Gå til innhold

Kanel i kaffen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan virkelig anbefale dette til folk. Sunt og godt!

Bland ut en klype kanel i din daglige kaffekopp. En undersøkelse fra 2003 viste at dette kan redusere blodsukkeret med opp mot 30%. Noen få gram kanel om dagen er meget sunt. Og godt :)

Anonymous poster hash: eb0bf...a77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid krydder i kaffen - en blanding av ingefær, kanel, nellik, vanilje og kardemomme, noen ganger også revet sitron- eller appelsinskall. Kjempegodt :-)

Gjør også at kaffen virker søtere - hvis man vil ha søt kaffe uten for mye sukker. Jeg bruker som regel agavesirup, vanlig hvitt eller brunt sukker, honning eller lønnesirup sammen med krydderblandingen Stevia er ikke for meg.

Anonymous poster hash: 4cdb0...ba8
  • Liker 2
Skrevet

En annen ting som er veldig godt i kaffe er chilipepper!

Jeg sparer kanelen til en daglig barneskje honning med et godt dryss kanel på. Men for at det skal være sunt bør det også være rett type kanel.

Skrevet

Men for at det skal være sunt bør det også være rett type kanel.

Sunnere, i hvert fall, siden rett type inneholder mindre kumarin. Ceylonkanel er det rette, ikke cassiakanel som er det som er til salgs i norske dagligvarebutikker.

Jeg bruker også kardemomme i kaffen, må prøve chili! Kanskje gjerne med noe søtt, siden chili og sødme er a match made in heaven. Chili har jeg bare brukt i varm sjokolade til nå.

Skrevet

Jeg bruker ikke noe søtt i kaffe og heller ikke melk, men en liten knivsodd med chili i svart, sterk kaffe er veldig godt. Særlig når det er litt kaldt ute. Om man bruker kaffetrakter, så er det fint å legge et par små, tørkede chili i filteret for eksempel. Det smaker ikke så mye chili av selve kaffen, men det kommer en fin ettersmak med litt futt i!

Skrevet

Jeg har alltid krydder i kaffen - en blanding av ingefær, kanel, nellik, vanilje og kardemomme,

Anonymous poster hash: 4cdb0...ba8

Hvor får du kjøpt den blandingen?

• Liker 1
Skrevet

Sunnere, i hvert fall, siden rett type inneholder mindre kumarin. Ceylonkanel er det rette, ikke cassiakanel som er det som er til salgs i norske dagligvarebutikker.

Jeg bruker også kardemomme i kaffen, må prøve chili! Kanskje gjerne med noe søtt, siden chili og sødme er a match made in heaven. Chili har jeg bare brukt i varm sjokolade til nå.

Er denne OK tror du? :)http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Ceylon-Cinnamon-Ground-1-76-oz-50-g/35483#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=ceylon%20cinnamon&rc=26&sr=null&ic=1

Anonymous poster hash: c2d7a...12d

Gjest navnelapp
Skrevet

Hvor får du kjøpt den blandingen?

Du kan gjere eit søk på honningkagekrydderi, det høyrest ganske likt ut.

Skrevet

Jeg brukte også dette tidligere, da jeg trodde det bare var sunt.

Man har jo funnet ut nå at kanel går fort utover nyrene, selv i ganske små mengder om man får det i seg hver dag, etter hva jeg har lest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte også dette tidligere, da jeg trodde det bare var sunt.

Man har jo funnet ut nå at kanel går fort utover nyrene, selv i ganske små mengder om man får det i seg hver dag, etter hva jeg har lest.

Som nevnt over gjelder det cassia-kanel. HVis man ønsker å bruke mye kanel er det lurt å kjøpe ceylon-kanel, som regnes som ekte kanel. Jeg syns den kanelen har en bedre smak og aroma, og i tillegg er cumarin-innholdet langt, langt lavere enn i cassia.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...