Marie90 Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg er en av de som har fulgt med på tv-serien "Girls", etter at en kvinne som skriver en veldig reflektert blogg i USA om dating anbefalte den. Så sesong 1 og 2 på nett, sesong 3 kommer snart. Serien er kanskje ikke for alle, men jeg er ikke den eneste som liker den. Den følger fire jenter i New York, men har en litt annen tvist enn serier for kvinner som "Sex og Singelliv" Mens SATC var 30-somethings i Manhattan, er Girls 20-somethings i Brooklyn. Serien er noe mindre glamorøs, veldig ærlig og til tider ganske awkward. Den omhandler også forhold og feilgrep. Jeg liker forøvrig Lena og har sett noen intervjuer med henne på youtube, her er ett av dem: Noen har sagt at hun er 'stygg', jeg synes for så vidt ikke det, hun ser helt normal ut, med noen kilo ekstra. Hun skiller seg også ut ved at hun ikke bryr seg om mote overhodet. Jeg er ganske sjokkert over responsen hun får her i England. Hver gang det er en artikkel der hun kommer opp, er engelskmenn fulle av hat - at hun er stygg, tjukk, priviligert og uten talent. Det er også mange motsetninger her. Kvinner kan evig klage over kroppspresset og fokuset på utseende for kvinner idag, men når en som er overvektig og ikke bryr seg først får oppmerksomhet i media, så er responsen "eww, put it away". T.o.m. menn kommenterer at de "ikke vil se på en slik kropp". Jeg bryr selv meg mye om å holde meg slank og i form, hår, sminke, mote osv. Men jeg har all respekt for at det ikke er tilfelle for alle. Lena er oppegående og hun har fått til svært mye for sine unge alder (en film i tillegg til denne serien, som jeg også har sett). Hun har også mye selvironi, som i videoen der hun kommenterer at hun ikke følte at det var rom for en kvinne som henne i Hollywood, annet enn den "sassy venninnen som ikke kan holde seg unna bufféen" Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan responsen har vært i Norge, men internasjonalt sett er jeg sjokkert over hvor lavmål og lite konstruktiv kritikken er. Har vi virkelig kommet såpass kort at det ikke er ok å se en amerikansk kvinne på TV som ikke er pen og slank? Står virkelig utseende i 'veien' for å få frem et budskap? At det bare er "noise coming out of an ugly face"? Lurer på dette uavhengig av om folk liker serien eller har sett den. Endret 10. januar 2014 av Marie90
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2014 #2 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Lena hadde ikke kommet noen vei med talentet sitt hvis hun ikke hadde hatt den bakgrunnen som hun har, rett og slett fordi damer kommer ingen vei i den bransjen der hvis de ikke er pene. Jeg elsker serien, mye godt pga den er i NY og tar opp arven med å vise New York etter at SATC er ferdig. Nu når det er sagt så synes jeg ikke Lena er stygg, men hun gjør ikke mye av utseende sitt til daglig og det er nok derfor hun får så mye pepper. Endret 13. januar 2014 av Gjest
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. januar 2014 #3 Skrevet 13. januar 2014 Jeg digger Lena Dunham. Den dama er kul! Hun viser finger'n til det stereotypiske film-USA. Som jeg har skjønt, så er både serien og Lena, veldig pop her i Norge. Virker som folk jevnt over digger den dama der. 3
Samaysa Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå