Gå til innhold

Burstørrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få en mittelspitz valp, har tenkt til at den skal få ha et romslig bur med åpen dør som sitt fristed og soveplass. Men hvor stort bur skal jeg kjøpe? Og har noen en type bur å anbefale? Hvilket bilbur? Størrekse/type? Finnes det noen rimelig men bra bur?

Anonymous poster hash: fa071...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som å spørre hvilken størrelse en seng skal være. Om buret skal være åpent så behøver det jo i prinsippet ikke være større enn at hunden får plass til å ligge helt utstrakt (for det må de for å få god søvn).

Skrevet (endret)

Det dere kanskje bør tenke på er at buret er veldig greit å kunne ha i bilen eller å ta med når man skal reise bort generelt, slik at hunden har med seg senga si. I enkelte situasjoner er det også greit å kunne lukke dåra og holder hunden i buret en periode. Jeg ville kjøpt et som passer til alle disse tingene. Dvs ett bur som hunden kan stå, sitte og bevege seg litt i.

Vi ble anbefalt å kjøpe metall/stålbur, men det var en stor hund. Er usikker på om det anbefales for mindre raser. Men jeg ville spurt i en dyre/hundebutikk hva som var vanlig og mest praktisk for den type hund.

Endret av Lea2
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Har metallbur til min pomme, veldig fornøyd med det. Kjøpte det nest største de har på Europris, så lenge du bare skal bruke det til seng er det helt greit. Så du kan alltids se på det største de har der, er iallefall veldig billge i forhold til dyrebutikk. Nå var min pomme voksen da hun fikk metallbur, vet ikke hvordan det er med valper og valpebiting, har hørt at tenner kan bli ødelagt hvis de tygger på det. Men hvis planen din er at det skal stå åpent 24/ regner jeg med det ikke blir noe problem :)

Gjest Hinkelpinkel
Skrevet (endret)

.

Endret av Hinkelpinkel
Skrevet

De har sånne fine myke (sammenleggbare) bur til små hunder på plantasjen til halv pris som du kan bruke til hjemmesovebur/passebur.
I bilen burde du ha et solid bur som ikke er for stort. Hunden liker nemlig ikke å bli slengt veggimellom :-) Lurt å kjøpe et bilbur som du også kan bruke til reisebur hvis du skal med fly/tog/buss..

Skrevet

Skal få en mittelspitz valp, har tenkt til at den skal få ha et romslig bur med åpen dør som sitt fristed og soveplass. Men hvor stort bur skal jeg kjøpe? Og har noen en type bur å anbefale? Hvilket bilbur? Størrekse/type? Finnes det noen rimelig men bra bur?

Tusen takk for svar alle sammen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...