Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma sliter med pengebruken, og det blir bare verre og verre.. Hun har lånt ca 14 000 av meg som hun ikke klarer betale tilbake, og har gjeld hos flere hun kjenner.. For å komme i bursdager og feiginger til slekt og venner må de betale reisen for henne.. Det siste nå er at lillesøster som går på videregående og er da uten inntekt føler hun blir presset til å betale mamma, fordi hun ikke har råd til å betale regninger. Jeg tror, uten å ha innsikt i nettbanken hennes, at mye penger blir sløst bort. Hun prioriterer feil. Det er hvertfall det jeg har fått inntrykk av... Hun er altfor gavmild og kjøper unødvendig mange gaver fordi hun liker å gjøre andre glad. Hun har flere helsekostprodukter tilsendt i posten. Jeg har fått lov å slette to av disse avtalene. Vet ikke hvor mye hun har igjen. Hun har altfor mye ting og tang i huset. Det er overfylt og det blir bare verre.. Hun er veldig sårbar og jeg vil ikke være for streng med henne, men når det nå går utover lillesøster føler jeg at noe må gjøres. Jeg har spurt mamma om hun er villig til å snakke med en rådgiver innenfor økonomi, men motivasjonen er liten selvom hun synes dette er tungt... Vi krangler pga dette og synes hele situasjonen er vanskelig. Vet ikke hvor jeg skal begynne og hva jeg skal gjøre.. Jeg blir student til høsten, så har ikke råd til å bidra økonomisk.. Er det noen som har opplevd noe lignende eller har tips og råd?

Anonymous poster hash: 6ab68...6e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste løsningen jeg ser er å få henne til en gjeldsrådgiver.

• Liker 1
Skrevet

Tilby henne å hjelpe med å avslutte alle slike kontrakter (helseting, bokklubber osv). Så går dere gjennom alt skrotet og ser om noe kan selges. Få med søsteren din også og gjør det sammen. Tror det kommer til å oppleves lystbetont og positivt etter hvert som det begynner å gå seg til.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun sliter psykisk. Kan hende det kan hjelpe med en psykolog og som de andre skiver er det viktig med gjeldsrådgiver.

Ikke ta på deg det økonomiske ansvaret hennes

Anonymous poster hash: 99544...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...