Gå til innhold

Hva gjør dere etter våkenatt når barnet går i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke når barnet er sykt, da er man selvfølgelig hjemme med det. Men denne uken har hvert krevende hos oss. 1-åringen vil rett og slett ikke legge seg og holder det gående i timesvis ennå vi gjør vårt beste og rutinen ikke er forandret. Dette fører selvsagt til en trøtt unge i bhg som sovner "overalt".. I natt ble det 4 timer oppstykket søvn og jeg ringte jobben og forklarte situasjonen. Det ville trossalt ikke blitt ålreit å være i bhg i dag. Blir ekstremt sutrete om søvnen blir dårlig.. Så da sitter jeg her. Hjemme med frisk og trøtt unge og dårlig samvittighet for jobben.. Moren min passet henne tidligere i uken av samme grunn, men henne hadde ikke mulighet i dag. .

Anonymous poster hash: aeb04...877

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi går på jobb/i bhg uansett, også gir jeg beskjed om det når jeg leverer at han kanskje trenger en ekstra lur.

• Liker 8
Skrevet

Du er ikke redd for at barnet tar det som en belønning å få være hjemme?

Litt kjedelig om han kobler det å holde det gående hele natta med en fridag sammen med mamma.

Jeg hadde sendt ham i barnehagen og gått på jobb selv, i håp om at både barnet og jeg hadde blitt slitne nok til å få sove godt neste natt!

• Liker 6
Skrevet

Vi går på jobb, sier fra i barnehagen at hun er ekstra trøtt, og forsøker å hente så tidlig som mulig. Eventuelt forsøker vi å la henne sove ut litt på morgenen og kommer sent på jobb, hvis det er mulig. Sykt barn dagene sparer jeg til virkelig sykt barn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke ha blitt hjemme pga. våkenetter. Da hadde det blitt mye fravær på jobben! Jeg leverte alltid i barnehage, men gir beskjed at barnet er trøtt pga. lite søvn og gjerne kan sove mer i barnehagen. Sånn må det nesten bare bli, selv om barnet (og jeg) er sutrete, vi må gå på jobb og i barnehage likevel.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Går på jobb og sier ifra at barnet kan sove litt ekstra. Hadde ikke kunne vært hjemme, da hadde jeg ikke hatt jobb lengre :fnise:

Skrevet

Ts her. Vi har hatt det slik hele denne uken og litt forrige uke. De dagene hun har hvert i bhg har jeg fått beskjed om at hun har sovnet ved maten, aktiviteter, lek.. selv om hun har fått sove ekstra lurer.

Neste uke må vi bare på jobb og i bhg. Hun har netopp hatt ørebetennelse og er forkjølet så jeg mistenker det er derfor hun er så vanskelig å legge.

I jobben min er det ikke mulig å levere/hente senere eller tidligere. Dessuten må vi kjøre og føler ikke det er helt trygt heller dersom ikke jeg har sovet heller. ..

Anonymous poster hash: aeb04...877

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Har ei snuppe på drøyt 14 mnd som har holdt det gående 1-4 timer hver natt siste 2mnd....begge vi har full jobb. Har levert henne i bhg og sagt hvordan natta har vært. Nesten sovet selv på jobb etter lite søvn. Vi har lagt henne tidligere på kvelden for at hun skal få sove litt mer. Har vært tøft, men vet vi trenger sykedager senere. Håper det snur snart....

Skrevet

Sover litt utpå, leverer i bhg og kommer sent på jobb, sier fra i bhg at han har sovet dårlig, henter tidlig hvis mulig, jobber inn tapt arbeidstid etter leggetid.

Skrevet

Min blir levert i barnehagen med beskjed om han antagelig må legges tidligere. Han er så mye urolig på natta at om han skulle vært hjemme av den grunn hadde ikke vi fått mange dager på jobb.

• Liker 1
Skrevet

Våkenetter er slitsomt, både for foreldre og barn, og det kan for noen pågå i årevis mens barna er små. Tro meg, jeg vet... Men, jeg tenker at det er en del av "pakka" når man velger å få barn. Jeg har aldri brukt sykt barn-dager pga lite søvn, selv om vi hadde en med ørebetennelser i ett sett til han var 3 år og falsk krupp til han var 6. Satt mye i en stol på nettene med ungen på fanget eller på verandaen under ei dyne. Noen ganger, i noen perioder, må man bite tenna sammen og holde ut. Det går jo over etter hvert.

Så blir de store og man ligger våken og bekymrer seg når de er ute....... Vet neimen ikke hva som er verst.

Anonymous poster hash: 977c8...431
Skrevet

Bytter på våkenetter, den ene legger seg samtidig som barnet, lar barnet sove litt lenger i barnehagen, drikker masse kaffe og/eller cola. Kan ikke være hjemme fra jobb fordi jeg har sovet lite...da hadde jeg hatt et par dagers "sykefravær" i uka i de siste tre årene, ungene har minst én sånn natt hver i uka. Er nok en del av pakka ;-)

Skrevet

Jeg ville gitt beskjed til barnehagen, be om at banret skal sove (om h*n ikke allerede sover i barnehagen), hente tidlig.

Skrevet

Hvis dere er to foreldre så er dere jo veldig heldige. Da tar man annenhver natt med våking mens den andre sover.

Aleneforeldre kan kanskje få den andre foreldreparten til å ta støyten hver helg en stund fremover ,slik at hovedomsorgspersonen får sovet ut. Eller spørre nettverket rundt om hjelp .

Barnet må gå i barnehagen som vanlig,for å opprettholde mest mulig faste rytmer om dagen.

Anonymous poster hash: 952cb...c72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...