mrs.Kiara Skrevet 10. januar 2014 #1 Del Skrevet 10. januar 2014 Forrige gang vi skulle ha sofa var jeg veldig opptatt av at det var bedre med en løs sjeselong tilhørende 3seteren enn en vinkelsofa som henger mye sammen. Det vi har savnet er en løs lenestol/stol ift sitteplasser. Denne gangen blir stuen større, avlang i planløsningen og med bedre plass til en vinkelsofa. (Oslo leilighet på 66kwm). Er det noen som har innspill om evt fordeler og ulemper når det kommer til vinkelsofa? For meg ser det og oppleves superkomfortabelt, men det blir veldig tv-stue sofa. Gjerne innspill også på den mer klassiske løsningen med 3+2seter. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 10. januar 2014 #2 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg liker bedre 3+2 enn vinkel. Har hatt begge deler. Mitt største problem med vinkel/hjørnesofa var at jeg ble veldig låst mht møblering. Så fort 3+2 var i hus kunne jeg plassere dem i vinkel om jeg ville eller sette dem rett ovenfor hverandre (og midt i rommet). Dessuten synes jeg gjerne at det er ok å sitte litt fra hverandre, eller ligge på hver sin sofa om man er bare 2 eller 3. Vinkelsofaer er sjelden gode å ligge på. Jeg har hele tiden også tenkt flytting og evt annen bruk. Som om man plutselig bestemmer seg for å flytte til noe enda større eller ønsker å bruke møblene i et annet rom. Da er det mye lettere å plassere 3+2 enten sammen eller bare en av delene, enn å måtte presse inn en vinkel. Ellers kommer det kanskje an på hvilken sofa man finner og liker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs.Kiara Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 10. januar 2014 Takk Lea du tenker mye av det samme jeg tenkte sist, tror nok det ikke er så dumt denne gangen heller. En vinkelsofa blir jo ganske massiv! Tror nok vi skal se litt mer etter 3+2 kan en jo ha en stol også. Føler ikke at vinkelsofa gir så mye valuta heller når det kommer til sitteplasser. Jeg liker bedre 3+2 enn vinkel. Har hatt begge deler. Mitt største problem med vinkel/hjørnesofa var at jeg ble veldig låst mht møblering. Så fort 3+2 var i hus kunne jeg plassere dem i vinkel om jeg ville eller sette dem rett ovenfor hverandre (og midt i rommet). Dessuten synes jeg gjerne at det er ok å sitte litt fra hverandre, eller ligge på hver sin sofa om man er bare 2 eller 3. Vinkelsofaer er sjelden gode å ligge på. Jeg har hele tiden også tenkt flytting og evt annen bruk. Som om man plutselig bestemmer seg for å flytte til noe enda større eller ønsker å bruke møblene i et annet rom. Da er det mye lettere å plassere 3+2 enten sammen eller bare en av delene, enn å måtte presse inn en vinkel. Ellers kommer det kanskje an på hvilken sofa man finner og liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 10. januar 2014 #4 Del Skrevet 10. januar 2014 Bare tenk deg 5 personer sittende i en og samme sofa. Det er veldig tett... selv i en stor sofa. Bare tanken på å være den i midten i en 3-seter gir meg litt angst Men da er det tross alt bedre om det er 2 eller 3 som sitter tett enn 5 som sitter tett. 2+2+stol(er) er kanskje et enda bedre alternativ, men prisen blir jo plustselig mye høyere også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Del Skrevet 10. januar 2014 En stund hadde alle vinkelsofa. Ingen av mine omgvenner-familie har det lengre. Det tar mye plass, blir veldig låst med møblering. Jeg går for 3 og 2 Anonymous poster hash: adb28...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. januar 2014 #6 Del Skrevet 10. januar 2014 Er egentlig litt i samme situasjon. Klarer ikke å bestemme meg. Har veldig god plass, men ser for meg at et fast oppsett uansett blir altfor dominerende og for lite fleksibel. Skal ha noe nytt i kjelleren også etterhvert og der blir det ganske sikkert en stor dyp vinkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Del Skrevet 30. juli 2018 Roter opp en gammel tråd her via google jeg Skal planlegge stue nå, og er så usikker. Har fra før stor vinkelsofa med sjeselong, og jeg haaater den! Alt ser bare rotete ut, alle ligger i den, og likevel får jeg klaustrofobi når vi er mer enn to stykker, siden jeg føler jeg har folk på alle kanter av meg da. Flytter til en rektangulær stue som er 3,5 meter bred. Valget står mellom vinkelsofa + puff (som da vil fungere som en sjeselong), og to tre-setere. Mannen vil ha sjeselong, men det nekter jeg, for han dytter ikke inn igjen puten når den sklir ut, og ryggputene blir bare helt herpet. Men vi bruker stuen hovedsaklig som tv-stue, og derfor må jeg jo også tenke på hvordan vi ser tv. Ser for meg litt mer "space" med to tre-setere. Og kanskje en stol? Har dere vært fornøyde med valget nå en stund etterpå? Anonymkode: 4badf...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Del Skrevet 30. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Roter opp en gammel tråd her via google jeg Skal planlegge stue nå, og er så usikker. Har fra før stor vinkelsofa med sjeselong, og jeg haaater den! Alt ser bare rotete ut, alle ligger i den, og likevel får jeg klaustrofobi når vi er mer enn to stykker, siden jeg føler jeg har folk på alle kanter av meg da. Flytter til en rektangulær stue som er 3,5 meter bred. Valget står mellom vinkelsofa + puff (som da vil fungere som en sjeselong), og to tre-setere. Mannen vil ha sjeselong, men det nekter jeg, for han dytter ikke inn igjen puten når den sklir ut, og ryggputene blir bare helt herpet. Men vi bruker stuen hovedsaklig som tv-stue, og derfor må jeg jo også tenke på hvordan vi ser tv. Ser for meg litt mer "space" med to tre-setere. Og kanskje en stol? Har dere vært fornøyde med valget nå en stund etterpå? Anonymkode: 4badf...e64 Her er det to 3-seter, en stol og en sjeselong. Stolen og sjeselongen står foran tv. Sofaene står mot hverandre med ett bord i midten. Sofaene blir mest brukt når vi har besøk. Så er det bare å snu stolen om det skulle være nødvendig. vi har hatt det sånn i mange år, så ja, vi er iallefall fornøyde. Vi er bade to som bor her. Anonymkode: 2799d...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå