpen for alt Hvor langt og bredt synes dere det bør være? Håper dere har noen forslag til en fantasiløs
onyx Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Jeg strikket et skjerf med rutemønster til mannen. Strikket først rille i x-antall cm, når jeg begynte på mønstret strikket jeg først x-antall rille i hver side og rutemønster imellom. Laget ruter ved å strikke 3rett, 3 vrang i tre omg og 3 vrang, 3 rett i 3 omg. (tror det var 3x3, du kan jo tilpasse masker og omg til det du liker best. Jeg brukte garn til pinnestr 5-6, så ganske tykt. Laget skjerfet ganske bredt og langt. Klassisk og fint ble det til slutt.
Gjest Trappetroll Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Jeg strikket et skjerf med rutemønster til mannen. Strikket først rille i x-antall cm, når jeg begynte på mønstret strikket jeg først x-antall rille i hver side og rutemønster imellom. Laget ruter ved å strikke 3rett, 3 vrang i tre omg og 3 vrang, 3 rett i 3 omg. (tror det var 3x3, du kan jo tilpasse masker og omg til det du liker best. Jeg brukte garn til pinnestr 5-6, så ganske tykt. Laget skjerfet ganske bredt og langt. Klassisk og fint ble det til slutt. Det hørtes veldig pent ut Har du bilde eller noe? :D
onyx Skrevet 11. januar 2014 #4 Skrevet 11. januar 2014 Desverre, har ikke bilde, men fant et mønster på Garnstudio som er helt likt. Kanksje jeg hadde sett det i utgangspuktet, det husker jeg ikke nå. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=10&lang=no Ellers er jo patentstrikk en variant og forskjellige perlestrikk gir også tekstur uten å være feminint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå