Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år, har vært sammen med samboeren min i tre år, og vi har vært samboere siden august. Nå er jeg veldig lei av forholdet, og har lenge tenkt på å gjøre det slutt. Men jeg har et problem, og det er jo at vi bor sammen.... Jeg har liksom INGEN plass å bo hvis vi skal flytte fra hverandre (må jo eventuelt finne meg en ny leilighet, noe som tar litt tid), og i tillegg så har vi jo skrevet under kontrakt på å leie i minst 12 mnd her vi bor nå.

Det jeg har tenkt på, er å eventuelt skaffe meg en annen leilighet å leie (i et bofellesskap, skal ikke ha en hel leilighet for meg selv, nei) FØR jeg gjør det slutt med han. På denne måten vil jeg "ha alt på stell" når jeg gjør det slutt, slik at jeg har et sted å flytte til osv. Men dette vil jo bli å gå bak ryggen hans, og er det veldig feil av meg i denne situasjonen? I tillegg vil jo dette gjøre at jeg må betale leie to steder helt til vi har leid leiligheten vi bor i nå i 12 mnd. Regner med han velger å fortsette å bo her mot at jeg fortsatt betaler halvparten av leien. Er student, så har ikke så veldig mye penger :( Noen synspunkter eller tips?

Anonymous poster hash: cb11a...ce2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjip situasjon. Vil det ikke være vanskelig å skaffe den en ny leilighet uten at han merker noe som helst? Tror han vil bli rimelig skuffet hvis han oppdager at du gjør sånt bak ryggen hans. Derfor ville ikke jeg tatt sjansen

Skrevet

Hehe, kjip situasjon. Vil det ikke være vanskelig å skaffe den en ny leilighet uten at han merker noe som helst? Tror han vil bli rimelig skuffet hvis han oppdager at du gjør sånt bak ryggen hans. Derfor ville ikke jeg tatt sjansen

Det er det jeg også tenker på at det vil bli. Men dette er en sjanse jeg eventuelt må ta. Hvor ellers skal jeg gjøre av meg fra den dagen jeg gjør det slutt, til jeg har funnet et nytt sted å bo?

Ts

Skrevet

Siden dere leier sammen kan du jo fortsatt bo der til du finner eget sted, selv etter at det er slutt. Men det blir kanskje litt ubehagelig?

Skrevet

Siden dere leier sammen kan du jo fortsatt bo der til du finner eget sted, selv etter at det er slutt. Men det blir kanskje litt ubehagelig?

Jeg tviler på at han har noe særlig lyst til det, og det har i grunnen ikke jeg heller... Vet ikke hvordan stemningen blir, men går ut i fra at han ikke blir særlig glad for at jeg gjør det slutt med han.

Ts

Skrevet

Det syns jeg ikke du skal gjøre, det vil nok gjøre bruddet verre for ham. Du har helt sikkert en venninne du får bo hos i en overgangsperiode?

Men skjønner godt hvordan du tenker, gjorde dettte selv da jeg var 23. Hadde da "alliert" meg med søsteren min så jeg slapp å måtte bo med ham etter jeg hadde slått opp. Han ble kjempeskuffet og sint for at søsteren min da hadde fått vite dette før ham, når jeg fortalte ham at jeg kom til å flytte til henne.

Jeg pakket med meg kjærne mine, og toalettsaker, så hentet jeg tingene mine etter en uke eller to når jeg hadde fått ordnet lager til de.

Men hadde jeg ikke hatt søsteren min hadde jeg slitt med å kommet meg ut av forholdet, for jeg er sånn at jeg må ha ting på stell, klarer ikke å gjøre ting når jeg ikke vet hvor man ender. Er liksom alt for snusfornuftig til å risikere å ikke ha noe sted å sove....

Med oss ble det et stygt brudd etter 5 år, og vi snakker ikke sammen. Tja, dårlig kommunikasjon var nok mye av grunnen til at jeg vile dra i det store og det hele, så er vel egentlig ikke overrasket ;)

Om du må, så ta inn på et motell et par dager, men ville ikke satset på at dere orker å bo sammen til du finner leilighet nei.
(Motell blir nok uansett billigere enn å betale to leiligheter som du sier)

Jeg "planla" i nesten en mnd før jeg klarte å manne meg opp til å faktisk gjennomføre bruddet.....høres helt grusomt ut, men sånn var det bare, det var ikke noe jeg tok lett på.

Anonymous poster hash: 48328...00a
Skrevet

Det syns jeg ikke du skal gjøre, det vil nok gjøre bruddet verre for ham. Du har helt sikkert en venninne du får bo hos i en overgangsperiode?

Men skjønner godt hvordan du tenker, gjorde dettte selv da jeg var 23. Hadde da "alliert" meg med søsteren min så jeg slapp å måtte bo med ham etter jeg hadde slått opp. Han ble kjempeskuffet og sint for at søsteren min da hadde fått vite dette før ham, når jeg fortalte ham at jeg kom til å flytte til henne.

Jeg pakket med meg kjærne mine, og toalettsaker, så hentet jeg tingene mine etter en uke eller to når jeg hadde fått ordnet lager til de.

Men hadde jeg ikke hatt søsteren min hadde jeg slitt med å kommet meg ut av forholdet, for jeg er sånn at jeg må ha ting på stell, klarer ikke å gjøre ting når jeg ikke vet hvor man ender. Er liksom alt for snusfornuftig til å risikere å ikke ha noe sted å sove....

Med oss ble det et stygt brudd etter 5 år, og vi snakker ikke sammen. Tja, dårlig kommunikasjon var nok mye av grunnen til at jeg vile dra i det store og det hele, så er vel egentlig ikke overrasket ;)

Om du må, så ta inn på et motell et par dager, men ville ikke satset på at dere orker å bo sammen til du finner leilighet nei.

(Motell blir nok uansett billigere enn å betale to leiligheter som du sier)

Jeg "planla" i nesten en mnd før jeg klarte å manne meg opp til å faktisk gjennomføre bruddet.....høres helt grusomt ut, men sånn var det bare, det var ikke noe jeg tok lett på.

Anonymous poster hash: 48328...00a

Jeg bor ikke i byen jeg opprinnelig kommer fra, da jeg flyttet for å studere. Av mine venninner fra videregående er det kun en som flyttet til samme by som meg, og hun bor i en kjempeliten leilighet sammen med kjæresten sin. Tror neppe jeg vil bo der sammen med dem, haha. Tror ikke de har så lyst til det heller, selv om hun ikke har hatt noe i mot å hjelpe meg som en venninne, selvfølgelig. Men det passer liksom ikke. Andre folk jeg kjenner her, synes jeg ikke jeg kjenner godt nok til å ta med i denne "planleggingen" og bo hos til jeg finner noe nytt

Ts

Skrevet

Hvor gammel er han?

Skrevet

Prøv å vær skikkelig bitch slik at han dumper deg så bor du der du gjør nå og han betaler halve husleia ;)

Anonymous poster hash: 0a924...14e
  • Liker 1
Gjest Absolutt
Skrevet

Han har gitt deg 3 år, jeg ville snakket med han. Vær ærlig. Han kaster deg neppe ut på gata. Tenk på hvordan du ville følt det hvis han gjorde det du vurderer å gjøre.

Skrevet

Hvor gammel er han?

Han er 20 han også

Ts

Skrevet

Han er 20 han også

Ts

Ok, da er det nok lurt å planlegge, i den alderen vet jeg at følelser kan farge ekstra mye!

Du kan jo prøve og snakke med han om dette da. Ikke direkte gjøre det slutt med en gang, men spørre om hva han synes om forholdet, har dere snakket om dette før eller?

Eller er det sånn at du vil ut uansett?

Skrevet

Hvis følelsene er borte ville jeg sagt det og fått alle fakta på bordet. Jeg planla å gjøre slutt med min eks da han kom tilbake fra sommerferie hos sine foreldre for mange år siden, men i mellomtiden hadde foreldrene bestilt seg juleferie i et annet land fordi han "kunne jo feire sammen med kjæresten likevel" Jeg sa aldri noe, men det ble en laaaang høst... Gjorde det slutt like etter jul...

Anonymous poster hash: c3d50...8ce

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og vet selv ikke hva jeg skal gjøre. Blir ubehagelig å bo sammen fram til sommeren- spesielt når man deler et rom.

Hvordan gikk det med deg? Fant du ut en løsning uten å måtte betale to leier eller å bo med han fram til det hadde gått 12mnd ?

Anonymous poster hash: ed8dc...f3f

Skrevet

Hvor i landet er dere fra? Kanskje vi kan hjelpe hverandre? Er i samme situasjon selv, egentlig. Er "fast" her til april/mai, og må finne meg leilighet 5-6 timer unna. Har store planer om å gjøre det slutt, men må vente da han kommer til å flippe totalt ut.

Anonymous poster hash: f9198...f1c
Skrevet

Du har uansett 3 mnd oppsigelsestid, selv om dere leier for et år... just so you know...

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske det var sånn, men har skrivd under kontrakt på at man ikke skal kunne si opp før 12mnd. Og derfra så er det 3mnd oppsigelse.

Skrevet

Dette må du avslutte uansett, og det beste du kan gjøre her er å fortelle han det, og så kan dere i fellesskap finne en leieboer til leligheta, om det er du eller han som beholder den.

Hadde det vært ei løsning?

Anonymous poster hash: f4dc3...01c
Skrevet

Ja, må nok bare være ærlig. Men blir veldig ubehagelig. Vi er begge studenter, og ingen av oss har mulighet til å beholde leiligheten alene.

Mulig jeg kan sove over hos en venninne noen dager etter å konfrontert kjæresten da, men kan ikke leve på henne flere uker.

Lest det er mulig å få noen til å ta over og sånn da, men føler det er litt dumt å gjøre noe sånt pågrunn av forholdet ikke funker- så skal det "gå ut over" leietakerne.

TS

Skrevet

I Oslo, hva med deg ?

Huff samme her, kommer til å bli så skuffa og han takler sånne ting skikkelig dårlig, derfor er det ingen løsning og dele leilighet sammen etter bruddet.

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...