Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par måneder siden lot jeg min søster bruke navnet mitt og bestille et dyrt mobil på abonnement siden hun har betalingsanmerkninger. Nå er det slik at hun ikke kan betale regningene. Hun har lite penger for øyeblikket, men saken er at hennes sløsing av penger er grunnen til at hun ikke har betalt. Pengene hun har brukt på festing kunne hun ha brukt på å betale regningen.

Nå er det slik at jeg ikke vil få betalingsanmerkning og jeg innser at det er bare jeg som kan ordne opp i dette.

Broren min mente at jeg ikke burde kreve å få mobilen tilbake siden hun har jo betalt 2 måneder på den, men jeg føler ikke at hun fortjener den..

Hun legger jo skylden på meg som ikke sendte henne regningene, men hun fortalte meg at hun ikke had råd før januar.

Årets første leksjon er vel at man aldri skal låne på vegne av familien.

Anonymous poster hash: 3d609...a89
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å spørre - Hva syntes dere at jeg burde gjøre? TS

Skrevet

Ville krevd å få tilbake mobilen og sagt at du pga manglende betaling ikke ønsker å ta den risikoen på din kappe lenger. Ellers slettes vel betalingsanmerkninger så snart regningen er betalt, så du står ikke overfor noe umiddelbar fare om å bli "forfulgt" av dette i ettertid.

Anonymous poster hash: 3e8e9...24a
  • Liker 2
Skrevet

En ørefik hadde vært på sin plass.

Men seriøst; har hun ikke penger så avbrytes abonnementet, og hun gir deg det hun skylder deg. Har hun ikke det så får du hvertfall telefonen. Og igjen: en ørefik hadde egnet seg. I tillegg til alt det andre. Det får være måte på!

• Liker 1
Skrevet

Ikke hjelp folk som du vet ikke klarer å passe på pengene sine på den der måte, mer.

Skrevet

De to månedene hun betalte får bli 'leie av mobil i to måneder', så kan du heller ta tilbake mobilen nå.

Synes det er utrolig respektløst av henne overfor deg å ikke betale, ihvertfall etter at du har vært grei og stilt opp.

• Liker 1
Skrevet

Gi henne penger hun har betalt, ta mobilen. Steng abonementet om det står i ditt navn.

Når hun har anmerkning, og må kjøpe mobil igjennom denne måten, burde det ikke ringe en bjelle da?

Anonymous poster hash: 96d2d...610
Skrevet

Hun har betalt for den i 2 mnd, og da var den hennes i de to månedene. Når det videre er du som betaler på den, er den din!

Krev den tilbake, eller få henne til å skrive under på et gjeldsbrev.

• Liker 1
Skrevet

For et par måneder siden lot jeg min søster bruke navnet mitt og bestille et dyrt mobil på abonnement siden hun har betalingsanmerkninger. Nå er det slik at hun ikke kan betale regningene. Hun har lite penger for øyeblikket, men saken er at hennes sløsing av penger er grunnen til at hun ikke har betalt. Pengene hun har brukt på festing kunne hun ha brukt på å betale regningen.

Nå er det slik at jeg ikke vil få betalingsanmerkning og jeg innser at det er bare jeg som kan ordne opp i dette.

Broren min mente at jeg ikke burde kreve å få mobilen tilbake siden hun har jo betalt 2 måneder på den, men jeg føler ikke at hun fortjener den..

Hun legger jo skylden på meg som ikke sendte henne regningene, men hun fortalte meg at hun ikke had råd før januar.

Årets første leksjon er vel at man aldri skal låne på vegne av familien.

Unnskyld for at jeg kanskje virker litt krass nå, men nå er det jo sånn at man ikke får betalingsanmerkning uten grunn. Du burde jo forstått at dette ville føre til problemer.

Anonymous poster hash: 813c6...675

Skrevet

Selvsagt tar du telefonen fra henne.

Det hun har betalt dekker knapt prisfallet fra ny til brukt.

Og ikke vær så dum en annen gang.

Er en grunn for de betalingsanmerkingene. .

• Liker 1
Skrevet

Du kan eventuelt true med å anmelde henne for identitetstyveri om hun nekter.

Skrevet

Hun fikk en sjanse, hun burde strukket seg for å ivareta den, istedet skylder hun på deg. Sjansen tilbaketrekkes umiddelbart. Ta telefonen, avdragene kalles leie og ulempe-avgift.

Skrevet

Det finnes et produkt for slike som søsteren din: Kontantkort!

Det ligger masse gamle, men brukbare mobiltelefoner og slenger i skuffer og skap i de aller fleste hjem også, så hun finner garantert noe å stappe kontantkortet inn i også.

• Liker 2
Skrevet

Telefonen tar du. Du må jo plutselig betale på en telefon og et abonnement du ikke trenger. Men dette burde du ha forutsett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...