Gå til innhold

Hva med oss stygge damer, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutt og forholde deg til 30 år gamle utsagn, arbeidskravene går opp for hvert år og lønnsomheten og marginene til bedriftene går ned. Da er det ikke like lett å ansette "hvem som helst" som det var før i tiden og man har ikke lengre råd til å ha veldedighetsprosjekter gående på jobb.

Anonymous poster hash: 92096...9f1

Merkelig at vi har så lav arbeidsløshet i Norge da om det bare var tull at folk finner seg jobb om de vil. Selvsagt må man gjøre det man blir bedt om for å beholde jobben, og det er ens egen feil om en ikke klarer det. Nå studerer jeg, men jeg har jobbet samme sted i flere år om sommeren, og jeg får hele tiden god tilbakemelding og jeg får ansvar for de som er ansatt om sommeren fordi jeg står på og gjør det jeg skal.

Anonymous poster hash: 34df9...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en pen jente, og heldigvis har jeg en bra personlighet også. Men jeg er singel, og har alltid vært det. Har mange pene venninner som også er single. Vet om jenter som er mindre pene, som har kjæreste.

Det går på kjemi. Jeg og mine venninner har ikke funnet en mann vi føler vi har kjemi med. Men vi har kanskje den fordelen at vi bare kan ta en? Men vi vil ikke leve med en vi ikke er forelsket i, og omvendt. Men det ville vel ikke du heller?

Anonymous poster hash: 80d3f...ab2

• Liker 3
Skrevet

Hei, ts og dere andre. For the record, jeg er mann men det har lite å si i denne sammenheng.

Jeg vokste opp og trodde at jeg var dum og stygg - helt oppriktig, sånn trodde jeg det var. Altså mindre intelegent og lite attraktiv. Dette kom av mobbing og dårlig selvtillit.

Nå som voksen opplever jeg at jeg blir godt mottatt i sosiale sammenhenger, at kvinner syns jeg er en kjekk mann, og at jeg faktisk er smartere enn jeg trodde. Dette til tross for at jeg faktisk er 20 kg overvektig. Jeg er ikke på noen måte klassisk pen, har flott kropp osv. Jeg tjener heller ikke noe spesielt bra, har ingen utdannelse eller andre prestasjoner å vise til. Likevell får jeg mange tilbakemeldinger at jeg er en kjekk og flott mann som jeg opplever at mange kvinner liker.

Det jeg prøver å formiddle her er at den oppfattningen vi har av oss selv ikke nødvendigvis stemmer. Vi er kanskje ikke verdens vakreste men hvem er egentlig det? Det utseende vi ser hos kjendiser osv er kjøpt og betalt, sminket og stylet.

Ts, jeg tror deg faktisk ikke, at du er stygg. Alle har potensiale til å bli "penere" enn de ser ut i speilet. Men endringen kommer innenfra. Dersom du er mer åpen mot omverden så vil omverden ta bedre imot deg. Jeg tror helt oppriktig at mange menn vil være interessert i deg. Det kan være alle slags menn.

Finn et bilde på nettet av en som ligner på deg. Post det her så får du en ærlig tilbakemelding. Jeg tror nemlig ikke det er så ille.

Anonymous poster hash: faf16...584
  • Liker 7
Gjest Coolaid
Skrevet

Til dere som tror man kan sminke seg pen - tror dere virkelig ikke vi allerede gjør disse tingene? Jeg trener, spiser sunt og tar vare på meg selv med hud, hår og sminke, hele pakken. Men, når "alle" andre gjør det samme, flyttes jo bare lista enda høyere. De pene blir bare enda penere, mens vi mindre pene blir fortsatt mindre pene i forhold.

Anonymous poster hash: 84292...586

Da har du misforstått. Jeg sammenligner ikke kvinner med andre kvinner. Det er ikke en konkurranse. Jeg er kun interessert i en hyggelig jente. Kanskje det er om å gjøre å få seg peneste mulig dame når man er en unggutt, men sånn er det ikke hos menn. Jeg vet 100% at jeg hadde reagert utelukkende positivt dersom en dame tok kontakt og innledet en samtale på feks butikken. DET hadde vekket min interesse, ikke utsende hennes.

Problemet med utseende og kropp bor mer i oss selv enn det gjør i virkeligheten. Kjipt at media forteller oss hele tiden at vi ikke er god nok, men vi trenger ikke høre etter. Og dere trenger ikke å høre etter på andre bitchy "venninner", eller dere selv, for den saks skyld.

Skrevet

Ikke bruk ordet stygg pls, heller "mindre pen"

Jeg hater 1 ting her i verden å det er ordet "Stygg" synes det er sikkerlig frekt ord å bruke.

Ts du tar nok feil, jeg har sett en del kjekke gutter sammen med mindre åene jenter og omvendt, som alle andre skriver her, det er mye med kjemi å gjøre. Klart utsende er jo en pluss, men hva hjelper utsende om folk ikke liker personligheten din? :hug:

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke opp til deg å bedømme hva folk velger å kalle seg selv?

For min del så kan jeg ikke fordra at folk skal pakke inn ord som kan være negative, fordi de er pisseredde for hvordan de blir oppfattet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er som alltid, menn er mer rett på sak og sier styggere ting enn hva jenter gjør i gjennomsnitt. Faktum er det, at uansett hva noen så skulle si. Er det bedre å være med en snill stygg person, enn en fin, men lite snill person. Du vil trives bedre med de uansett, og det tror jeg alle folk forstår. Jeg gjør i vertfall det. Så jeg prøver ikke å finne den peneste i verden, men den jeg trives mest med. Og det tror jeg alle gjør. Om du bare gjør deg tilgjengelig, er hyggelig og sosial så er det nok noen der for alle. Uansett hvor stygg de så måtte være. Du generaliserer også veldig, det er plenty menn som ikke tenker så veldig på utseende.

Endret av Halvor
Skrevet

Personlighet har faktisk ekstremt mye å si. Ingenting er så pent som en fin personlighet, en person som er stolt av seg selv og tørr å stå frem og viser seg fra den beste siden.

Jeg har fortsatt tilgode å se en så stygg person at jeg tenker at hun der kommer aldri til å få se kjæreste.

Det at du ikke får forespørsel fra menn har mer med bare utseendet å gjør. Jeg kjenner mindre pene, overvektige kvinner. Men som ikke lar seg hindre av utseendet, og de har ikke vanskeligheter med å få seg hva de vil ha for å si det sånn.

Skrevet

Da har du misforstått. Jeg sammenligner ikke kvinner med andre kvinner. Det er ikke en konkurranse. Jeg er kun interessert i en hyggelig jente. Kanskje det er om å gjøre å få seg peneste mulig dame når man er en unggutt, men sånn er det ikke hos menn. Jeg vet 100% at jeg hadde reagert utelukkende positivt dersom en dame tok kontakt og innledet en samtale på feks butikken. DET hadde vekket min interesse, ikke utsende hennes.

Problemet med utseende og kropp bor mer i oss selv enn det gjør i virkeligheten. Kjipt at media forteller oss hele tiden at vi ikke er god nok, men vi trenger ikke høre etter. Og dere trenger ikke å høre etter på andre bitchy "venninner", eller dere selv, for den saks skyld.

Dette er feil. Kvinner sammenliknes med andre kvinner, av menn. Livet, og især partnermarkedet er en konkurranse. For kvinners del kan det sammenliknes med en missekonkurranse.

• Liker 4
Skrevet

Personlighet har faktisk ekstremt mye å si. Ingenting er så pent som en fin personlighet, en person som er stolt av seg selv og tørr å stå frem og viser seg fra den beste siden.

Jeg har fortsatt tilgode å se en så stygg person at jeg tenker at hun der kommer aldri til å få se kjæreste.

Det at du ikke får forespørsel fra menn har mer med bare utseendet å gjør. Jeg kjenner mindre pene, overvektige kvinner. Men som ikke lar seg hindre av utseendet, og de har ikke vanskeligheter med å få seg hva de vil ha for å si det sånn.

Men du er kvinne. Det er ikke sikkert at menn er enig i at personlighet har ekstremt mye å si. Dessuten er det slik at pene kvinner gjerne også er både smarte og hyggelige. Da velges de istedet for en som er smart og hyggelig, men mindre pen.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Dette er feil. Kvinner sammenliknes med andre kvinner, av menn. Livet, og især partnermarkedet er en konkurranse. For kvinners del kan det sammenliknes med en missekonkurranse.

Det er synd dere oppfatter det slik. Det er også synd at dere da godtar og blir med på det. Vil dere virkelig stå oppstilt på en linje og vente på å bli plukket ut av en mann fordi dere er penere enn hun ved siden av? Ønsker dere å bli sammen med en slik mann?

Skrevet

Jeg er ikke så helig med det jeg er utstyrt med fra naturens side. Likevel har jeg ikke problemer med å skaffe meg kjærester. Før noen påpeker det, så snakker jeg om kjærester, ikke tilfeldige sexpartnere.

Jeg har lært meg å utvikle sidene ved meg selv som er positive, har aldri blitt forsterket positivt eller negativt på utseedet i oppveksten, og jeg er i et miljø der det ikke er så stort fokus på utseende. Det jeg derimot alltid har møtt, og møter "krav" på i mitt sosiale liv, er å være en interessant person med tanke for egne handlinger og å måtte jobbe med å utvikle meg som person, og å gjøre det beste med det utgangspunktet jeg har fått utdelt hva gjelder positive egenskaper.

Greit, menn må ofte bli kjent med meg før de viser interesse. Jeg er ikke hun som får oppmerksomhet fra alle menn fordi jeg er så blendende vakker. Det jeg har, er identitet, egen stil, god selvtillit, noe å prate om, og personlighet. Jeg gjør noe ut av meg, og har lært meg å sette pris på særtrekkene mine.

Tror det kan bli en selvoppfyllende profeti å fokusere for mye på utseendet. Klart det teller å tenne fysisk på noen, men å grave seg ned i at man er mindre heldig, fremfor å eksempelvis utvikle de andre sidene ved deg selv som kan være attraktive, det fører ingenting godt med seg. Rådene du får fra noen om å forbedre utseedet ditt TS, ville jeg derfor vært skeptisk til. Du kan godt lære å kle deg, sminke deg og klippe deg etter fasong og trekk, men gjør det for deg selv.

Mine kamerater har krav til kvinner de skal gå inn i forhold med. De ville ledd høyt av den blogglinken tidligere i tråden. De liker kvinner med personlighet, vilje, kunnskap, interesser og evner. Den fysiske tiltrekningen må være på plass, men det hjelper faktisk ikke så lenge man er småbitter, tenker lavt om seg selv, eller tror man defineres av utseendet.

Anonymous poster hash: 1ce94...199
  • Liker 4
Skrevet

Det er synd dere oppfatter det slik. Det er også synd at dere da godtar og blir med på det. Vil dere virkelig stå oppstilt på en linje og vente på å bli plukket ut av en mann fordi dere er penere enn hun ved siden av? Ønsker dere å bli sammen med en slik mann?

Hva er alternativet?

• Liker 1
Skrevet

Men du er kvinne. Det er ikke sikkert at menn er enig i at personlighet har ekstremt mye å si. Dessuten er det slik at pene kvinner gjerne også er både smarte og hyggelige. Da velges de istedet for en som er smart og hyggelig, men mindre pen.

Men det er jo andre menn enn kun de som blir valgt av eller velger ei av disse jentene.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

De aller fleste har 'sin tid' her i livet har jeg oppdaget.

Undertegnede var et helt alminnelig utseende barn, ikke noe man la merke til. Heller ikke på gymnaset var jeg spesiell på noen måte sånn helt utseendemessig.

Av en eller annen undelig grunn var det ikke 'min tid' før jeg ble 27... og da ble ansett som først 'søt' og så ved 32 som 'pen'.

Så alt tatt i betraktning (alder inkludert her nå) så har det seg slik at de fleste/mange mener jeg fremdeles er i den kategorien.

Med andre ord... kanskje det slik sett lønner seg å ikke alltid være en 'early bloomer', for de kvinnene jeg gikk på skole sammen med og som den gang var ansett av lokalmiljøet som virkelig vakre... de av dem jeg nå har sett igjen, de har på en måte kanskje 'blomstret litt av' og blitt mer ferdig med 'sin tid' da de var i midten av 30 årene.

Litt rart...

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Skrevet

Det som skjer er at man visuelt sammenlikner kvinner som er på samme sted.

Derfor vil det være veldig dumt å være i følge med noen som ser betydelig bedre ut.

Ser man altså bare en person så blir sammenlikningen (fra minnet) mye mindre påtagelig med en gang.

Men det hjelper selvfølgelig lite hvis utseendet overhodet ikke oppfattes som tiltalende.

Skrevet

Hver alder har sin sjarm, og mange typer og fasonger er pene på sin egen spesielle måte. Det er mange måter å blomstre på. Hvis man bare treffer noen med et litt utvidet skjønnhetsbegrep kan jo mye skje TS ;)

Anonymous poster hash: dd045...343

Skrevet

De aller fleste har 'sin tid' her i livet har jeg oppdaget.

Undertegnede var et helt alminnelig utseende barn, ikke noe man la merke til. Heller ikke på gymnaset var jeg spesiell på noen måte sånn helt utseendemessig.

Av en eller annen undelig grunn var det ikke 'min tid' før jeg ble 27... og da ble ansett som først 'søt' og så ved 32 som 'pen'.

Så alt tatt i betraktning (alder inkludert her nå) så har det seg slik at de fleste/mange mener jeg fremdeles er i den kategorien.

Med andre ord... kanskje det slik sett lønner seg å ikke alltid være en 'early bloomer', for de kvinnene jeg gikk på skole sammen med og som den gang var ansett av lokalmiljøet som virkelig vakre... de av dem jeg nå har sett igjen, de har på en måte kanskje 'blomstret litt av' og blitt mer ferdig med 'sin tid' da de var i midten av 30 årene.

Litt rart...

Kanskje du så litt barnslig ut i dine yngre år (før 30). Jeg ser noen slike eksempler, og syns ikke det ser bra ut, hvis jeg skal være helt ærlig ;)

Men det er mye mulig at disse eksemplene kommer til å tjene på det om noen år.

Fordi det er heller ingen tvil om at en del kvinner taper seg tidlig når det gjelder utseendet.

• Liker 1
Skrevet

som gjerne har blitt hånet av gutter fra tenårene... som de har en felles oppfatning om at er en stygg taper...

Hva gjør vi, utseendet er alfa og omega for en mann, det skriver dere jo overalt. Og ikke si "bli sammen med en stygg mann", for faktum er at disse såkalt stygge mennene også har store krav til utseendet til dama. Skulle de mot formodning ha blitt sammen med en sånn dame, kan du banne på at de ikke er lykkelige..

Det sies så ofte her inne av menn at alle damer får tilbud. Ikke jeg. Den eneste gangen var i Tyrkia hvor en mann forsøkte å voldta meg.

Det er så mange ting ved mitt utseende som ikke lar seg forbedre uten veldig dramatiske kirurgiske inngrep. Det er INGENTING en stygg dame kan gjøre for å tiltrekke seg menn for å få et romantisk forhold, ingen personlige egenskaper som kan overskygge utseendet hennes.

JA, jeg er vanvittig bitter fordi jeg ble født slik. Og JA, jeg begynner å utvikle et voldsomt sinne ovenfor menn.

Anonymous poster hash: 21ef4...7c0

Møter ofte damer som påstår at de er mindre pene, og det er sjelden at det stemmer. Personligheten din avgjør mye om folk tar kontakt med deg, er du usikker blir du automatisk innesluttet og da er det få som tør å ta kontakt. Jeg utfordrer deg til å poste bilde av en som ligner på deg, og nei, ikke finn et manipulert bilde.

Anonymous poster hash: 955bf...27b

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du så litt barnslig ut i dine yngre år (før 30). Jeg ser noen slike eksempler, og syns ikke det ser bra ut, hvis jeg skal være helt ærlig ;)

Men det er mye mulig at disse eksemplene kommer til å tjene på det om noen år.

Fordi det er heller ingen tvil om at en del kvinner taper seg tidlig når det gjelder utseendet.

. Mange menn taper seg også med alderen Steinar 40.

Anonymous poster hash: dd045...343

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...