Amber Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 kan jeg gi min datter på femten mnd Tikka Masala til middag, eller er det litt i sterkeste laget for hennes lille mage?
Gjest Muslingen Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Har aldri smakt Tikki Masala jeg... Men husk på at et lite barn har mer følsomme smaksløker enn det du har. Så om du synes det er bittelitt sterkt, så lag heller noe annet til lillejenta.
Thomasine Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Nå skal hun jo etterhvert prøve seg på maten til resten av familien. Lillegutt på 13 mnd smaker på alt vi spiser. Noe liker og spiser han, andre ting skal han tydligvis vente med... Nå skal det sies at jeg ikke salter like mye som jeg ellers ville gjort, men det er bare for oss voksne å gjøre ved bordet. ¨Det går også ann å blande litt melk i Tikkaen for lille-jenta di, det gjør at smaken blir mildere. Lykke til! Ps. Forresten sies det vel at jo mere barnet får smake i tidlig alder jo mere spiser det etterhvert. Det stemte iallefall på vår eldste - han er om ikke alt-etende, så er det ikke langt unna... :-)
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2004 #6 Skrevet 19. mai 2004 Ps. Forresten sies det vel at jo mere barnet får smake i tidlig alder jo mere spiser det etterhvert. Det stemte iallefall på vår eldste - han er om ikke alt-etende, så er det ikke langt unna... :-) Det sies så ja, men stemmer visst ikke alltid.... Alle mine tre har spist alt mulig fra de var små, men datteren liker snart ingen ting lenger og nå er hun seksten. Men hun øver seg bevisst nå da fordi hun gjerne vil litt opp i vekt...
Gjest 2ne Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 16-åring som vil OPP i vekt...? Jeg applauderer deg hemningsløst. Hvis du har en 16-åring hjemme med såpass sunt selvbilde, har dere gjort en kjempejobb. Bra det finnes sånne mammaer!!!
Gjest Tex Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 La unger smake, liker de det ikke spytter de det ut. Jeg hadde gitt ungen min Tikka dersom jeg hadde hatt lyst (les:fantasi) til det på den tiden.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå