Gå til innhold

Smerte i høyre hofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er revmatisk, og har relativt ofte leddbetennelser på grunn av det, men dette virker å være annerledes.

I vinter har jeg vært mye stiv, slik at det har vært vanskelig å finne komfortable sitte- og liggestillinger, men har ikke hatt betennelser.

Stivheten bedres ved aktivitet.

I går hadde jeg en rolig tur på tredemølla.

40 minutter, 15 minutter småjogging, resten rask gange.

Jeg har brukt denne tredemøllen regelmessig i mange år, og har aldri merket noe negativt ved bruk.

I går derimot fikk jeg sterke smerter i høyre hofte på slutten av turen, og smertene har vart fram til nå.

Jeg har normal bevegelse i leddet, ingen smerter ved bevegelse uten belastning, men det er vondt når jeg legger vekt på leddet, som for eksempel ved gange, eller når jeg sitter.

Slik har jeg aldri hatt det før, og leddet virker ikke betent, så jeg tror dette er ikke er relatert til revmatismen, men til treningen.

Legetime er bestilt, jeg skal dit om tre uker, men hva skal jeg gjøre i mellomtiden?

Er det noen erfarne trenere som kan gi meg noen råd med tanke på aktivitet, tøying osv.?

Jeg beveger meg inn på ukjent territorium her nå, og synes det er vanskelig å vurdere hvordan jeg best forholder meg til dette med tanke på aktivitet og trening.

Anonymous poster hash: badd1...70a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å klargjøre, jeg tror smertene er muskulære!

Anonymous poster hash: badd1...70a
Skrevet

Etter en pause på en uke kan jeg også fort få smerter i hoftene fordi kroppen ikke er vandt med belastningen igjen, så det må trappes opp.

Han her har noen styrketips

Personlig bruker jeg bare yoga og føler jeg får god effekt av det.

Anonymous poster hash: 6fc39...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...