Kittykat Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 For mange år siden ble jeg spådd og jeg fikk vite at jeg skulle dø ung, når jeg var 36 år. Jeg tenkte ikke over det så mye i begynnelsen, men det har ligget i bakhodet hele tiden og de siste 2-3 årene så har jeg tenkt mer og mer på det. Jeg fyller 36 år om 3 dager, så jeg er litt småbekymret kan man si. Jeg tror jo ikke at jeg kommer til å droppe død på dagen, men hvem vet hva som skjer i løpet av året. Jeg har spøkt med at jeg kommer til å holde meg inne 24/7 dette året Min mor ble også spådd en gang og da fikk hun også vite at hun skulle dø ung. Men hun lever fortsatt Har noen av dere blitt spådd?
Gjest Kv84 Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Ja, har blitt spådd. Om kjærlighet og om når jeg blir gravid og ingen ting stemmer.
Gjest Bringebær55 Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Aldri blitt spådd da jeg ser på det som bortkastet tid, og penger hvis man betaler for det. 6
Kittykat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2014 Aldri blitt spådd da jeg ser på det som bortkastet tid, og penger hvis man betaler for det. Jeg betalte ikke noe for det. Jeg ble spådd av en venninne.
Kittykat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2014 *facepalm* *dobbel facepalm* Vent litt , jeg måf inne en til å hjepe meg her: "Quadrippel facepalm Greit at du ikke tror på det, men trenger jo ikke å få meg til å føle meg latterliggjort. Det fins mer mellom himmel og jord, og ja, jeg er en troende. Men jeg tar spådommer med en klype salt, men det betyr jo ikke at jeg ikke tenker på spådommene fra tid til annen. 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Jeg har blitt spådd at jeg kommer til å dø ung, i 30-årsalderen. Jeg er bare tyve år, så har enda litt tid på å fullføre lista over ting jeg må gjøre før jeg dør, hehe. Og jeg kommer visst til å dø ganske brått, i en ulykke. Jeg venter i spenning, men satser på å bli hvertfall 60 før jeg sier takk og farvel. Anonymous poster hash: 42595...61d
Gjest Bringebær55 Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Jeg betalte ikke noe for det. Jeg ble spådd av en venninne. Bra det da. Men likevel så tror jeg ikke noe på spådommer. Hender jeg ser værmeldinga, men that's it! 1
apekatt Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Hvorfor spådde du for når du skulle dø? Det er dummeste man kan gjøre selv om spådom bare er tull. Hadde hatt angst inn i meg hele tiden jeg. 2
Kittykat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2014 Hvorfor spådde du for når du skulle dø? Det er dummeste man kan gjøre selv om spådom bare er tull. Hadde hatt angst inn i meg hele tiden jeg. Jeg spurte ikke om det. Det kom opp blant det andre hun spådde meg om.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Det som er kjekt med "spådommer" om fremtiden, er at fremtiden hele tiden endrer seg fordi vi hver eneste dag tar tusenvis av valg som påvirker fremtiden vår. Si at du går langs landevei A, og kortene viser at du vil bli nedkjørt av en lastebil om 3 uker. I løpet av disse 3 ukene tar du spontant en avstikker til sidevei B. Da stemmer jo ikke lenger spådommen, for du har tatt et valg som ikke var tatt med i beregningen da "spådommen" ble sagt, "spådommen" tok utgangspunkt i at du befant deg på et gitt sted på landevei A, på et gitt tidspunkt. Når du tok avstikkeren er du ikke på det stedet til det gitte tidspunktet, og fremtiden din er endret. Jeg tror spådommer kan være reelle, men de forutsetter at vi hele tiden tar de valg som er "forutsett", noe vi sjeldent gjør. Anonymous poster hash: 360df...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Det er aldri noen som har klart å bevise at spåing er noe som helst mer treffsikkert enn vill gjetting. Det er gjort utallige eksperimenter og forsøk, og det entydige svaret er at det er tøys. Jeg forstår at du er troende, og det skal selvfølgelig du få lov til, men jeg håper du i hvert fall kan finne en viss trøst i at det er ettertrykkelig motbevist etter alle standarder som finnes. Det er også fritt frem for å lese seg opp på alle følelsesmessige mekanismer som gjør at man føler at de som spår ofte har rett, det er interessante psykologiske fenomener og vil kanskje fjerne siste rest av tro på dette. Jeg har forøvrig blitt spådd selv. Jeg skulle aldri bli alvorlig og langvarig syk i forkant, men likevel dø svært ung. Til gjengjeld skulle jeg få en fin familie i ung alder og mer eller mindre snuble over penger. Jeg har hatt kreft, men døde ikke, jeg har vært singel stort sett hele veien og jeg lever på Lånekassens nåde. Anonymous poster hash: e9314...bdb 5
Kittykat Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2014 Det er aldri noen som har klart å bevise at spåing er noe som helst mer treffsikkert enn vill gjetting. Det er gjort utallige eksperimenter og forsøk, og det entydige svaret er at det er tøys. Jeg forstår at du er troende, og det skal selvfølgelig du få lov til, men jeg håper du i hvert fall kan finne en viss trøst i at det er ettertrykkelig motbevist etter alle standarder som finnes. Det er også fritt frem for å lese seg opp på alle følelsesmessige mekanismer som gjør at man føler at de som spår ofte har rett, det er interessante psykologiske fenomener og vil kanskje fjerne siste rest av tro på dette. Anonymous poster hash: e9314...bdb Jada, det er jo ikke sånn at jeg tar den spådommen så altfor høytidlig og jeg tenker jo ikke på den 24/7 heller. Jeg er bare veldig spent på hva som skjer dette året og jeg kom bare til å tenke på den nå.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 For mange år siden ble jeg spådd og jeg fikk vite at jeg skulle dø ung, når jeg var 36 år. Jeg tenkte ikke over det så mye i begynnelsen, men det har ligget i bakhodet hele tiden og de siste 2-3 årene så har jeg tenkt mer og mer på det. Jeg fyller 36 år om 3 dager, så jeg er litt småbekymret kan man si. Jeg tror jo ikke at jeg kommer til å droppe død på dagen, men hvem vet hva som skjer i løpet av året. Jeg har spøkt med at jeg kommer til å holde meg inne 24/7 dette året Min mor ble også spådd en gang og da fikk hun også vite at hun skulle dø ung. Men hun lever fortsatt Har noen av dere blitt spådd? Se på det som en bra ting. Når du da blir 37 uten å ha dødd så kan du ta til fornuften og slutte med din overtro da du har fått en førstehånds demonstrasjon på at det er bare tull.Anonymous poster hash: 3a9b8...551 3
fargestift Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Da jeg var 16-17 år var jeg hos en sånn healer (mamma ville at jeg skulle gå dit) også dro jeg da. Etter noen timer hos denne karen, fortalte han meg at jeg skulle få en farlig krefttype om 2-3 år, men dette hadde han fjernet og rettet opp i en slags balanse. Men, jeg lever ennå
momo Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Ble spådd som 17 åring, at jeg kom til å bli utsatt for en alvorlig ulykke, og jeg kom nesten til å miste livet mitt. Dette skulle skje i ung alder. Jeg er nå 35 år, og det har ikke skjedd.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Bare tull, trenger ikke å tro på det ett sekund. Lev livet du, og ikke bekymre deg for det minste ting. Ble selv spådd sist sommer om at jeg skulle skvære opp med venninna og bli bedre venner, og endelig gifte meg ila 2014. Venninna kuttet jeg ut noen dager siden og giftermål ser det heller ikke lyst ut, da jeg kjenner meg selv godt og ødelagt mange gode sjanser gjennom årene. Anonymous poster hash: 425b0...eb8
Chord Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 Jeg tror jo ikke at jeg kommer til å droppe død på dagen, men hvem vet hva som skjer i løpet av året. Jeg har spøkt med at jeg kommer til å holde meg inne 24/7 dette året De sier de fleste ulykker skjer i hjemmet, så du er ikke trygg der heller 2
Gjest blasé Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Har veldig lett for å tro på slike ting, så jeg skjønner at du er bekymret. Hadde det vært meg, hadde jeg nok vært redd - men man må jo ta det litt med en klype salt Bare glem hele spådommen, lev livet og kos deg!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Jeg spår selv, men å komme med spådommer om død er noe ingen skal gjøre! Det er forbudt! Anonymous poster hash: 0218c...73c 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #20 Skrevet 10. januar 2014 Jeg var gravid i 12 uke, og erklærte det på Facebook med et macebilde. Dagen etter snakket jeg med bestevenninna mi, og hun kunne fortelle at jeg ventet en gutt, ifølge en felles gammel klassevenninne av oss (som ikke har møtt meg på 10 år) "sett". De klarte ikke å finne kjønn på ultralyd, og denne jenta erklærte flere ganger at joda, det ville bli gutt, helt klart! 6 mnd senere fikk jeg en jente..Anonymous poster hash: 15f89...1ee 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå