Gå til innhold

Tidsforbruk trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har åpnet et nytt treningssenter rett ved meg med utrolig gode priser på trening før klokken 16. Jeg har lurt litt på å bytte til dette senteret, men er litt i tvil om det er noe vits.

Jeg har mulighet til å gå fra jobb klokken halv tre, og kan da være utenfor senteret fem på tre. Er det i det hele tatt noe vits å satse på å trene en time, eller blir det for liten tid? Vurderer å spare tid ved å ha treningstøyet under jobbklærne, dusjingen tar jeg hjemme.

Hvis det skulle vise seg at dette blir logistikkmessig umulig, så tenker jeg å oppgradere abonnementet så jeg kan trene på ettermiddag/kveld også, men er det noe vits i å prøve trene-før-fire-abonnementet? Hvor lang tid bruker du fra du trår inn på senteret til du legger ned vektene (eller hva enn du holder på med)?

Jeg er så i tvil, hjeelp!

Anonymous poster hash: 84ebd...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel bruker jeg rett over en time per økt, men ofte bruker jeg lenger tid også. Syns det er greit å ha god tid på meg, tilfelle jeg har lyst å løpe litt etter styrketrening, prøve noe nytt, terpe på teknikk osv. Jeg ville gått for oppgradering, men det skader jo ikke å prøve før fire og se om det fungerer for deg :)

Skrevet

Blir fort 1,5 eller 2 timer med styrketrening, men det er delvis fordi jeg er tvunget til å trene når det er mange folk, så det er ikke like effektivt.

Hvorvidt 1 time er nok er da avhengig hvor mange folk det er på senteret? Vil tro at det er ganske god plass rundt tre-firetiden, og man kan være ganske effektiv i løpet av en time da.

Skrevet

Kommer helt ann på hva jeg gjør :-) Altfra 1 time til 2.
Men ja, 1 time er bra nok, bare hold høyt tempo så du er mest mulig effektiv :-)

Anonymous poster hash: f7c40...c76
Skrevet

Tusen takk for svar.

Effektivitet er noe jeg streber etter i treningen min, jeg liker egentlig ikke repetisjon, og blir fort lei hvis ikke øvelsene er effektive og intensive.

Senteret er ganske lite med tanke på medlemsmasse, så jeg regner med det skal gå greit ang. plass og okkupering av apparater. De har uansett mange frivekter så jeg skal nok greie å holde meg opptatt.

Skrevet

1 hel time trening holder i massevis hvis du er effektiv og ikke bare somler rundt mellom øvelser.

Klarte helt fin å holde meg i god form med 45 min trening, måtte bare gjøre det en dag ekstra i uken.

Anonymous poster hash: dbd50...431
Skrevet

Du klarer deg på en time. Om du trener for å bli sterk eller eksplosiv så trenger du ofte lang hvile mellom settene. Løsningen er da å trene oftere, men kutte antall øvelser per dag.

Om du har en fullkroppsøkt du vil komme gjennom på en time så er det lurt å pare øvelsene som supersett. Dvs at du tar 1 sett med en øvelse (feks. benkpress) og etter det settet går du rett på den motsatte øvelsen (feks. liggende roing/pullups/etc). Så tar du pause etter du har gjort 1 sett av hver. På den måten sparer du én pause per sett.

• Liker 1
Skrevet

Hvilket senter er dette? På Sats har de dagsmedlemskap hvor man må være sjekket inn før 16, men man kan jo dra når man vil, det er ingen som "kaster" deg ut så lenge du har sjekket inn før tidsfristen.

Anonymous poster hash: 4f2c7...8cc
Skrevet

Samme på treningsenteret mitt. Der er det omtrent halv pris på "formiddagsabonnement" for klokken 14, men du må bare rekke å stemple deg inn før 14, så kan du bli der inne så lenge du vil. :)

Skrevet

Det er et lite lokalsenter, ikke i kjede. Men jeg skal jammen meg høre med de om de har samme regler for innsjekking, i så tilfelle er det jo bare å dundre på!

TS

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg snakket med senteret, og der måtte man være ferdig med treningen til klokken fire, gitt.. I tillegg måtte jeg binde meg i ett år. Så da blir det heller Bare Trening på meg, det er lengre unna men der får jeg mer trening til samme pris og slipper bindingstid. Jaja!

Skrevet (endret)

Men når du kan trene før kl 16, så betyr det bare at du må komme før kl 16 :) om du er der 15:55 så går det helt fint, og du kan trene så lenge du vil, så lenge du er der før! Det er jo ikke slik at de kaster ut alle som har dette medlemskapet på klokkeslettet.

Edit: leste ikke de andre svarene før jeg svarte, ser nå at mange har svart det siste.

Endret av Kiva
Skrevet

Men når du kan trene før kl 16, så betyr det bare at du må komme før kl 16 :) om du er der 15:55 så går det helt fint, og du kan trene så lenge du vil, så lenge du er der før! Det er jo ikke slik at de kaster ut alle som har dette medlemskapet på klokkeslettet.

Edit: leste ikke de andre svarene før jeg svarte, ser nå at mange har svart det siste.

Jeg spurte eieren om dette i dag, og jo, man blir altså kastet ut klokken fire (som jeg skrev i innlegget over deg) :(

TS

Skrevet

Saklig opplegg... Trener man billig før 16.00, så må man da for faen få trene ferdig! uten å bli kastet ut...

Skrevet

En time er mer enn nok. Jeg trener aldri mer enn en time, fordi jeg trener på morgenen og må rekke forelesning, og jeg gidder ikke stå opp enda tidligere for å få en halvtime ekstra. Trener fullkroppsprogram og det går akkurat. Alternativet (i styrketrening) er et splitt-program, dvs at du trener f.eks underkropp to ganger i uka og overkropp to ganger i uka. Da kan du få økter på 30-45 min.

Du kan jo også gjøre noen øvelser når du kommer inn døra hjemme, for eksempel en del magetrening.

Skrevet

Jeg spurte eieren om dette i dag, og jo, man blir altså kastet ut klokken fire (som jeg skrev i innlegget over deg) :(

TS

Åj beklager, var vist kommet enda mer som jeg ikke hadde sett. Det syntes jeg var en litt merkelig regel da, men kan skjønne det siden det bare er et lite lokalt senter. Jaja :)

Skrevet

Hvor lang tid du trenger kommer jo ann på hva du akter å gjøre der.

Styrkeprogrammet mitt tar omtrent en time å gjennomføre. Fra 50 til 70 minutter alt etter hvor mange folk som er der og okkuperer "mine" rack/manualer/apparater.

Nå ser jeg jo at du velger å gå for et annet senter, men jeg svarer nå uansett på hvor lenge jeg holder på ;)

Skrevet

Jeg bruker minst 90 minutter på trening alle hverdager, minus onsdag - da løper jeg bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...