Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har midjelangt, mørkebrunt hår og jeg er snart 48 år. Noen venninner synes jeg burde klippe meg fordi man ikke pleier å ha langt hår i den alderen. Kort hår er jo enkelt og man kan sikkert få en frisyre som er veldig kledelig, men hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enge du ikke ser gammel ut med masse rynker, har sunt og friskt og vlstelt år, og ikke har det i hestehale er det vel ok. Men tror nok kort frisyre ville vært bedre ja.

Langt grått hår er ikke fint.

Anonymous poster hash: 734db...ae0

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvordan skal man ha langt hår når man er snart 50?

Skrevet

Ikke klipp deg! Fint med langt hår uansett :)

• Liker 16
Skrevet

Hvis håret er slitt og tynt så kan en god klipp være på sin plass, hvis ikke så behold det så lenge du liker det.

Min bestemor døde når hun var 92 og beholdt sitt midjelange hår hele livet.

• Liker 19
Skrevet

Kommer rett og slett ann på hvordan håret er holdt, men vil vel si at til midjen er litt langt.. Hva med å klippe det ned til rett over brystene? :-) Fortsatt langt og fint, men ikke sånn at folk reagerer på det. Husk også å farge det regelmessig sånn at håret har en og samme farge, og bruk shampoer og balsamer som gir god fuktighet.. Tørt og livsløst langt hår ser enda verre ut når du er nærmere 50.. Vil anbefale å bruke TIGI BED HEAD sin shampo og balsam, den utgjør mirakler: http://www.blivakker.no/product/TIB0161/tigi-bedhead-urban-antidotes-resurrection-shampoo-balsam-2-x-750ml

Anonymous poster hash: ddc25...28b
  • Liker 2
Skrevet

Kommer rett og slett ann på hvordan håret er holdt, men vil vel si at til midjen er litt langt.. Hva med å klippe det ned til rett over brystene? :-) Fortsatt langt og fint, men ikke sånn at folk reagerer på det. Husk også å farge det regelmessig sånn at håret har en og samme farge, og bruk shampoer og balsamer som gir god fuktighet.. Tørt og livsløst langt hår ser enda verre ut når du er nærmere 50.. Vil anbefale å bruke TIGI BED HEAD sin shampo og balsam, den utgjør mirakler: http://www.blivakker.no/product/TIB0161/tigi-bedhead-urban-antidotes-resurrection-shampoo-balsam-2-x-750ml

Skrev feil, mente å si: klippe det ned til rett UNDER brystene :-)

• Liker 1
Skrevet

Det er ditt hår, du kan ha det så langt du vil. Husk det er ikke mange som kler de korte kjerringfrisyren uansett. ;)

• Liker 25
Skrevet

Min mor er snart 70, med nydelig langt hår. Hun har det opp i hestehale for det meste. Ikke kler hun kort hår noe særlig, så hvorfor i alle dager skal hun ha det kort fordi hun er eldre?

Hvem er det som kommer opp med disse idiotiske "retningslinjene" for kvinners hår og alder?

• Liker 34
Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem an på håret som fleire har sagt, men langt hår vil gje ei vertikal linje som er med på å forsterke inntrykket av at ting siger, mange ser rett og slett litt slitne ut med langt hår. Kort hår må ein likevel style for at det skal sjå bra ut, og det kan vere greitt å ta med i reknestykkjet når du gjer ei avgjerdsle.

Skrevet

Bare kjempekult med langt hår!
Det skal jeg også ha når jeg nærmer meg 50. :)

• Liker 5
Gjest Inferno
Skrevet

Synes du skal gi en god faen i hva alle andre måtte mene og gjøre det du selv har lyst til.

Jeg akter å dø med hår til ræva, og om noen har innvendinger på det kan de få kysse ræva mi.

• Liker 17
Skrevet

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor man skal klippe "kjærrigsveis" når man når en hvis alder! Behold håret ditt TS!:)

Anonymous poster hash: 2437b...3e8

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes det er MER patetisk å klippe seg kort fordi "alle andre" mener at det må man ved en viss alder. Estetikk er estetikk, og det er i stor grad subjektivt. Joda, noen kler enkelte ting mer enn andre, og alder kan være med på å definere hva du kler. Men til syvende og sist så tenker jeg at det handler om hva man føler seg vel i (og dermed ser bedre ut i enn noe man føler seg ukomfortabel med), og å gi beng i de andre. Jeg synes langt, grått hår kan være kjempefint. AB over her liker det ikke. Noen vil ALLTID mene noe annet enn deg uansett.

Anonymous poster hash: 48da4...e2c
  • Liker 7
Skrevet

Hvis du vil ha langt hår, så lar du være å klippe det. Jeg synes ikke det er patetisk med langt hår, ung eller gammel. Jeg er tilhenger av langt hår og kommer til ha det til den dagen jeg dør. Jeg synes ikke kort hår er fint, men som noen sier, for enkelte blir det enklere å ha med håret å gjøre hvis det er kort, men da må jo man også passe å ha kort hår. Den ene søsteren min på 50 år, har skulderlangt hår og det synes jeg ser veldig flott ut.

• Liker 2
Skrevet

Langt sunt hår er nydelig. Så en dame som var ca 50 med tykk flete så pent, hun hadde penere hår og tykkere enn hvilken som helst ekstentions fjortis.

• Liker 6
Skrevet

Håret mitt er velstelt og blankt, men det siste året har jeg mistet ganske mye hår, fletta er ikke like tjukk som før. Men pistrete er det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Om man har både hår og ansikt til langt hår, så hvorfor ikke. Patetisk er ikke helt ordet jeg ville brukt i alle fall. Derimot kjenner jeg altfor mange som nærmer seg 60 eller 70 som tviholder på langt hår, selv om det begynner å bli både tynt og ansiktet henger. Som regel synes jeg det er penest om håret settes opp eller i alle fall samles når man begynner å bli litt oppi åra og både hår og hud mister både farge og glød.

Men det betyr ikke at det skjer når man er 50.. eller 60. Det er heller ikke alle som kler langt hår uansett alder. Og det finnes mye mellom langt hår og "kjerringsveis" også. Finnes neppe noen fasit på dette og til syvende og sist er det helt opp til eieren av håret hvor langt det skal være.

• Liker 4
Skrevet

Så enge du ikke ser gammel ut med masse rynker, har sunt og friskt og vlstelt år, og ikke har det i hestehale er det vel ok. Men tror nok kort frisyre ville vært bedre ja.

Langt grått hår er ikke fint.

Anonymous poster hash: 734db...ae0

Helt uenig. Langt, grått hår som er sunt er nyyydelig.

Tynt og pistrete og usunt hår uansett alder og farge,derimot....

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...