Maddebs Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Jeg lurer på om det er brudd på taushetsplikten når læreren viser en elev andre elevers karrakterer? Er det noen som vet hva det står om regler for taushetsplikten i skolen? Redigerer innelgget grunnet forvirring av spørsmålet. Endret 10. januar 2014 av Maddebs
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Mener du at lærerne viser karakterene dine til andre elever? Syns det er litt vanskelig å forstå hva du spør om.Anonymous poster hash: ad1fc...286
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Tror ikke det er ulovlig, vi hadde høytopplesning av prøvekarakterer i norsken på 2000-tallet. Ingen som reagerte på det. Anonymous poster hash: 41150...55f
Maddebs Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2014 Mener du at lærerne viser karakterene dine til andre elever? Syns det er litt vanskelig å forstå hva du spør om.Anonymous poster hash: ad1fc...286 Ja, det gjør hun. Og det forundrer meg litt at hun har lov til det? Tror ikke det er ulovlig, vi hadde høytopplesning av prøvekarakterer i norsken på 2000-tallet. Ingen som reagerte på det. Anonymous poster hash: 41150...55f Dette er jo ikke en enkelt karakter, men det som kommer som standpunkt. Vi har også muntlige karakterer som blir gitt, i muntlige fag. Godt mulig det er jeg som tar feil, men vil forsikre meg om det før jeg tar det opp med læreren selv.
super-s Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Er det læreren som viser frem karakterene, eller er det elevene som viser de til hverandre?
Maddebs Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2014 Er det læreren som viser frem karakterene, eller er det elevene som viser de til hverandre? Læreren som viser karakterene frem til andre elever enn den eleven det angår.
super-s Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Læreren som viser karakterene frem til andre elever enn den eleven det angår. Hmm, det hørtes litt rart ut. Aner ikke hva reglene sier, men det må jo være opp til hver enkelt elev om man vil at de andre skal vite det hvilke karakterer man får! Er det flere i klassen som reagerer på det? Du/dere kan jo ta det opp med ledelsen på skolen, og forhøre dere om det er lov eller ikke.
Gjest Naria Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Du kan lese noe om dette her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/agenda/tolkningsuttalelser/forvaltningsrett/forvaltningsloven/-13---er-karakterer-fra-grunnskole-og-vi.html?id=456214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå