AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Hva handler denne sangen om? http://www.youtube.com/watch?v=oBRtVCtr3DY Dom är uppe på takenalla är högt över stadenSommarn snurrar fortnär vi bara snöar bortOch jag vågade aldrig hålla din handVi är inte såna som i slutet får varannOch alla bara pratar"är det sant" och "jag har hört om dig"Jag kommer aldrig tillbaka hit igenNeonskyltar på gatornasänder ljus till mig och skatornaAlla dansar, och jag tänkerär du också själv?Var är du ikväll..Vem kysste Elinbakom ryggen på MarieVar det den store poetensom hon var förälskad i?Fanns det en platsi hennes värld för två?Snälla skicka ett vykortför jag undrar såOch jag undrar vad som händeri vår del av stanVinden håller tal vid en hamburgebarDen har blåst sig tröttoch alla flickor har gått hemOch du va sötare än dommen jag slängde bort dig igenjag slängde bort nån slags vänDet va så mörktden kvällen jag gick hemjag hade hoppats på något, hoppats på någooot(hoppats på något, A-ha)Om du vill ha mig,nu kan du få mig så lättOm du vill ha mig,nu kan du få mig så lättOm du vill ha mig,nu kan du få mig så lättOm du vill ha mig,nu kan du få-å-hå migLura mignej,nejvad folk än säger Anonymous poster hash: adc80...96f
Despicable Me Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 »Nu kan du få mig så lätt« är uppbyggd av en oredig melodi. Texten skriven med en lätt berusad ton. Otydliga fragment av desperata, illa grundade och ogenomtänkta tankar. Vinglig sång om att vara ung, fylld av all den tragik, tvivel, självförakt och dramatik som kan rymmas i ett ungt hjärta. Alla små nyanser mellan raderna trängs med neonskyltar, dans, kyssar, poeter, mörka gränder och referenser till vår del av stan. Och jag vågade aldrig hålla din hand Vi är inte såna som i slutet får varann Framförallt handlar den om ett personligt misslyckande, ännu ett tillfälle som rann en ur händerna. Om den där personen man ville ha, som man inte hade kraft eller mod att gå fram till fast det var det enda man hade tänkt på hela kvällen. »Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt« ylar Håkan till slut, gång på gång, vinglare och samtidigt mer självklart än något vi någonsin hade hört förut. se mer her
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 dytter Anonymous poster hash: adc80...96f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 noen? Anonymous poster hash: adc80...96f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Du fikk jo et bra svar av Secret Nickname? Anonymous poster hash: 03d6a...e43 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Jeg vil ha mer enn bare ett svar:) Det kan være at folk har forskjellige meninger. Anonymous poster hash: adc80...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå