Gå til innhold

Breton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med breton? Vurderer denne da vi er på jakt etter fuglehund...

Anonymous poster hash: a037f...2b7
Skrevet

Vi har en breton på fire måneder. Han skal brukes til jakt etterhvert :-) vi valgte breton pga den ikke blir så stor. I tillegg til å være gode jakthunder er de også veldig fine familiehunder

Skrevet

Det er det vi vil ha - en hund som kan være både familiehund og jakthund. Og grunnen til at vi vurderer den er jo at er mindre enn settere...Er den lett å dressere syns du?

Skrevet (endret)

Det er det vi vil ha - en hund som kan være både familiehund og jakthund. Og grunnen til at vi vurderer den er jo at er mindre enn settere...Er den lett å dressere syns du?

Ja, ikke noe problem å trene han. Han er veldig lærevillig! Fra dag 1 vi har hatt han i hus har jeg vært imponert over gemyttet. Utrolig flott og snill hund :) Veldig glad for at vi valgte denne rasen. Det er en populær rase om dagene og det skjønner jeg godt :)

Det er forøvrig en rase med mye energi, så han vil kreve endel aktivisering.

Endret av murray
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring, men da jeg ble kjent med samboeren hadde han en Breton, den var i sluttfasen i livet sitt, og således ble jeg ikke skikkelig kjent med den, men ut i fra det jeg har sett av den så er det en fantastisk rase.

Lett å trene, mannen brukte den først som agility hund senere i lydighets konkurranser. Hunden gjekk fort gradene og havnet på en rekke første plasser. En snill og god familiehund absolutt, men for en kjapp hjerne, med en utrolig lærervilje og utholdenhet. Snill som dagen var lang, kjapp og selv da den var blitt gammel og grå var hunden imponerende kvikk og livlig.

Jeg tror ikke du kommer til å angre på denne rasen og du ønsker en kjærlig familie hund som også skal brukes til jakt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...