Gå til innhold

Hvordan vaske joggesko? Stinker kattepiss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par joggesko som stinker!
Jeg har allerede vasket de i flere omganger. Dynket de i grønnsåpe og spylt av i dusjen. Vasket med såpe i vasken. Hatt de 1 døgn i frysen.

Men likevel stinker de kattepiss. Hva i all verden må jeg gjøre for å få vekk lukten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vasket sko i vaskemaskinen når de har luktet helt forferdelig. Vi har katter og et par sko luktet som kattepiss. Da har vi vasket dem på "fin-program" og så satt dem til tørk oppå ovnen i stuen. Det har funket fint for oss.

Skrevet

Jepp, vaskemaskin. Med litt eddik i skyllemiddelkammeret. Vi har nemlig en katt som straffer oss ved å pisse på skoene våre.

Skrevet

Jeg hadde kastet de og kjøpt noen nye sko :P

Men om man ikke har råd til det så håper jeg rådene som har blitt sagt fungerer :)

Anonymous poster hash: a47c9...0f2
Gjest Magdalene
Skrevet

Du kan prøve å ta de i fryseren.

Skrevet

Fryseren virker naturligvis ikke, det setter bare stanken på pause, så blir det like ille når de blir varme igjen.

Men jeg har også vasket joggesko i vaskemaskinen med godt resultat. Eddik er supert.

Anonymous poster hash: 039ea...1f1
Gjest Magdalene
Skrevet

Fryseren virker naturligvis ikke, det setter bare stanken på pause, så blir det like ille når de blir varme igjen.

Anonymous poster hash: 039ea...1f1

Å neida ;) Om man først tar de en runde i maskinen, og så et døgn i fryseren. Så blir lukten borte.

Skrevet

Vaskemaskinen, 40 grader, laveste sentifugering, sammen med et stort håndkle. Vaskemiddel+eddik. Tørker opp ned på varmekabler. Lang tørketid gir vind lukt.

Anonymous poster hash: 4a1d0...6d3

Skrevet

Takk for svar folkens :) Men nå er det kastet…

Skrevet

Tips til andre: Vi bruker "sko-deo" som vi kjøper apoteket. Hver gang jeg har vært på tur, så sprayer jeg joggeskoene før jeg setter dem på plass. Lukter ingenting.

Skrevet

Har hørt at man ikke skal vaske joggesko i vaskemaskin pga dempingen blir redusert/ødelagt… var en som jobbet på XXL som sa det sist jeg kjøpte nye joggesko.

Gjest Blondie65
Skrevet

Du må ikke finne på å vaske sko med demping i vaskemaskin. Jeg gjorde det nylig med et av mine eldre par - de var søppel etterpå. Sålene ble ødelagt.

Jeg ville heller ha vasket dem igjen og igjen og igjen i dusjen med zalo og eddik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...