Gå til innhold

Et spørsmål til dere som jobber i klesbutikk:

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Åh, denne jakka/skjorta/buksa/kjolen er bare såå nydelig altså, jeg har også denne hjemme"

Snakker dere sant når dere sier dette eller er det bare for å få kunden til å føle seg vel? Jeg synes liksom jeg hører det ganske ofte og lurer på om det er bare noe dere sier eller om jeg tilfeldigvis har samme smak som byens butikkekspeditører? :fnise:

Anonymous poster hash: 302dc...9a8

Anonymous poster hash: 302dc...9a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri jobbet med klær, men jobbet i elektronikkbutikk, og da sa jeg aldri at jeg hadde noe hvis jeg faktisk ikke hadde det.

Sa ofte at jeg hadde lyst på noe, men kun hvis jeg faktisk hadde vurdert å få tak i den tingen.

Tror nok det du spør om er veldig individuelt, og så spørs det om de får kommisjon for slag.

Anonymous poster hash: eef03...531
  • Liker 2
Skrevet

Jeg sier det kun hvis det stemmer. Har noen kollegaer som skryter av alt kunden kjøper, noe som gjør meg litt kvalm.

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier det hvis jeg mener det. Jeg kan også finne på å si at et plagg ikke er pent på en kunde, og foreslå alternativer.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk sa jeg det bare selv om jeg faktisk hadde det. Men det er fakta at det har en god påvirkning for å få kunden til å kjøpe når man sier "jeg har også sånn" eller gå med det nyeste fra butikken på jobb. En gang kom jeg med ett år gamle sko. Det var ikke populært, for de var ikke til salgs lenger.

Anonymous poster hash: 2e016...c23
Skrevet

Bruker aldri å si noe som ikke er sant.

Anonymous poster hash: 38c44...edb
Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg har aldri løyet om det, i hvert fall. Men så er det også viktig for meg å ikke lyve til kundene.

Fornøyde kunder kommer tilbake, nemlig :-)

Skrevet

Enkelte overdriver slik at jeg blir flau på deres vegne. Går derfra og kommer aldri tilbake, synd for jeg bruker en del på kvalitet.

Anonymous poster hash: da073...063

Skrevet

Jeg må legge til at jeg ikke sier f.eks: Nei, den genseren der var stygg på deg. Det jeg heller sier (hvis de spør) er:

Jeg tror heller den fargen eller den modellen der vil passe enda bedre til deg.

Alt handler om hvordan man sier det.

Skrevet

Jeg setter mer pris på ærlighet. Hvis de vil hjelpe meg og ser at klærne ikke har riktig snitt eller farge for meg, så kan de si det og argumentere seg. Jeg har ofte blitt spurt av andre kunder hva jeg synes om et eller annet (sko eller klær) selv om jeg ikke jobber der men er kunde selv. :laugh: Da sier jeg gjerne min mening.

Ellers kan jeg huske særlig 2 tilfeller: en dame bakk kassa sa at bh-en var fantastisk og hun hadde den på seg og faktisk løftet opp toppen for å vise meg (jeg var eneste kunde der) og en litt eldre dame som var i tvil om hvilken av de to fargene hun skulle ha og jeg ga henne min mening uten at hun spurte meg, men hun var så glad at noen kunne hjelpe henne. Fargene var lignende, men den ene passet bedre hennes hudfarge enn den andre.

Anonymous poster hash: 3cb47...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...