AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #61 Skrevet 10. januar 2014 Jepp. Jeg har en lavere grad innen psykologi og erfaring med en psykopat. DETTE ER EN KLASSISK PSYKOPAT. Denne sa meg det aller først: "...kalte han meg feil "navn" på slutten før han la på røret mens han lo" En psykopat vokser bare av å andres smerte og å kunne kontrollere andres glede/ smerte med manipulasjon. OG lyver troverdig så det renner. Denne mannen har aldri hatt sosial angst. En psykopat mangler fryktfølelse. Anonymous poster hash: b05ff...14f Er det ikke sosiopat som er den rette betegnelsen...? Anonymous poster hash: c1297...8d5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #62 Skrevet 10. januar 2014 Jeg får heller ikke vondt innvendig av å såre andre eller av at andre gjør ting mot meg som ville såret andre psykisk. Jeg observerer og kalkulerer fremfor å relatere til andre på et personlig nivå; dermed er det få, om noen, som når inn til meg nok til å kunne såre meg. Men du har blitt såra før? Anonymous poster hash: 64439...c2d
Gjest Inferno Skrevet 10. januar 2014 #63 Skrevet 10. januar 2014 Men du har blitt såra før? Anonymous poster hash: 64439...c2d Nei.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #64 Skrevet 10. januar 2014 Er det ikke sosiopat som er den rette betegnelsen...? Anonymous poster hash: c1297...8d5 Er vel igrunn den samme diagnosen, eneste er at psykopati kommer fra arv, mens sosiopati kommer fra miljø. Anonymous poster hash: 64439...c2d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #65 Skrevet 10. januar 2014 Er det ikke sosiopat som er den rette betegnelsen...? Anonymous poster hash: c1297...8d5 Disse brukes litt om hverandre: Psykopat Sosiopat Antisosial personlighetsforstyrrelse + Dyssosial personlighetsfortyrrelse Narsissistisk personlighetsforstyrrelsen. Om man ikke kvalifiserer til selve pf, så kan en del individer ha sterke trekk fra dem. Det handler om å mangle empati, bruke andre mennesker for egen tilfredsstillåelse og mangle angst og en del andre trekk. Mange har liten omsorg for både mennesket og dyr. Ikke noe aktuelt kjæresteemne for min del i alle fall. Jeg ser i gjennom overfladisk sjarm. Anonymous poster hash: c29a0...316
Gjest Inferno Skrevet 10. januar 2014 #66 Skrevet 10. januar 2014 Er det ikke sosiopat som er den rette betegnelsen...? Anonymous poster hash: c1297...8d5 http://www.psychopathicwritings.com/2011/09/psychopaths-and-sociopaths-differences.html
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #67 Skrevet 10. januar 2014 Er vel igrunn den samme diagnosen, eneste er at psykopati kommer fra arv, mens sosiopati kommer fra miljø. Anonymous poster hash: 64439...c2d Og ofte blir man den personligheten man blir i en kombinasjon av genet og miljø. Med et rett miljø, som er omsorgsfullt og støttende kan en person med psykopatgen bli en dyktig forsker og ha en velfungerende familie. Men vokser den samme personen opp med omsorgssvik og volg, kan han bli en seriemorder i stedet. Det kalles orkidebatn. Kjempeinteressant ålære om. En fosker som forsket. På nettopp psykopati, fant til sin store overraskelse ut at han hadde alle psykopatgenene. Men han var en kjent forsker og kjærlig familiefar. Men hanhadde hatt en god oppvekst med støttende foreldre, så han fikk gjort det beste ut seg selv. Men mange i hans oldefamilie hadde vært seriemordere.Anonymous poster hash: c29a0...316 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #68 Skrevet 10. januar 2014 Og ofte blir man den personligheten man blir i en kombinasjon av genet og miljø. Med et rett miljø, som er omsorgsfullt og støttende kan en person med psykopatgen bli en dyktig forsker og ha en velfungerende familie. Men vokser den samme personen opp med omsorgssvik og volg, kan han bli en seriemorder i stedet. Det kalles orkidebatn. Kjempeinteressant ålære om. En fosker som forsket. På nettopp psykopati, fant til sin store overraskelse ut at han hadde alle psykopatgenene. Men han var en kjent forsker og kjærlig familiefar. Men hanhadde hatt en god oppvekst med støttende foreldre, så han fikk gjort det beste ut seg selv. Men mange i hans oldefamilie hadde vært seriemordere.Anonymous poster hash: c29a0...316 vel, nå kan de faktisk se det på scanning av hjernen om du er psykopat ellr ei. anders bering Breivik er en av de som har nektet å scanne hjernen. i hjernen har du noe som kalles grå masse og rød masse. psykopaters hjerne hadde mindre eller skadet i den grå massen i hjernen Anonymous poster hash: 5b5dd...7ad
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #69 Skrevet 10. januar 2014 Nei. Kan jeg spørre hva slags tanker du har om musikk? Skulle kanskje oppretta en egen tråd med "Inferno - Q&A" Anonymous poster hash: 64439...c2d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #70 Skrevet 10. januar 2014 vel, nå kan de faktisk se det på scanning av hjernen om du er psykopat ellr ei. anders bering Breivik er en av de som har nektet å scanne hjernen. i hjernen har du noe som kalles grå masse og rød masse. psykopaters hjerne hadde mindre eller skadet i den grå massen i hjernen Anonymous poster hash: 5b5dd...7ad Ja, det var slik denne forskeren fant ut at han hadde psykopathjerne. Men likevel hadde han hatt en positiv personlighetsmessig utviklin pga trgg oppvekst, sånn at han ikke ble seriemorder osv. Men han hadde samme hjerne som de verste kriminelle.Anonymous poster hash: c29a0...316
Gjest Inferno Skrevet 10. januar 2014 #71 Skrevet 10. januar 2014 Kan jeg spørre hva slags tanker du har om musikk? Skulle kanskje oppretta en egen tråd med "Inferno - Q&A" Anonymous poster hash: 64439...c2d Liker i grunn litt av alt. Eller så kan du sende meg en PM.
Gjest Lincoln Skrevet 10. januar 2014 #72 Skrevet 10. januar 2014 Han er ikke psykopat, men en klassisk drittsekk som damer oppsøker som fluer til en honningkrukke. Det er jo TS som har oppsøkt ham gang på gang - og som faktisk FREMDELES er interessert i ham.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #73 Skrevet 10. januar 2014 Forsøk å ikke engasjere deg så dypt i hva han føler, slik du gjør nå. Er skremmende å se at du lever deg såpass inn i hans situasjon, når han har oppført seg som han har gjort. Tenk så lite som mulig på: -Hans motiver -Hans problemer innerst inne -Hvorfor han gjør som han gjør -Har han sosial angst eller ikke, og kan det og det forklares Disse tingene hekter seg fast i mennesker som gjerne er snille og forståelsesfulle. Vips står du å normaliserer og unnskylder oppførsel som er psykopatisk og galskap. Ha forståelse, men en sunn forståelse for andre mennesker. Vær realistisk på at noen mennesker er skadelige relasjoner å ha. Ja, tusen takk for gode svar. Anonymous poster hash: 2bbe5...979
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #74 Skrevet 10. januar 2014 Klart du skal såre han med å ikke stille opp for han! Han tråkker på deg med vilje, piner deg med vilje, liker å lure deg, liker å vinne over deg, da skal du være veldig kald. Det er helt klassisk at de vingler mellom at noe feiler dem og sjukt kynisk oppførsel. Han leker bare med deg, og du var en utfordring, bl.a. kanskje fordi du er medisinstudent og han sykepleier. Så da testet han grensene, og han "vant" spillet sitt - som han alltid gjør. Er ikke noe du kan gjøre med det. Du gjemmer deg litt bak "som alle andre kvinner.." i innlegget ditt for å forklare naive/medavhengige handlinger, og det tror jeg du må slutte med om du skal komme noen vei. Du sier du er konfliktsky, samtidig som du er en sterk dame... ? Hm. Da får dette være din lærepenge om å være mindre konfliktsky. Alle voksne mennesker må kunne sette tydelige grenser, og kan de det ikke må de lære seg det. Det blir litt for mye offer/psykopat-tenkning. Uansett hvem som ikke behandler deg bra, om de er psykopat eller ikke psykopat, så skal du ikke finne deg i det. Du skal ikke få de til å "love å behandle deg bedre enn de andre damene" (hører du hvor skrudd det høres ut? Vet ikke om du fikk han til å love det eller om han sa det frivillig for å oppnå noe, men uansett... skrudd.) Ja, dette kommer fra en som har vært utsatt for en voldelig drittsekk som aldri ga seg. Tro meg, du kommer ingen vei med å finne på unnskyldninger for han eller prøve å være sånn snill pike som er så snill og ikke vil såre noen. Kanskje vil det føles godt å føle seg som en snill pike og et overmenneske som vil være rettferdig og forståelsesfull, folk vil kanskje gi deg oppmerksomhet og så kan du snakke om han og være hekta på han enda litt lenger, men til syvende og sist har du faktisk ansvar for deg selv, og du MÅ kutte han ut. Hvor mye plass skal du gidde å la en umoden, bortskjemt drittsekk oppta i hodet ditt? Hvor lenge? Bestem deg nå. Bli sint, utvikle de sidene av deg som tydeligvis er underutviklet. (Det er ikke frekt ment, men noe vi alle har - og slike situasjoner kan være en veldig fin mulighet til å bli bevisst på dem og gjøre noe med dem, så det ikke skjer igjen.) Og nei, ikke begynn å fiks han eller grav i hodet hans, ikke prøv å vis at du er så mye bedre enn alle de andre damene. Han kommer alltid spille etter andre regler enn deg, og ta innersvingen på deg når du minst venter det. Det handler om hans personlighetstruktur, og endres ikke. Han har det fint med seg selv så lenge han får vinne og overvinne de han vil, og det kommer alltid stå en haug med damer der som vil trøste han og prøve å fikse han. Vil du være en av dem? Han behandler deg ikke bra, da driter du i om du sårer han, og du driter i hva som feiler han. Les Hekta-boken, og drit i flink pike-tankegangen. Du er ikke 4 år lenger, du er voksen og har ansvar for at du selv har et bra liv. Tenk så mange pasienter du kan inspirere til å komme ut av lignende situasjoner, når du har bevist for deg selv at det går an. Anonymous poster hash: 17bcf...303 Tusen takk for et meget bra svar. Ting er mye klarere nå, det hjelper så mye å lese hva dere skiver. Jeg skal nok sette ned foten, men tror jeg skal oppsøke psykolog fordi jeg er annerledes nå enn hva jeg var før jeg møtte han. Jeg har nok lært mye av dette også, men skulle ønske jeg aldri møtte han. Tusen takk! Anonymous poster hash: 2bbe5...979 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #75 Skrevet 10. januar 2014 Sosial angst eller ikke - du sier jo selv at du blir dårlig av han. Skal det liksom være din oppgave å "redde" han?? Nei. Og han kalte deg for feil navn i telefonen, og lo av det? Han virker ikke riktig skrudd sammen. Jeg hadde holdt meg langt unna! Hva godt får du ut av denne relasjonen? Jeg ser liksom ikke hvorfor du slapp han inn i livet ditt igjen.... er du forelsket i han? Jeg var nok forelsket i fantasien om alt vi kunne få til sammen. Han sa de vakreste ord til meg når det passet han, men neste dag husket han ikke hva han hadde sagt en gang. Han er veldig kjekk, og er veeeldig flink til å prate for seg, og er i tillegg til dette elsket på jobb. Jeg la bort alle faresignal jeg fanget opp fordi han var så "vellykket". Jeg skal nok holde meg unna denne mannen nå, men det kommer til å bli vanskelig! Anonymous poster hash: 2bbe5...979
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #76 Skrevet 10. januar 2014 Hei, TS her! Jeg vet ikke om han er psykopat eller ikke, men han er uansett ikke frisk. Jeg setter stor pris på deres tilbakemeldinger, og jeg ser at jeg selv har straffet meg selv når jeg har gått tilbake til han. Nå har jeg som sagt slettet han fra alle sosiale medier, og har ingen plan om å kontakte han om 1 måned, eller senere. Litt mer om han: Jeg skal også fortelle at han er veldig opptatt av overfladiske ting, som at alle damer MÅ være blond og at damer han utnytter er som regel "bevisst enkle" og som regel mye yngre fordi han selv sier at disse er mer sårbare, samt lettere å lure. Han skryter mye av sin familie, og hans familie er best uansett. Han lever mye gjennom fantasien på at han er spesiell, og at alle vil ha han. Han er også veldig flink til å gi damer mange forskjellige signaler, som at han forteller om tidligere sex-partnere der han forteller detaljert om hva de gjorde, og hvor de var når de sist hadde sex. Dette med tidligere sex-partnere er noe han fint kan begynne å prate om når han sier at han "bare vil ha med"?!... Jeg likte ikke denne mannen i starten og jeg var noe unnvikende og avvisende til han, men da jobbet han hardere for å få meg. Etter han kapret meg og knuste meg lastet han opp daglig "lykkelige bilder" på sosiale medier som ofte kunne relateres til noe vi hadde pratet om, hadde tilfelles osv. Han er veldig opptatt av at kvinner skal like bilder, og statuser av han på sosiale medier, og han kan noen ganger få jenter til å skriver hjerter på forside-siden hans på facebook. Mens vi "drev" på var det opp til 2 jenter hver dag som skrev hjerter og annet vakkert på veggen på facebooken hans. Han liker med andre ord å provosere, og han har aldri bedt om unnskyldning eller noe for det han har sagt eller gjort. Han er til syvende og sist veldig feig, og når noen prater høyere en han så blir han usikker å trekker seg noe tilbake. Han er også overdrevent sosial, altså han klarer ikke å være alene. Han kan plutselig ringe meg om han er på veg til jobb, eller om han er på veg til butikken alene i frykt for å kjede seg. Når jeg observerer han er han ofte rastløs, noe nervøs og impulsiv. Vi kan sitte sammen å se på en film, men plutselig reiser han seg og skal besøke noen venner. Om jeg blir med så kan han fint finne på å overse meg, mens han plutselig begynner å drikke med kompisene sine mens jeg sitter alene i sofaen. Ja, jeg er skrudd selv nå. Jeg skal virkelig komme meg vekk fra denne mannen. Det eneste jeg er redd for, er at jeg må gi opp 2 gode venner av meg som også er venn med han. Om jeg fortsetter å være med de, så vil jeg nok møte på han igjen ganske snart. takk. Anonymous poster hash: 2bbe5...979 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #77 Skrevet 10. januar 2014 Har ikke lest hele tråden, bare det siste innlegget ditt TS. Han høres ikke ut som en psykopat, men frisk er han nok ikke. Det viktigste er ikke hva som er i veien med han, men hvordan du føler deg i dette forholdet. Og det høres ikke ut som du har det noe bra. Vi er selv ansvarlig for å ta vare på oss selv, og det ansvaret må du nå ta. Jeg har levd sammen med en reinspikka psykopat i 15 år, så jeg vet hva jeg snakker om. Du må rett og slett bruke de kreftene du har på å komme deg bort og ta vare på deg selv. Klem Anonymous poster hash: 5f415...d78
Ferny Skrevet 10. januar 2014 #78 Skrevet 10. januar 2014 Jeg var nok forelsket i fantasien om alt vi kunne få til sammen. Han sa de vakreste ord til meg når det passet han, men neste dag husket han ikke hva han hadde sagt en gang. Han er veldig kjekk, og er veeeldig flink til å prate for seg, og er i tillegg til dette elsket på jobb. Jeg la bort alle faresignal jeg fanget opp fordi han var så "vellykket". Jeg skal nok holde meg unna denne mannen nå, men det kommer til å bli vanskelig! Anonymous poster hash: 2bbe5...979 Håper virkelig du klarer å holde deg unna! De to vennene du sier du kommer til å måtte gi slipp på - det er nok verdt det. Utifra de tingene du skriver.... jeg får inntrykk av at det også bør ringe noen bjeller hos vennene hans. Og dersom de godtar/velger å overse den merkelige oppførselen hans, så er det kanskje like greit å droppe de også? Hele greien høres sprø ut spør du meg.... Kutt ut the freak show. Bruk mer tid rundt normale mennesker. Lykke til i hvert fall! Vær sterk.
Gjest Lincoln Skrevet 10. januar 2014 #79 Skrevet 10. januar 2014 Det som aldri slutter å forundre meg er hvordan damer kaster seg over menn som de vet på forhånd er rundbrennende drittsekker, og så blir forbauset når de fortsetter å være rundbrennende drittsekker. Og så kjører hun den klassiske kvinnevarianten: "Jeg er forelsket i han, han er ikke forelsket i meg - han er psykopaaaat!!!" Fyren her har ikke gjort noe galt, han har spilt med fullstendig åpne kort. Han har oppført seg som en total drittsekk fra første stund, og har gjort det klart at han puler rundt på andre damer (som sikkert er like skada som TS).
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. januar 2014 #80 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Kutt kontakten med han, du kommer ikke til å såre han. Endret 10. januar 2014 av Evilposelos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå