Gå til innhold

bytte av sko


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

kjøpte for anledningen 17 mai et par nye sko til 300 kr. gikk i disse 17 mai og det er synlig at de er gått i, men de har allerede gått opp i liminga.. skal det gå så fort? om jeg vasker de litt og bringer de tilbake til butikken tror det dere de vil ta de imot, ev bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SELVFØLGELIG skal du ta dem med tilbake igjen!!!! Tviler på at noen har problemer med å ta imot de skoene! En gang kjøpte jeg et par sko på DinSko...Etter en sesong (vintersko dette) så sprakk sålen helt...Jeg visste de bare fram til de på butikken for å høre om det var noe å gjøre med...og jeg fikk velge meg ut et par nye sko på stedet - God service er alfa og omega for de fleste butikker, tross alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kvittering eller du kan sånn omtrent si når ( klokke og dato) for når du kjøpte skoene så er det klart du har krav på penger eller ny vare tilbake. Klokke + dato for at de evt. kan gå tilbake på egne ruller og faktisk se at du har kjøpt skoene.

Lager de noe krøll kan du jo fortelle at dette faktisk er sko av årets sesong - de skal vel iallefall holde denne sesongen??!! :o :wink:

Lykke til, og fortell hvordan det går!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha kvittering for å kunne reklamere på et produkt. Men man må sannsynliggjøre at man har kjøpt varen - når og hvor.

Gå til butikken. De har rett på å prøve å reparere skaden 2 ganger før du får en ny vare. Dersom varen ser veldig slitt ut og du ikke har kvittering vil du nok slite med å få sannsynliggjort at skoene bare er brukt 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

300 kroner for et par sko er utrolig lite, du kan ikke forvente deg all verden... Men at de skal vare mer enn én dag er vel rett og rimelig. Sko er forresten enkelt å kjøpe i den forstand at pris følger kvalitet. Så å si alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

joda jeg dro med dem til butikken, med kvittering. fikk beskjed om at jeg ikke kunne få nye men at jeg kunne lime dem selv... alle sammen økonomisko er virkelig noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
joda jeg dro med dem til butikken' date=' med kvittering. fikk beskjed om at jeg ikke kunne få nye men at jeg kunne lime dem selv... alle sammen økonomisko er virkelig noe dritt![/quote']

Du har krav på at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til butikken. De har rett på å prøve å reparere skaden 2 ganger før du får en ny vare.

Etter ny lov (Forbrukerkjøpsloven av 1. juli 2003) skal forbrukeren i utgangspunktet kunne *velge* om han/hun vil ha nytt produkt eller om butikken skal få anledning til å reparere. Kun hvis det medfører urimelige kostnader kan butikken kreve å få forsøke å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg dro med dem til butikken' date=' med kvittering. fikk beskjed om at jeg ikke kunne få nye men at jeg kunne lime dem selv... alle sammen økonomisko er virkelig noe dritt![/quote']

Les om dine rettigheter på forbrukerportalen.no og gå tilbake til butikken og krev omlevering eller heving av kjøpet.

Dessverre er det slik at vi som forbrukere ikke kan forvente at butikkene kan forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ny lov (Forbrukerkjøpsloven av 1. juli 2003) skal forbrukeren i utgangspunktet kunne *velge* om han/hun vil ha nytt produkt eller om butikken skal få anledning til å reparere. Kun hvis det medfører urimelige kostnader kan butikken kreve å få forsøke å reparere.

Og du har ikke fått med deg støvlettdommen som akkurat falt? Det står sikkert om den på Forbrukerrådets websider. Ei dame som ville ha nye støvletter i stedet for reprasjon ble saksøkt av handelstanden! Hun tapte...

Men reprasjon eller heving av kjøpet har kunden krav på, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Et lite spørsmål. Hvis varen skal erstattes med ny vare, er det da noen spesiell tidsramme på det?

Reklamerte på noe jeg måtte ha nytt av med en gang og butikken ble sur fordi jeg ikke ville vente litt over en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har ikke fått med deg støvlettdommen som akkurat falt? Det står sikkert om den på Forbrukerrådets websider. Ei dame som ville ha nye støvletter i stedet for reprasjon ble saksøkt av handelstanden! Hun tapte...

Hun tapte fordi retten ga butikken medhold i at det var urimelig kostnad. Støvlettene det der var snakk om kostet nesten 1400 kroner. Det er litt forskjell fra så dyre støvletter til 300-kroners Økonomisko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål. Hvis varen skal erstattes med ny vare, er det da noen spesiell tidsramme på det?

Reklamerte på noe jeg måtte ha nytt av med en gang og butikken ble sur fordi jeg ikke ville vente litt over en uke.

Ihht. loven skal du i hvertfall få låne en erstatningsgjenstand hvis reparasjonen tar mer enn 1 uke - kanskje det samme gjelder ved omlevering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Et lite spørsmål. Hvis varen skal erstattes med ny vare, er det da noen spesiell tidsramme på det?

Reklamerte på noe jeg måtte ha nytt av med en gang og butikken ble sur fordi jeg ikke ville vente litt over en uke.

De må få rimelig tid til å skaffe deg varen, med mindre det er noe helt spesielt (eks dansegulv til bryllupet). Da skal de betale for at man får det et annet sted. Sko vil ikke bli rammet av dette, fordi de kan brukes flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...