Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å flytte til Bergen til høsten, og dermed har jeg begynt å se en del på bo-muligheter. Jeg tenker å søke gjennom SiB, men siden jeg ikke er fra Bergen er jeg ganske desorientert når det kommer til beliggenhet.

Jeg ønsker et sted som ligger veldig nærme sentrum eller helst i sentrum (det gjør vel egentlig de fleste). Jeg har sett at Sverresgate 28 studentboliger ligger 2 minutter gange fra det universitetet jeg ønsker å gå på (Det Humanistiske Fakultet). Er det noen som har erfaringer fra dette stedet eller som vet noe om venteliste? Er det slikt at siden det er hybelleiligheter så har man lite kontakt med naboene? Siden det er mitt første år ønsker jeg å skape så mange bekjentskaper som mulig. Men er det noen som har erfaringer med hybel vs. hybelleiligheter?

Jeg har også sett litt på Gyldenpris studentboliger.. Noen med erfaringer og hvor lang gangavstand det er fra dette til sentrum?

Finnes det noen andre SiB-boliger som ligger i selve sentrum?

Og et siste, og kanskje litt teit spørsmål.. Kan man be om en umøblert hybel om møbler er inkludert?

Jeg blir glad for all hjelp og respons! :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Området der er helt greit, ikke for mye plaget med rus miljøet og nærmt til det meste, men der som resten av byen, ville jeg vært forsiktig med å sette fra meg evt sykler, og husk å låse døren.
Gyldenpris ligger ca 15-20 min gange fra ditt universitet (kommer ann på gå tempoet ditt) der oppe har du litt mer utsikt, enn i Sverresgate, du kommer deg litt unna by kjernen, men du har strax huset (sted for rusavhengi kan oppsøke daglig hjelp) slik at nede rundt puddefjordsbroen, kan du oppleve en del narkomane, men de plager som oftest ikke deg, dersom du ikke plager dem. her også ville jeg vært forsiktig å sette fra meg sykler og ting som er lett å bære med seg.
Midt i sentrum er det ikke det beste utvalget av student boliger, de fleste ligger utenfor, og alle SIB sine boliger ligger på hjemme siden deres.

Mann pleier ikke å få leie umøbelerte hybler, hvis de er annonser som møbelert, men send gjerne en forespørsel til SIB og høre om det finne muligheter for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...