Gå til innhold

Hva med oss stygge damer, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som gjerne har blitt hånet av gutter fra tenårene... som de har en felles oppfatning om at er en stygg taper...

Hva gjør vi, utseendet er alfa og omega for en mann, det skriver dere jo overalt. Og ikke si "bli sammen med en stygg mann", for faktum er at disse såkalt stygge mennene også har store krav til utseendet til dama. Skulle de mot formodning ha blitt sammen med en sånn dame, kan du banne på at de ikke er lykkelige..

Det sies så ofte her inne av menn at alle damer får tilbud. Ikke jeg. Den eneste gangen var i Tyrkia hvor en mann forsøkte å voldta meg.

Det er så mange ting ved mitt utseende som ikke lar seg forbedre uten veldig dramatiske kirurgiske inngrep. Det er INGENTING en stygg dame kan gjøre for å tiltrekke seg menn for å få et romantisk forhold, ingen personlige egenskaper som kan overskygge utseendet hennes.

JA, jeg er vanvittig bitter fordi jeg ble født slik. Og JA, jeg begynner å utvikle et voldsomt sinne ovenfor menn.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, egentlig. Bare at det er så vanvittig frustrerende at damers utseende er alt som teller i denne verden. Se på Therese Johaug f.eks, folk er mer imponert over utseendet hennes enn prestasjonene. Hadde hun vært en grå mus som Kowalczyk hadde folk flest gitt faen.

Anonymous poster hash: 21ef4...7c0
  • Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du poster et bilde er jeg 100% sikker på at vi kan si hva du kan gjøre for å se bedre ut.

Ettersom du fokuserer på det man ikke kan gjøre noe med, så antar jeg at du har gjort alt annet? Du er slank og i toppform, du pleier håret og styler det hver dag, du bruker tid og krefter på klær, du har funnet sminken som passer for deg og sminker deg slik hver morgen?

Anonymous poster hash: 27fc8...d01
  • Liker 5
Skrevet

Les boka "Gode råd for smarte jenter" av Elisabeth Wurtzel, hun er ingen medfødt skjønnhet, men gjør det beste av det hun har og sier også "Ha meninger! Sett deg inn i ting! Ingenting gjør deg mer interessant for det motsatte kjønn." Sant nok for begge kjønn ;)

Anonymous poster hash: e3d00...0dc
  • Liker 3
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Ingen tvil om at pene jenter har vunnet i livets lotteri. Men du kan vel alltids bli penere, i motsetning til de som er varig arbeidsløse menn og derfor tilhører pariaklassen på kjønnsmarkedet

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Ingen tvil om at pene jenter har vunnet i livets lotteri. Men du kan vel alltids bli penere, i motsetning til de som er varig arbeidsløse menn og derfor tilhører pariaklassen på kjønnsmarkedet

Det er ingen som er varig arbeidsløs i Norge om man vil få jobb. Og at man er ufør trenger ikke bety at ingen vil ha han. Selvsagt om han er ufør pga psykiske problemer så kan det være vanskelig fordi at både kvinner og menn vil være sammen med noen som er frisk psykisk. Og psyken kan man også gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 34df9...f9e

• Liker 6
Skrevet

Det er ingen som er varig arbeidsløs i Norge om man vil få jobb. Og at man er ufør trenger ikke bety at ingen vil ha han. Selvsagt om han er ufør pga psykiske problemer så kan det være vanskelig fordi at både kvinner og menn vil være sammen med noen som er frisk psykisk. Og psyken kan man også gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 34df9...f9e

Slutt og forholde deg til 30 år gamle utsagn, arbeidskravene går opp for hvert år og lønnsomheten og marginene til bedriftene går ned. Da er det ikke like lett å ansette "hvem som helst" som det var før i tiden og man har ikke lengre råd til å ha veldedighetsprosjekter gående på jobb.

Anonymous poster hash: 92096...9f1

• Liker 6
Skrevet

Livet er ikke rettferdig, uansett kjønn eller alder.

Ingen tvil om at noen jenter er heldigere enn andre rent genetisk - mer symmetriske trekk, lengre ben, timeglassfasong. Men det er en hel industri bygget opp rundt å få kvinner til å se best mulig ut. Det er ikke mulig å klage over mangel på tips og ressurser - det er t.o.m. gratis. Jeg lærte meg å sminke meg ved å prøve og feile, ikke minst følge med youtube videoer.

Om enn det føles som om det bare er positive sider ved å være pen, så er det heller ikke det. Mange menn ser på pene damer som en 'fangst', noen de vil jobbe hardt for å nedlegge, bare for å gjøre det. Og de vil gå lengre i å fake seriøsitet for å få det til å skje. Playere spesialiserer seg på pene jenter - hvis de fremstår dydige og ikke slutty, desto bedre.

Jeg synes heller ikke ting er hardere for kvinner enn for menn. Menn som f.eks. er langt under middels høyde har trukket et kortere strå en kvinner som ikke har genetikken på sin side. Rike menn har fordeler over fattige menn, dog sosial status er i et land som Norge noe man kan jobbe med.

Når du ser på ekteskapene rundt om i hele verden, så består de da ikke bare av vakre par? Mener du at et vilkårlig ektepar som har vært sammen i 30 år, bosatt et eller annet sted i Europa er dømt til å være ulykkelige fordi han ikke føler at hun er pen nok? Da må jeg skuffe deg - hvor lykkelig et ektepar er har lite med dette å gjøre. Et vakkert utseende er heller ikke livet ut. Kvinnelige supermodeller og kjendiser skilles oftere enn andre - hvor enn heite, så er en eller annen mann lei av henne eller synes hun er for kjedelig/usikker/high maintenance. Tror du må komme deg litt ut av din bitre boble.

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo begynne med å legge av deg bitterhet. Det er særs lite kledelig. Det er mer i livet enn menn. Vi trenger de strengt tatt ikke. Samfunnet skaper en illusjon at man må ha en partner for å ha det bra. Det er jo ikke sant.

• Liker 18
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Det er ingen som er varig arbeidsløs i Norge om man vil få jobb.

Anonymous poster hash:

Anyone who is willing to work and is serious about it will certainly find a job. Only you must not go to the man who tells you this, for he has no job to offer and doesn’t know anyone who knows of a vacancy. This is exactly the reason why he gives you such generous advice, out of brotherly love, and to demonstrate how little he knows the world.

The Treasure of the Sierra Madre

Endret av Summers
  • Liker 5
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

som gjerne har blitt hånet av gutter fra tenårene... som de har en felles oppfatning om at er en stygg taper...

Hva gjør vi, utseendet er alfa og omega for en mann, det skriver dere jo overalt. Og ikke si "bli sammen med en stygg mann", for faktum er at disse såkalt stygge mennene også har store krav til utseendet til dama. Skulle de mot formodning ha blitt sammen med en sånn dame, kan du banne på at de ikke er lykkelige..

Det sies så ofte her inne av menn at alle damer får tilbud. Ikke jeg. Den eneste gangen var i Tyrkia hvor en mann forsøkte å voldta meg.

Det er så mange ting ved mitt utseende som ikke lar seg forbedre uten veldig dramatiske kirurgiske inngrep. Det er INGENTING en stygg dame kan gjøre for å tiltrekke seg menn for å få et romantisk forhold, ingen personlige egenskaper som kan overskygge utseendet hennes.

JA, jeg er vanvittig bitter fordi jeg ble født slik. Og JA, jeg begynner å utvikle et voldsomt sinne ovenfor menn.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, egentlig. Bare at det er så vanvittig frustrerende at damers utseende er alt som teller i denne verden. Se på Therese Johaug f.eks, folk er mer imponert over utseendet hennes enn prestasjonene. Hadde hun vært en grå mus som Kowalczyk hadde folk flest gitt faen.

Kowalczyk grå mus?

I mine øyne er hun mye penere enn Johaug.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser stadig pene veltrente menn med damer som er det man kaller mindre pene. Har et vennepar der han er høy og veltrent, mens hun er det man kaller en grå mus og med noen kilo for mye, men så vidt jeg vet er de lykkelig forelsket i hverandre. Så ikke alle menn går etter utseendet, heldigvis.

Anonymous poster hash: 98dd2...01a
  • Liker 2
Skrevet

Syns da Kowalczyk var pen jeg :)

https://www.google.no/search?q=Therese+Johaug&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=hfrPUoviHMGdtAay54GwCQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1680&bih=994#q=Kowalczyk&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=9XwTXbrt_-uiJM%253A%3BPGMTgopf90hT9M%3Bhttp%253A%252F%252Fcdn18.se.smcloud.net%252Ft%252Fphotos%252Fthumbnails%252F111959%252Fjustyna_kowalczyk_640x360_crop_rozmiar-niestandardowy.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fforum.gazeta.pl%252Fforum%252Fw%252C89075%252C132186654%252C%252CZgaduj_zgadula_.html%253Fv%253D2%3B640%3B360

Anonymous poster hash: 1cdb5...4ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser stadig pene veltrente menn med damer som er det man kaller mindre pene. Har et vennepar der han er høy og veltrent, mens hun er det man kaller en grå mus og med noen kilo for mye, men så vidt jeg vet er de lykkelig forelsket i hverandre. Så ikke alle menn går etter utseendet, heldigvis.

Anonymous poster hash: 98dd2...01a

Men igjen, så er damer veldig flink til å sminke seg naturlig. Det kan se ut i menns øyne som de ikke har sminke, selvom de kan ha mye. Så er ikke sikkert den gråe musen, som du kaller henne, er noe mer grå enn alle andre damer. Og tilogmed kanskje ser bedre ut en de fleste når hun blir litt stylet. Hvem vet? :-)

Anonymous poster hash: 1cdb5...4ce

• Liker 1
Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv her, men jeg tenker ikke over om noen ser stygge ut. Jeg syntes det har noe med personlig utstråling å gjøre! Min venninne er litt rund, jeg syntes hun er kjempepen og er veldig snill. Men hun har en greie med å si; "Det er ikke det at jeg har dårlig selvtillitt altså" og ikke minst "Det er ingen gutter som sjekker meg opp".

Det er holdninga som i hvertfall jeg merker på andre når jeg er sammen med de. Du må bygge opp selvtilliten din, fordi vi tenker jo de styggeste tankene om oss selv hele tiden.

Anonymous poster hash: 24624...954
Skrevet

"Det er INGENTING en stygg dame kan gjøre for å tiltrekke seg menn for å få et romantisk forhold & det er så vanvittig frustrerende at damers utseende er alt som teller i denne verden"

Dette vet du innerst inne er tull,tøys,fanterier og pølsevev m/sennep!

Bitterhet kler ingen uansett! You aint helping your cause!!! Hold øyne åpne du og ikke vær misstenksom/skepisk til menn bare fordi du ikke har lykkes enda, så skal du nok se at påstandene dine ikke stemmer i det heile tatten...

Bare husk, utstråle "et voldsomt sinne ovenfor menn" er nok mer enn nok til å skremme vekk poteniselle, og er på god vei oppskriften på ; hvordan ende opp som gammel ensom dame med ni like ensomme katter....

Forresten, hadde du vær stor-fornøyd om du landa en mann som bare likte deg pga utseende ditt f.eks?

• Liker 3
Skrevet

Du bør slutte å grave deg sånn ned i bitterhet og åpne øynene dine litt. Mest sannsynlig har du sjans på noen som er betydelig over ditt eget nivå iom at du er kvinne, men du må hvertfall gidde å ta deg bra ut med sminke osv.

Skrevet

Full støtte til ts fra en mindre pen kvinne her. Dine observasjoner, erfaringer og konklusjoner stemmer helt overens med mine egne. Faktisk kunne jeg skrevet innlegget selv!

Til dere som tror man kan sminke seg pen - tror dere virkelig ikke vi allerede gjør disse tingene? Jeg trener, spiser sunt og tar vare på meg selv med hud, hår og sminke, hele pakken. Men, når "alle" andre gjør det samme, flyttes jo bare lista enda høyere. De pene blir bare enda penere, mens vi mindre pene blir fortsatt mindre pene i forhold.

Anonymous poster hash: 84292...586
  • Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...